Toekomstige Airsoft Speler

Ronin

New Member
7 mei 2017
2
1
Trophies
2
Hey all,

Even een korte introductie,
M'n naam is Patrick (Ronin in mijn gamer vriendenkring), Kom uit Overijssel en ben 25.
Nou ben ik altijd al wel geïnteresseerd geweest in airsoft alleen was dit hier lange tijd niet toegestaan (zoals jullie allemaal wel weten).

Nou ik een tijd geleden weer eens een potje paintball heb gedaan en binnenkort weer ga doen (niks serieus, zie het meer als een uitje) Heb ik de smaak weer te pakken en wil ik binnen nu en niet al te lange tijd ook gaan Airsoften, heb er veel over gezien op youtube en ook gehoord.

Ook ben ik van plan om as. 28 mei naar de markt dag bij B&A te komen om eens even rond te kijken naar alle gear en eventueel wat mensen te spreken over hun ervaringen.

Nou heb ik nog wel een vraag qua replica, heb al enige tijd op youtube en in de webshops rond gekeken naar een replica.
Mijn idee is om eerst een M4 platform te gaan kopen, dit in een budget van rond de 100-250 euro.

Misschien zoals jullie allemaal wel weten wordt je overspoeld met m4 replica's in die prijsklasse dus ik vraag mij dan ook af of 1 van jullie of misschien zelfs wel meerdere een bepaalde tip hebben qua merk / soort om mee te beginnen. Gaat mij erom dat het een beetje een degelijk, betrouwbaar apparaat is die het liefst zoveel mogelijk metalen onderdelen heeft (Nou hebben de meeste dat dus wel op de stock / pistol grip na etc).

Kortom zijn er bepaalde merken / replicas die jullie aanraden ?

Wil zeker ook een aantal midcap magazijnen gaan halen zodat ik in ieder geval een beetje door een skirm heen kan komen, ook hier moet ik eens even gaan zien hoeveel magazijnen etc een goeie keus is.


Al met al heb ik al een aardig lijstje gemaakt met "gear" omdat ik mezelf dit wel echt serieus zie doen voor langere tijd.

In ieder geval prettig kennis te maken met iedereen hier en bedankt voor de reacties (mogen die volgen)

Cheers !
 
Welkom op het forum! Als je het hebt over het aanschaffen van replica's dan neem ik aan dat je ook lid bent van de NABV ^^

Over m4's weet ik zelf weinig, want ik speel uitsluitend met AK's ;)
Maar er zijn hier genoeg mensen om je er alles over te vertellen, en als je dingen niet snapt vraag je maar raak ^^
 
He Ronin, welkom! Ik ben zelf ook nog een erg nieuwe speler (NABV pasjes is onderweg!) en mij is altijd verteld dat als je budget speelt dat je niet zo zeer heel erg naar merk hoeft te kijken (het is altijd een plus) maar meer naar hoe het voor jezelf voelt. Dat is namelijk heel erg belangrijk, zelfde geld voor gear. Ik wil graag een chestrig kopen online maar ik weet niet hoe dat gaat zitten dus ga ik liever een keer naar een winkel om wat dingen te testen :)

Just my 2 cents. In ieder geval welkom.. als je een gave Skirm wil spelen moet je naar Daarle gaan, bij Bunker Hill. Daar heb ik m'n eerste (epische) skirm gespeeld een paar weken terug. Misschien wel dichtbij aangezien je uit Overijssel komt (?)
 
Welkom op het forum! Voor een starter m4 in dat budget zou ik eens kijken naar de G&G combat machine. Ik lees overal dat dit een goeie instap replica is.
 
Hey welkom op het forum! Alvast veel plezier met het uitzoeken van je load-out en replica ^^

Balls & Arrows is ook erg leuk voor een 1e keer, was daar ook voor het eerst. En nu met al het groen is het nog beter/leuker
 
Hey Patrick, welkom op het forum.
Als je op de markt bent en je ziet twee russen rondlopen met lompe helmen, tik ze gerust even aan... je staat dan naast mij of @Strelok.
Het is altijd leuk om gear te kijken en replica's in handen te hebben om eens te kijken wat iets weegt, of iets lekker in de hand ligt etc.

Wie weet tot dan! :D
 
  • Leuk
Waarderingen: Camilo
Hallo ronin,

Welkom bij deze mooie en never ending hobby. Ga binnenkort een Ares amoeba 013 kopen. Veel goede verhalen over gehoord en prima replica out of the box. Bij safara softair is deze replica 200 ( goedkoper vindt je niet) misschien iets voor jou ook.
 
Welkom Patrick,

Heb zelf een G&G GC16 (had liever een metalen upper, dus daarom geen CM16) en die bevalt uitstekend. Is wel duurder dan de CM16 :(
 
Welkom!

Leuk dat je naar de markt gaat. Hebben wij ook een paar keer gedaan, gezellig event met een hoop gear te bekijken en te kopen ;)

Specna Arms is ook een lekker begin merk. Niet prijzig en presteert netjes voor starter replica's!
 
De markt klinkt wel als een ideaal moment om een goed vest uit te zoeken... Nu moet ik de keuze maken tussen een skirm of de markt! ARGH!
 
  • Leuk
Waarderingen: Camilo en Stey
Welkom!

Goede begin M4 replica's zijn G&G Combat Machine en Specna Arms. Ik heb ook veel goeds gehoord over de Ares Amoeba's maar heb dit nog niet met eigen ogen kunnen bevestigen.

Ik zou het als ik jou was in het begin erg simpel houden qua gear, omdat je ondanks dat je overtuigd ben van het lang beoefenen van de sport waarschijnlijk toch nog niet helemaal zeker weet wat je fijn vind en wat voor jou werkt. De één vind een battlebelt fijner, de ander een platecarrier, of een chestrig. Daar kom je op den duur achter en kan je nooit echt 100% van te voren weten.

In ieder geval veel plezier in de sport! Mocht je nog vragen hebben; PM's zijn altijd welkom. :)
 
Welkom!

Mijn airsoft buddy' @Ome_Philip en @Theunis_B hebben alle 2 Ares Amoeba's en out of the box presteren ze top! Mosfet ingebouwd en de groupings zijn ook zeer netjes. Hoe ze spelen en voelen kunnen ze je denk beter zelf vertellen ;)

Verder zijn bovenstaande en ik zelf 21e bij balls and arrows met nog 3 intro's mocht je kunnen kan je natuurlijk altijd aanhaken :)
 
Bedankt iedereen !!

Doe het maar even via deze weg want los reageren op iedereen die praktisch de zelfde tips geeft is ook z'n gedoe.
Had zelf natuurlijk ook al enige research gedaan en gewoon simpelweg gekeken naar wat m4 modellen in die prijs klasse.

Zoals jullie zelf al aangeven wil ik het rustig aan gaan opbouwen en in het begin gewoon met wat "basic" gear / replicas beginnen.
Heb zelf even een lijstje gemaakt met eventuele opties (qua m4 platform) misschien dat jullie hier zelf nog ervaring mee hebben of via via er iets over hebben gehoord en iets aan of af raden.
Dan hoor ik dat natuurlijk graag.

Wil mijn nabv pas namelijk zo snel mogelijk gaan bestellen (wil dit gaan doen na de B&A Markt)
En dan heb ik mijn lijstje met producten al wel klaar staan.

Hier het Lijstje met eventuele M4 Kandidaten :

G&G GC16-MOD0 A1

Classic Army M4A1


Specna Arms M4 (Geen idee welke want er is zoveel keuze)

Dit zijn wel z'n beetje mijn eerste 3 (random volgorde en sites) keuzes.
Als het Airsoften me bevalt (en dat moet wel heel gek lopen wil het me NIET bevallen) dan wil ik iets later ook als Sidearm een GBB Colt 1911 aanschaffen. Waaraan ik wel twijfel zijn de verhalen over GBB vs CO2, ook misschien iets waarin jullie me nog kunnen helpen qua tips / eigen ervaringen etc.

In ieder geval iedereen alvast bedankt voor de reacties hierboven en eventuele reacties die nog volgen.
Zie sommige van jullie vast wel op de markt en zo niet dan vast wel bij toekomstige skirms !! :D

Cheers
 
  • Leuk
Waarderingen: RoelTheWorld
Over het algemeen kickt CO2 harder dan Green Gas en kan het iets beter tegen koude omstandigheden.

Ik zelf had een KWC CO2 Colt 1911 (het oldschool WW2 model). Ontzettend gaaf ding met een ontzetten harde kick. Alleen iets wat voor mij een nadeel was dat de slide release erg ver naar voren zat, hiervoor moest ik of de sidearm draaien om erbij te kunnen met mijn duim, waardoor deze dus off-target raakte na een reload. Of ik moest mijn andere hand gebruiken die ik na een reload niet altijd gelijk in de juiste positie had om dit te doen. Dit is iets waar alle 1911 modellen "last van hebben". Maar dit zou geen probleem moeten zijn na wat oefenen, nu moet ik toegeven dat ik niet heel veel geoefend heb om hier mee om te gaan. :confused:

Iets wat ik bij mijn model ook had was dat de veer die de BB's in de magazijnen omhoog drukt niet de mogelijkheid had om beneden aan de mag vastgezet te worden waardoor het hervullen van de BB's makkelijker werd. Ik moest dus continu de veer naar beneden gedrukt houden. Hierbij was het lipje waar je je nagel op zet om deze naar beneden te duwen ook nog eens een haak-achtige vorm in plaats van een uitstekend vierkant stukje, hierdoor zat deze met de punt onder je nagel te drukken, wat het niet echt comfortabel maakte (soms enigszins pijnlijk) met korte nagels om deze naar beneden te houden. Dit al met al maakte het hervullen van de magazijnen vaak erg tijdrovend.

Dit nam nauwelijks weg van de lol die je had tijdens het schieten met de replica, maar vind het voor mijn volgende sidearm toch wel een belangrijk punt om er een op uit te zoeken.
 
Welkom!

Mijn airsoft buddy' @Ome_Philip en @Theunis_B hebben alle 2 Ares Amoeba's en out of the box presteren ze top! Mosfet ingebouwd en de groupings zijn ook zeer netjes. Hoe ze spelen en voelen kunnen ze je denk beter zelf vertellen ;)

Verder zijn bovenstaande en ik zelf 21e bij balls and arrows met nog 3 intro's mocht je kunnen kan je natuurlijk altijd aanhaken :)

Welkom op het forum!

Klopt, mijn eerste replica is een M4 Cq-003 Amoeba Black Ares programmable. Deze heb ik gekocht bij https://en.softairrastelli.com/m4-cg-003-amoeba-nero-program.html?___SID=U (164 euro)
Uitstekend replica out of the box! Bereik is goed, na de hop-up juist instellen. Veder heeft die veel uitbreidingsmogelijkheden. Zitten namelijk genoeg gaten voor rails en opties voor tactical gear. Hij heeft een fps van 280 toen ik hem eruit haalde. Ga hem deze week tweaken om een beter FPS te krijgen.

Maar zeker een aanrader!