Voorstel ronde.

Al gezegd, maar let erop dat een replica uit Duitsland alleen semi schiet uit de doos. Ze bevatten wel de F-markering, plus importeur, dus hij mag door Duitsland reizen; belangrijk om te weten als je daar ook eens zou willen spelen.

Replica's uit andere EU landen bevatten deze markering meestal niet, waardoor ze ten strengste verboden zijn in Duitsland, tenzij je er -uit m'n hoofd- beneden de 0.5J mee schiet.

Jaja het is zover. Na nog twee skirms vorige week vog aangevraagd en opgestuurd naar de NABV. Nu wachten op het pasje. Ik heb in Duitsland mijn beoogde replica gevonden (scheelt bijna 100 euro met bv andere winkels). Hebben jullie advies voor het verzenden (moet ik bv een scan van mijn pas mailen?). Verder twijfel ik nog wat voor batterij ik erbij moet bestellen en wat voor lader. Er staat
  • 9.6V NiMH Twin-Type / 7.4 - 11.1V LiPo Small Tri-Panel / Stock-Tube Akkus (nicht enthalten)
  • Akku-Anschluss: Mini-Tam Type
Maar moet ik niet naar deans omzetten (solderen of verloopstekker) en wat betekend dat dan voor de batterij keuze.

Kortom nog veel vragen waar ik graag jullie hulp bij nodig heb.

Groet,
Robert

Je kunt op Hobbyking zoeken naar Mini Tamiya LiPo's (voorkeur boven NiHm's) van het soort 'nun-chuck'. Omsolderen naar deans is eigenlijk wel aan te bevelen als je toch nog geen LiPo hebt gekocht, én verstand hebt van hoe dit moet.

Heb je dat niet, is Mini-tamiya ook prima; het is wat meer fragiel qua connector, en ze kunnen wat minder energie aan waardoor het sneller warm wordt --> kans op doorbranden, maar ik heb zelf ook nog altijd Mini-Tamiyas en het is mij nog nooit gebeurt; dan moet je het wel heel, heel bont maken.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Niels Seppenwoolde
VFC gemaild wat het verschil precies is en dat is toch best wat:

please find the followings. The specs in red are the differences.

Avalon Calibur CQC
(Black)

(1) 10.5" Barrel
(2) Mid-cap Magazine
(3) Polymer Folding front sight / PolymerFolding Rear Sight
(4) QRS Stock
(5) MOSFET
(6) Polymer Gun Case (7) Maple Leaf Hop up Rubber (8) Precision Inner Barrel


VR16 Calibur CQC (BK)

(1) 10.5" AL barrel
(2) Mid-cap Magazine
(3) Polymer Folding front sight / PolymerFolding Rear Sight
(4) QRS Stock