Mijn zoontje was 10 toen ik hem mee naar de wapenhandel nam ( Ben ook sportschutter). Een man die er werkte pakte een 9 mm SIG uit. Hij draaide zich en sweepte met de loop van het pistool mij, mijn zoontje en de verkoper waar ik mee bezig was. Voor ik iets kon zeggen reageerde mijn zoontje Rik:" JE MAG NIET OP MENSEN RICHTEN !!!" De verkoper antwoordde dat hij dat niet had gedaan, maar Rik beschreef precies wat hij verkeerd gedaan had en hij had GELIJK !!
Dat gaf ook de andere verkoper aan.
Een paar maanden later kreeg ik vuurwapencontrole. Ik had een lege huls op tafel laten staan. Betreffende agente ( zelf wapendragend) vroeg of dit een scherpe patroon was???
Ik heb het maar bij een simpel niet kritisch antwoord gehouden.
Vervolgens maakte de andere agent een opmerking over hoe gevaarlijk wapens wel niet waren voor kinderen.
Eerlijk gezegd had ik op dat moment meer vertrouwen in mijn zoontje als in de vrouwelijke agent. Dat werd laatst nog bevestigd toen mijn zoontje met zijn NERF aan het spelen was. Niet schieten? Vinger gestrekt langs de trekkerbeugel.
Rik is autistisch, maar heeft een grote voorliefde voor airsoft, met name WW2 spullen vind hij leuk. Hij kan niet wachten om met airsoft te beginnen!!