TM Hi Capa upgraden. Wat precies nodig?

KrookedMan

Member
Trophies
2
Beste forumleden,

Sinds kort ben ik op het idee gekomen een TM hi capa aan te schaffen en hier enkele upgrades op uit te voeren. Zelf heb ik sinds een kort tijdje m'n eerste HPA build gedaan op 1 van m'n m4's (wat overigens echt top bevalt!), maar bij het indoor spelen merk ik toch dat ik een handgun veel lekkerder vind spelen.

Na veel lezen (ook in threads op dit forum) zie ik toch een klein beetje de bomen door het bos niet meer, aangezien er zoveel verschillende dingen zijn die je op verschillende manieren kunt upgraden.

Om een lang verhaal kort te maken;
Wat ik dus belangrijk vind om uit de upgrades te halen is;

-De capa moet hpa compatible zijn. Slang regulator etc. heb ik allemaal al. Zijn er specifiek naast de hpa adapters voor de mags nog dingen die "hpa proof" gemaakt moeten worden ?

-Snelle trigger respons.

-Lichte blowback.

-Outer barrel met thread voor m'n acetech lighter S.


M'n budget ligt ongeveer rond de 200 voor alleen de upgrades. (Is dit realistisch?)

Hoop dat er eventueel iemand is die me een stapje verder zou kunnen helpen :)
Bedankt!
 
Met 200 ga je het denk ik niet halen om alles te upgraden.
Maar voor cqb zou je kunnen beginnen met een andere leafspring (om je trekker te verbeteren), short stroke setje (voor een sneller follow up schot, je schakelt hierdoor wel je slide lock uit) en een lightweight blowback housing (voor een nog snellere slede) en als je dan nog wat over hebt kun je een threaded outer barrel aanschaffen.

Daarna zou je kunnen gaan sparen voor een alu slede+frame set en een sterkere nozzle. Met hpa ga je tenslotte toch meer druk zetten op het systeem als waar het voor ontworpen is, dus de originele onderdelen zullen gewoon op een gegeven moment sneuvelen.
 
Met 200 ga je het denk ik niet halen om alles te upgraden.
Maar voor cqb zou je kunnen beginnen met een andere leafspring (om je trekker te verbeteren), short stroke setje (voor een sneller follow up schot, je schakelt hierdoor wel je slide lock uit) en een lightweight blowback housing (voor een nog snellere slede) en als je dan nog wat over hebt kun je een threaded outer barrel aanschaffen.

Daarna zou je kunnen gaan sparen voor een alu slede+frame set en een sterkere nozzle. Met hpa ga je tenslotte toch meer druk zetten op het systeem als waar het voor ontworpen is, dus de originele onderdelen zullen gewoon op een gegeven moment sneuvelen.

Bedankt voor je reactie, Oddball! In principe is het geen vast budget, maar ik zou voor de eerste fase upgrades wel wat over de 200 kunnen gaan als ik daarmee de upgrades uit je 1e alinea allemaal kan aanschaffen (incl threaded outer barrel).
Nou zou dit m'n eerste hicapa projectje moeten worden, dus als volledig hicapa newb ben ik nog niet echt thuis in de juiste merken waar ik de bovenstaande onderdelen van zou moeten kopen. En zijn er bijvoorbeeld nog verschillen in types blowback housings, leaf springs of short stroke setjes? Heb je eventueel suggesties of zelfs misschien specifieke linkjes naar de juiste onderdelen?:rolleyes:
 
Kleine update;
Afgelopen week alleen maar bezig geweest met mezelf verdiepen in het upgraden van een hi capa. En contact gehad met Mike Cripps van eliteshootingcentre. (thanks @Oddball )
Aanstaande week wordt alles opgestuurd voor een volledig geupgrade Hi capa. Uiteindelijk dus heel ver over mn budget gegaan :p
Ook is er een m4 magazijn adapter onderweg van primary airsoft
 
Hou wel rekening met aanpassen van slide/frame. Soms wat vijlwerk nodig. Mocht je bij Mike ook thumbrest hebben gekocht hou er dan ook rekening mee dat die 2 delen niet zo passen. Dus beetje schuren. Verder heb ik goede ervaring met zijn spul.
 
@honsik Zie je reactie nu pas, thanks voor de tip evengoed! Heb uiteindelijk geen thumb rest genomen. Misschien doe ik die er over een tijdje nog op. Even aankijken hoe hij speelt eerst.
Voorderest is de hi capa echt super mooi geworden en schiet echt mega lekker met alle upgrades. Erg tevreden mee en met de service die Mike biedt.
 
Foto mocht niet ontbreken idd :p
Hierbij volledig geassembleerd en klaar om te cqb'en.
 

Bijlagen

  • b9b172a1-52a4-48f8-bc3f-524069c87e18.jpg
    b9b172a1-52a4-48f8-bc3f-524069c87e18.jpg
    253,9 KB · Weergaven: 680
Nice:cool:, totaal anders dan de andere build hier op het forum, maar ziet er ook goed uit..... Tenminste tot dat de M4 mag adapter begint :(
 
Had al het gevoel dat het een love it or hate it zou zijn:) Heb de m4 adapter puur genomen omdat ik alles op hpa run en het reloaden anders erg awkward zou worden met telkens m'n slang op een andere mag aansluiten.
Verder ziet het er ook gewoon raar uit die adapter maar een drum mag zag ik ook niet zo zitten.
Wellicht dat ik 'm later ook outdoor ga gebruiken, dan ga ik wel gewoon greengas magazijnen runnen
 
  • Leuk
Waarderingen: Crix
Verder zijn dit alle upgrades die er in- en op zitten:

-Black Aluminium slide
-Elite 6.02mm inner barrel
-140% recoil spring
-Elite loading nozzle
-DP bucking
-Elite threaded outer barrel
-AM light weight sear spring
-Cowcow short stroke buffer
-Cowcow lightweight blowback unit
-Airsoft surgeon magwell
-Cowcow trigger
-Airsoft surgeon RMR mount
-RMR red dot

en dan de primary airsoft m4 adapter
 
mee eens. Weinig meer van doen met pistool met die M4 adapter. maar ja ben ook geen liefhebber van zo'n infuus installatie en fles op mijn rug.
 
mee eens. Weinig meer van doen met pistool met die M4 adapter. maar ja ben ook geen liefhebber van zo'n infuus installatie en fles op mijn rug.
Merkt er vrij weinig van juist! Had voor dat ik aan hpa begon ook zoiets van is het niet vervelend zo'n tankje op je rug met slang. Maar het gewicht is vrijwel niet merkbaar en de grootte van de tank valt ook reuze mee.
 
Carbon tank op je rug in een goeie tas voel ik niet eens

Zelf binnenkort ook mn eigen capa bouwen met de spullen van elite.
Bestelling van 1200
 
Als je bij het speedqb livestream eens zou zien hoeveel hits er komen, bij verschillende mensen, op die tas/tank. Maar het dan (kunnen) niet voelen.

Ik vind het daarom niets. Je vergroot je profiel, maar kan dan er alleen door een ref op gecalld worden.
 
Als je bij het speedqb livestream eens zou zien hoeveel hits er komen, bij verschillende mensen, op die tas/tank. Maar het dan (kunnen) niet voelen.

Ik vind het daarom niets. Je vergroot je profiel, maar kan dan er alleen door een ref op gecalld worden.
Speel voornamelijk met rifle, hierbij voor binnen een griptank gebouwd. Dan is t gunhit en telt t niet.
Maar indd hier heb je gelijk in. Tis lastig hits op je rugzak maar enigste manier om veel bb's te schieten met een pistol. (m4 adapter)
 
Als je bij het speedqb livestream eens zou zien hoeveel hits er komen, bij verschillende mensen, op die tas/tank. Maar het dan (kunnen) niet voelen.

Ik vind het daarom niets. Je vergroot je profiel, maar kan dan er alleen door een ref op gecalld worden.

Dit is inderdaad wel een punt. Maar zie datsoort situaties vaker met bepaalde gasten die uber grote tactische vesten aan hebben met 3 lagen pouches om hun lichaam heen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Crix
Is dat inderdaad niet precies t zelfde met plate carriers/hydratiezakken etc? Tja soms voelen mensen een hit echt niet, maar dat kan gebeuren.
Bij twijfel niet voor niks altijd je hit pakken natuurlijk
 
Terug
Bovenaan