Vergeet ik iets? Hulp gevraagd!

Artilux

Well-Known Member
23 aug 2017
169
93
Trophies
14
Beste allen,

Het moment is daar. De pas is binnen! Research gedaan én geld op de rekening.
Maarja, vergeet ik niet iets cruciaals? Blijft spannend!

Ik wil bij QTAC bestellen omdat de winkel niet te ver weg is als er problemen zijn.

Wat wil ik aanschaffen:

G&G CM16 SR-L (zit een high cap bij)
2x LiPo 7.4V 1100mAh 15C stock Tube Type van het merk Pirate Arms
IMAX B6-AC Lader
LiPo Safety-Bag, better safe than sorry!
Valken Wapentas

Extra's:
Keymod Grip
One point sling
BB's van 0.2 en .25 gram

Voor later:
Optic, waarschijnlijk reddot.
Mid cap mags
Zo'n optic cover plaatje

Ik wil vrij snel m'n bestelling doorvoeren, kan namelijk niet meer wachten :D
Maar toch heel even de check of een tip?
Is het aan te raden om iets voor onderhoud te kopen en zoja wat?

Ik verneem graag van jullie!

Waarschijnlijk kun je voor de prijs van een pirate arms lipo, 2 halen bij hobbyking met 1200 mAh en 25C.
Ik weet dus alleen niet zo goed wat ik dan zou moeten halen. Tip?

Edit:

Ik denk erover om twee Turnigy nano-tech 1200mAh 3S 25-50C Lipo AIRSOFT Pack te bestellen. Maar dan wel 1 accu mee te laten leveren bij m'n bestelling. Dan kan ik die in ieder geval testen.

Laatst bewerkt:
Optic bescherm plaatje kan je voor 3 euro via Alixpress halen met gratis verzending. Doodzonde om daar 11 tot 12 euro aan uit te geven.

Met die 3 euro ook verstandig om deze gelijk te bestellen voordat je optic kapot geschoten wordt.

Ook optics kan je prima via ali express halen. Vanaf een euro of 15 heb je al een simpele red dot met gratis verzending.

Heb je voor de rest de basics al? Denk hier bij aan een goede bril, degelijke schoenen, handschoenen (bb op je knokkels doen pijn), etc?

Optic bescherm plaatje kan je voor 3 euro via Alixpress halen met gratis verzending. Doodzonde om daar 11 tot 12 euro aan uit te geven.

Met die 3 euro ook verstandig om deze gelijk te bestellen voordat je optic kapot geschoten wordt.

Ook optics kan je prima via ali express halen. Vanaf een euro of 15 heb je al een simpele red dot met gratis verzending.

Heb je voor de rest de basics al? Denk hier bij aan een goede bril, degelijke schoenen, handschoenen (bb op je knokkels doen pijn), etc?
Ik heb inderdaad al een bril, mesh gezichtsmasker, handschoenen en goede schoenen ;)
Het betreft hier echt alleen om de basis.
Ik heb al een mooie red dot gezien bij onze chineze vrienden voor een euro of 20.

• Leuk
Waarderingen: michielvdz
Sorry voor dubbele post. Kreeg telefonisch te horen dat een 7.4V te weinig is i.v.m. de mosfet in dit model.
Dus werd mij een 9.6V 1600mAh Universal Type aangeraden NiHM.
Of een 11.1V maar die heeft een langere levertijd :(

Dus nu is 't wikken en wegen.

Sorry voor dubbele post. Kreeg telefonisch te horen dat een 7.4V te weinig is i.v.m. de mosfet in dit model.
Dus werd mij een 9.6V 1600mAh Universal Type aangeraden NiHM.
Of een 11.1V maar die heeft een langere levertijd :(

Dus nu is 't wikken en wegen.

Wel een raar advies, 11.1v zou ik niet doen op een stock replica.
Daarbij 7,4v lipo of een 9,6v NiHM liggen dicht bij elkaar.
Voor de rest is een standaard mosfet zonder optie's er gewoon om je batt langer te laten leven en je trigger contacts te laten beshermen.

Ik zou gewoon lekker voor de 7,4v lipo gaan met 25c 1200mAh of hoger.
Via hobbyking.com lekker goedkoop.

Kijk eens naar lifepo. 9.9 V. Ideale tussen weg.
Alleen formaat zal misschien lastiger te vinden zijn.

Het ding is dat die stock kennelijk belachelijk klein is.

Wel een raar advies, 11.1v zou ik niet doen op een stock replica.
Daarbij 7,4v lipo of een 9,6v NiHM liggen dicht bij elkaar.
Voor de rest is een standaard mosfet zonder optie's er gewoon om je batt langer te laten leven en je trigger contacts te laten beshermen.

Ik zou gewoon lekker voor de 7,4v lipo gaan met 25c 1200mAh of hoger.
Via hobbyking.com lekker goedkoop.
De mosfet heeft een 3 round burst optie. Is niet een kale mosfet.

Kijk eens naar lifepo. 9.9 V. Ideale tussen weg.
Alleen formaat zal misschien lastiger te vinden zijn.
Ik lees dat je hoe dan ook met een nunchuck moet werken. Daarnaast duik ik liever in het meest gebruikte dan een zijtak.

Ik had ook veel moeite om de juiste LiPo's te vinden... en mij werd ook hobbyking.com aangeraden, maar ik kon door de bomen het bos niet meer zien. Misschien dat de ervaren gasten hier jou een direct linkje naar een juist model kunnen geven. Scheelt cash en onnodige retours :)

Ik had ook veel moeite om de juiste LiPo's te vinden... en mij werd ook hobbyking.com aangeraden, maar ik kon door de bomen het bos niet meer zien. Misschien dat de ervaren gasten hier jou een direct linkje naar een juist model kunnen geven. Scheelt cash en onnodige retours :)
Precies, ik zit hier door honderden LiPo's de bladeren en heb ondertussen al 3x overwogen om niet gewoon HPA te spelen :')

Anders post even je afmetingen van de batt ruimte lengte, breedte, hoogte.
Zoals hier op de foto:
li4trl9wgsaob.png

Dan zal ik vanmiddag even wat directe links voor je zoeken.

• Leuk
Waarderingen: Robbie
Anders post even je afmetingen van de batt ruimte lengte, breedte, hoogte.
Zoals hier op de foto:
li4trl9wgsaob.png

Dan zal ik vanmiddag even wat directe links voor je zoeken.
Dat is een heel slim plan, maar ik heb m'n replica niet en kan dit dus NERGENS vinden.
Het lijkt een zwart gat op het internet. Ik lees alleen issues met 7.4V LiPo's, maar ook veel mensen die dit niet hebben... Maar geen oplossingen, behalve 11.1V Lipo's proberen... Ik ben bang dat m'n gearbox uit elkaar rammelt met een 11.1V.

Ipv 11,1v lipo kun je ook voor een 9,9v lifepo gaan. Is beter behoud voor je gearbox en ook een 3cell

Even tussendoor:

Als je ook midcaps wilt kopen vergeet dan niet meteen een speedloader te kopen, anders kun je die midcaps niet vullen

• Leuk
Waarderingen: Jan en Toothpick
ik zou de 0,2 gr bb's lekker laten en het op 0,25 gr houden. Prijs verschil is bij de meeste merken verwaarloosbaar en de extra potentiele range is altijd mooi meegenomen.
Bedankt voor de tip. Ik heb zeker nog zo'n 2,5k aan .2 gr bb's liggen en zal nu 2 zakken van .25gr halen. :D

Hier link met alles wat zou moeten passen.

https://hobbyking.com/en_us/lipo.ht...a=0-120&height_b=0-34&width_c=0-18&config=52&

Heb even gegoogled en daar snel gevonden dat je batt space is: 124x18x35 zou zijn. Je zou nog even verder kunnen googlen of meerdere het bevestigen.
Enorm bedankt. Ik kon dit niet vinden. Waarschijnlijk verkeerd gegoogeled. Is die constant 25C met 50C burst geen probleem? Er stond namelijk in de manual: " Do not use batteries with discharge rate above 25C." Wat ik nu tegen kwam had een burst van 50C :(

Je hebt een stick of nun chuck type nodig met de g&g, ik zal straks wel een paar sturen die moeten passen.
Ik wacht in smart :) Ik denk dat ik iig die NiMH accu erbij haal. Wel veel geld maar dan heb ik wel een accu op voorraad waarvan ik de eigenschappen ken welke 100% zeker past :)
Echter wil ik meer dan 1 accu natuurlijk, dat worden dan de LiPo's!

Heb jij toevallig ook ervaring met shimmen?