Umarex MP7 / UMP AEG

Annoyer

Member
13 jun 2020
6
1
Trophies
2
Hoi,

Ik ben volledig nieuw met airsoft, heb wel jaren lang gepaintballed en ook gewerkt bij een paintball veld.
Maar gezien de kosten van een potje spelen en de locaties waar de velden zijn die ik leuk vind voor paintball, wil ik eens zien wat airsoft te bieden heeft.

Nu had ik mijn ogen eigenlijk al meteen op een mp7 gericht, en ik las dat de Umarex mp7 goed is.
Alleen zie ik dat er ook een umarex UMP is, en die lijkt zover ik kan vernemen ook super te zijn, maar het is wel maar een derde van de prijs.

ik vroeg me af waarom dit is.
Waarom is de Umarex UMP AEG rond de 150 euro
en is de Umarex MP7 AEG rond de 450 euro

Aan de ene kan wil ik graag de MP7, maar gezien ik nog moet beginnen, is het misschien slimmer om goedkoper te beginnen, en de UMP vind ik erg mooi, dus mijn enige twijfel voor nu is, waarom is de UMP zoveel goekoper?

Iemand een idee?

Prijsverschil komt doordat Umarex (qua airsoft) zelf niks maakt. Zij maken gebruik van andere fabrikanten om hun airsoft producten te maken.
Deze noemen ze de "OEM" (Original End Manufacturer) soms kan het een uitdaging zijn om uit te vinden wie de oem is. Voor de MP7 is de oem in ieder geval het merk VFC. Dat is een fabrikant van redelijk goede kwaliteit.
Van de UMP heb ik gelezen dat deze van S&T afkomt, maar volgens mij maken deze ook niet altijd alles zelf. S&T is wel een fabrikant aan de lage kant van de kwaliteitschaal.

Binnen airsoft geldt vaak "je krijgt waar je voor betaalt" dus vaak is het wel zo dat hoe duurder hoe beter klopt (al zijn er een paar uitzonderingen)

• Leuk
Waarderingen: Annoyer
Dank je voor je reactie!

Zijn er nog specifieke dingen waar ik naar moet kijken of is het meer uit gaan van de ervaringen van andere en YouTube?

Hoor namelijk over beide goede dingen, de ump is gewoon een stuk goedkoper maar wil uiteraard geen geld verspillen met een miskoop.

Airsoft is een beetje als het visserswereldje,

Zoals bij vissers men altijd een giga vis gevangen heeft zo wil binnen airsoft vrijwel niemand toegeven iets gekocht te hebben dat kak bleek te zijn (in ieder geval totdat ze wat anders gekocht hebben waarvan ze kunnen zeggen dat het geweldig is)
Ik probeer daarom vooral te zoeken naar reviews die de nadelen beschrijven en de ump komt er niet goed vanaf. Vooral de hop up schijnt schandalig slecht te zijn en de fps die gemeten wordt is ook all over the place.

De MP7 heeft daarentegen heb ik weinig slechte reviews van gezien. Het enige nadeel is dat deze vol zit met veel unieke onderdelen (daarover werd nogal geklaagd omdat tijdens de ontwikkeling belooft werd dat deze standaard aeg onderdelen zou gaan gebruiken, maar dat kregen ze helaas uiteindelijk niet voor elkaar). Wees gerust, het is te vervangen als het kapot gaat, maar niet zo snel als een aeg met een standaard gearbox.
De MP7 is standaard lipo ready maar komt volgens mij wel met tamiya stekkers. Deze laat het overgrote deel van de spelers vervangen voor wat anders zoals bv deans aansluitingen.
Hij heeft ook een systeem wat ervoor zorgt dat je niet meer kunt schieten als het magazijn leeg is. Een beetje een gimmick, maar wel een leuke en soms handige.

Persoonlijk zou ik de MP7 kopen

Maar wat ik als beginner eerst zou doen is een keer met een huurkitje spelen, hoewel paintball en airsoft vaak vergeleken worden is airsoft toch wat anders en ik zou eerst eens een dagje kijken of het wel iets voor je is.

Welke replica je uiteindelijk ook koopt:
Ik adviseer je dit te doen bij een shop die een speelbare fps/joule adverteert zodat, mocht de replica out of the box te hard schieten je iets hebt om de shop een gratis downgrade oid te laten uitvoeren. Dit omdat de ump en mp7 in de oorspronkelijke versie te hard schieten voor de Nederlandse/Belgische velden. Deze worden ook geleverd met minder sterke veren erin zodat ze wel speelbaar zijn maar ik zou er toch altijd voor zorgen dat je zwart op wit hebt dat je replica niet te hard schiet.

• Leuk
Waarderingen: QuickFix en Annoyer
Duidelijk verhaal, dank je wederom.

Dit was ook wel een beetje mij vermoede, bedankt voor het bevestigen.

Ik zat trouwens ook te kijken naar de CZ Scorpion EVO 3 A1, en dan de CQB of b.e.t. carbine versie.
Ik vind deze alleen iets minder aantrekkelijk dan de MP7, maar las er wel goede dingen over.

Maar wat je zegt, eerst maar ff een keertje spelen, en zover ik heb begrepen moet ik toch eerst een lidmaatschap pasje hebben voordat ik dit soort markers mag kopen.

[...] voordat ik dit soort markers mag kopen.
Hahaha beroepsdeformatie... bij ons heet het een "Airsoft Apparaat" (AA) of "Replica". :D

Je moet inderdaad eerst lid worden van de NABV wil je zelf replica's bezitten, dus de tip van Oddball is inderdaad handig om te overwegen: ga eerst eens (met een leen- of huurkitje) mee als introducee voordat je al je vakantiegeld spendeert.

Welkom bij de club in ieder geval.