Vervoer replica met het OV

@NielsHoffland officieel mag je NIET met het OV reizen met je airsoft apparaten. In de huisregels van de OV bedrijven staat namelijk dat het bezitten/bij hebben van wapens niet is toegestaan. Aangezien airsoft apparaten voor de wet onder wapens vallen mag dit dus niet en kunnen ze je weigeren.

MAARRRRRR...... als jij ze niet zichtbaar (bijv grote tas of gitaarkoffer) vervoerd zullen ze je ook niet weigeren. En zo doen de meeste airsofters het.
Wat dan weer een leuke zaak wegens discriminatie zou (kunnen) opleveren, aangezien het vervoer wettelijk is toegestaan indien je NABV-lid of verlofhouder bent met een legitieme reden voor transport (Skirm/wedstrijd of bezoek aan w@penhandel)

Wat dan weer een leuke zaak wegens discriminatie zou (kunnen) opleveren, aangezien het vervoer wettelijk is toegestaan indien je NABV-lid of verlofhouder bent met een legitieme reden voor transport (Skirm/wedstrijd of bezoek aan w@penhandel)

Waren het niet dat onze replica's voor de wet geen wapens zijn maar nabootsingen van wapens. Eenzelfde soort uitzondering maakt dat je je magazijnen gevuld en al bij, en in principe zelfs geladen in, je replica mag vervoeren daar bb's voor de wet geen munitie is en daardoor een replica nooit met munitie geladen is.

Goed

Goed om een ervaring te lezen. Ik vervoer de replica in mijn koffer waar ook mijn kleren inzitten. En waar een slotje op zit ik denken dat ik dan geen aandacht trek en gewoon rustig kan reizen. Magazijnen enz, hou ik in een andere tas of ander vakje aan de buitenkant van de koffer. Dus dan is alles goed volgensmij. En een event
aanmaken ofc.

Zo doe ik het ook inderdaad ^^ Meestal doe ik mijn mag's dan in m'n vest en die onderop m'n koffertje voor m'n kleding/gear. Ben vandaag ook een flight-case aan het opknappen voor het vervoeren van m'n SVD sniper rifle, zo'n case is zowel stevig als discreet ;)

In het begin ook paar keer met OV naar skirm geweest. Alles netjes in kl tas met slotje erop nergens last van gehad.

Inderdaad, gewoon netjes afsluiten. Zoals @Toothpick zegt mag het volgens de OV berichten dan weer officieel niet.

Er is ook een keer iemand opgepakt die zoals die persoon bij het NAC, met een uitstekende loop op een station stond...

• Leuk
Waarderingen: Toothpick