Verschillende BB's

Gert de Goede

Member
11 feb 2018
9
4
Trophies
2
Hallo allen,

Ik heb zojuist mijn eerste (bij de replica geleverde ) zakje BB's opgeschoten en moet dus nu nieuwe hebben.

Op het allemachtige interweb stikt het hier natuurlijk van. Van 0.12 gram tot 0,32 gram van 10 euro voor 1000 BB's tot 68 euro voor 100 (?!).

Wat ik had waren 25 grams bio BB's, volgens mij niks speciaals.

Maar waar moet ik nu op letten bij de aankoop van BB's, wat maakt nu dat die verschillen zo groot zijn, en wat raden jullie aan als webshop?

Laatste vraag, die BB's die biodegradable zijn, hoelang duurt het voordat die daadwerkelijk 'opgelost' zijn?

Groeten Gert
 
Ik zou naar ASG (BIO) kijken, dat is goede kwaliteit, wit (heel fijn op lange afstand) en de prijs per bb is een van de betere. Er zijn altijd nog betere zoals bijvoorbeeld greendevils, maar dan zit je meteen met een hogere prijs per bb en deze zijn een bruinige kleur wat soms weg valt op bepaalde achtergronden. Ik zou op zijn minst .25 pakken en het liefst eigenlijk .28, maar het verschil tussen die 2 zul je wss nog meer zien als je gaat flat hoppen en je barrel upgrade. Het afbreken ervan duurt lang.
 
  • Leuk
Waarderingen: Camilo
@Gert de Goede , over wat voor replica hebben we het? Schiet je met een AEG? Of bv een sniper?

Ik gebruik voor zowel mijn AEG als mijn gbb pistool 0.25g bb's. Alhoewel ik dit voorjaar wel wil kijken naar 0.28g voor de aeg.

Merk is trouwens CORE bio - helaas wel de lichtbruine.
 
Ikzelf heb in het begin ook nogal dubio gelegen welke bb's nu het beste waren voor mijn replica's, vooral in het begin.

0,25 g bio bb's zijn voor mij eigenlijk de standaard geworden voor AEG's. Prestaties die er geleverd werden waren dan in mijn ogen optimaal.

Alleen dan: welk merk? Ik heb zelf eerst met Xtreme Precision gespeeld en ben daarna volledig overgestapt op G&G.

De reden van de overstap was dit Duitse filmpje:
(De Engels Dub is niet altijd even fijn, maar het werkt)

Na aanleiding van de uitslag uit dit filmpje overgestapt op G&G en zowel de range als precisie van mijn schoten ging omhoog.

Sindsdien nooit meer andere bb's gebruikt, super tevreden. Ik raad trouwens verder witte bb's aan omdat deze goed te volgen zijn. Die van G&G zijn dat. Ik haal ze verder altijd bij http://www.tacticalloadout.nl . Bestel dan meestal met een aantal kameraden te gelijk zodat we geen verzendkosten hebben. :)

Ikzelf ga binnenkort trouwens wel 0.28 G proberen, aangezien mijn repilca is geupgrade. Maar dat is nog even een testje.
 
@Gert de Goede , over wat voor replica hebben we het? Schiet je met een AEG? Of bv een sniper?

Ik gebruik voor zowel mijn AEG als mijn gbb pistool 0.25g bb's. Alhoewel ik dit voorjaar wel wil kijken naar 0.28g voor de aeg.

Merk is trouwens CORE bio - helaas wel de lichtbruine.

Haay.
Ik heb een AEG (APS ASR 115).
Bedankt voor de tips alvast!
 
Ikzelf heb in het begin ook nogal dubio gelegen welke bb's nu het beste waren voor mijn replica's, vooral in het begin.

0,25 g bio bb's zijn voor mij eigenlijk de standaard geworden voor AEG's. Prestaties die er geleverd werden waren dan in mijn ogen optimaal.

Alleen dan: welk merk? Ik heb zelf eerst met Xtreme Precision gespeeld en ben daarna volledig overgestapt op G&G.

De reden van de overstap was dit Duitse filmpje:
(De Engels Dub is niet altijd even fijn, maar het werkt)

Na aanleiding van de uitslag uit dit filmpje overgestapt op G&G en zowel de range als precisie van mijn schoten ging omhoog.

Sindsdien nooit meer andere bb's gebruikt, super tevreden. Ik raad trouwens verder witte bb's aan omdat deze goed te volgen zijn. Die van G&G zijn dat. Ik haal ze verder altijd bij http://www.tacticalloadout.nl . Bestel dan meestal met een aantal kameraden te gelijk zodat we geen verzendkosten hebben. :)

Ikzelf ga binnenkort trouwens wel 0.28 G proberen, aangezien mijn repilca is geupgrade. Maar dat is nog even een testje.


Pohhh wat een mooie Ak5C :eek::eek::p:p



On_Topic! Ik gebruik zelf .25 of .28. Ik schiet het liefste met .28 alleen maar omdat ik dan het gevoel heb dat ik verder of stabieler schiet. Wat daar daadwerkelijk van klopt is weer een ander verhaal. .30 was voor mij echt te zwaar ik merkte dat de BB's niet goed gehopt konden worden en dus range verloor.

Ik heb altijd geleerd wanneer je de hopup helemaal dichtdraaid en de BB"s die eruit komen vliegen naar de maan, dan kan je zwaarder aan. Bij mij kwam ik dus op .28.

Op mijn sniper die ik had schoot ik met .40 of .38 dus die zijn een stuk zwaarder :p

Qua merk heb ik nog niet veel gehad. Ik speel meestal ben Bio-Core of Valken, omdat die op locatie vaak verkocht worden :p
 
Pohhh wat een mooie Ak5C :eek::eek::p:p



On_Topic! Ik gebruik zelf .25 of .28. Ik schiet het liefste met .28 alleen maar omdat ik dan het gevoel heb dat ik verder of stabieler schiet. Wat daar daadwerkelijk van klopt is weer een ander verhaal. .30 was voor mij echt te zwaar ik merkte dat de BB's niet goed gehopt konden worden en dus range verloor.

Ik heb altijd geleerd wanneer je de hopup helemaal dichtdraaid en de BB"s die eruit komen vliegen naar de maan, dan kan je zwaarder aan. Bij mij kwam ik dus op .28.

Op mijn sniper die ik had schoot ik met .40 of .38 dus die zijn een stuk zwaarder :p

Qua merk heb ik nog niet veel gehad. Ik speel meestal ben Bio-Core of Valken, omdat die op locatie vaak verkocht worden :p

eigenlijks dus proberen wat persoonlijk beter bevalt? ik koop eigenlijks altijd maar 0.20 en hoorde ookal van dat eens zwaardere bb moest gaan nemen.
 
eigenlijks dus proberen wat persoonlijk beter bevalt? ik koop eigenlijks altijd maar 0.20 en hoorde ookal van dat eens zwaardere bb moest gaan nemen.

Klopt, .20 gebruik ik alleen voor mijn chrono thuis :p Ik zou met .28 of 25 spelen vooral als je outdoor speelt. Dan heeft de wind minder effect op die BB's. Wanneer je binnen speelt maakt dit allemaal wat minder uit.
 
  • Leuk
Waarderingen: Anthony
Ben ik dan de enige die .3g prefereert voor out-door? G&G, ASG, BLS zijn goede merken en Green Devil was een tijd geleden echt de creme de la creme, wel duur natuurlijk maar durf niet te zeggen hoe ze nu zijn.
 
Ben ik dan de enige die .3g prefereert voor out-door? G&G, ASG, BLS zijn goede merken en Green Devil was een tijd geleden echt de creme de la creme, wel duur natuurlijk maar durf niet te zeggen hoe ze nu zijn.

Op de replica waar ik dit op getest heb zat een simpele Mad bull RVS barrel met Prommy purple bucking. Dus geen flathop of iets speciaals :p Ik heb nu een R-Hop om te testen dus wellicht dat ik daarmee wel .30's ga wegschieten :) (Of hoger)
 
Ben ik dan de enige die .3g prefereert voor out-door? G&G, ASG, BLS zijn goede merken en Green Devil was een tijd geleden echt de creme de la creme, wel duur natuurlijk maar durf niet te zeggen hoe ze nu zijn.

Vanaf nu .28 minimaal en .25 ga ik weg schieten in CQB. Heb wel .30 liggen van green devil nog maar slecht te zien en ASG maakt geen .30, dus als ik een goeie witte .30 vind wil ik dat best wat uitgebreider testen :p.
 
Even een andere vraag, wat maakt het uit welke kleur ze zijn? :p Is dat alleen het zichtbare dat je ze beter kan volgen?
 
Vanaf nu .28 minimaal en .25 ga ik weg schieten in CQB. Heb wel .30 liggen van green devil nog maar slecht te zien en ASG maakt geen .30, dus als ik een goeie witte .30 vind wil ik dat best wat uitgebreider testen :p.

Ik heb ook een 4x scoop er op zitten, dan zijn ze prima te volgen en je tegenstander ziet ze minder goed. Maar ik zal wel ff kijken voor witte .3g, meen ze voorbij zien komen.

Kleur maakt voor kwaliteit niks uit.
 
Kleur is puur dat ik zelf ervaar dat ik witte beter kan volgen, mogelijk dat dit ook komt omdat ik een bril dragen ben met nog een bril eroverheen vanwege safety en het daardoor sneller verdwijnt. Ik ben ook geen gebruiker van dot sights of scopes dat scheelt ook een hoop in bb's zien vliegen.
 
Vanaf nu .28 minimaal en .25 ga ik weg schieten in CQB. Heb wel .30 liggen van green devil nog maar slecht te zien en ASG maakt geen .30, dus als ik een goeie witte .30 vind wil ik dat best wat uitgebreider testen :p.

Asg heeft wel 0,32 gr witte BB's
 
Ik zou naar ASG (BIO) kijken, dat is goede kwaliteit, wit (heel fijn op lange afstand) en de prijs per bb is een van de betere. Er zijn altijd nog betere zoals bijvoorbeeld greendevils, maar dan zit je meteen met een hogere prijs per bb en deze zijn een bruinige kleur wat soms weg valt op bepaalde achtergronden. Ik zou op zijn minst .25 pakken en het liefst eigenlijk .28, maar het verschil tussen die 2 zul je wss nog meer zien als je gaat flat hoppen en je barrel upgrade. Het afbreken ervan duurt lang.

Ik ben wel benieuwd hoe lang het duurt voordat de BB's niet meer bruikbaar zijn. Hoelang kun je BB's nog effectief gebruiken nadat je de fles/zak hebt opengemaakt? Dan kun je een beetje inschatten of een fles van bijvoorbeeld 5600 wel goed is, of dat je kleinere hoeveelheden moet kopen.
 
Ik heb een fles van 1 jaar oud van ASG Open Blasters en heb er geen enkel probleem mee. Feeden goed en gaan goed door mijn tight bore.

Maar ik zorg er wel voor dat ik de BBs direct in mijn speedloader giet en niet met mijn handen aanraak als ze weer de fles in gaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Leon
Ik zweer bij Biocore BB's. Heb .28 voor mn pistol en indoor en .30 voor outdoor.