Voorstel rondje nieuw lid

M1ck3ynl

Well-Known Member
9 nov 2017
52
18
Trophies
7
Goedenavond iedereen,

Na voor het eerst kennisgemaakt te hebben met airsoften op Firstlook 2016 trok de sport mij al erg aan. Natuurlijk geen echt idee wat je kan verwachten van airsoften maar het was een leuke kennismaking. 2 vrienden die die dag ook mee waren hebben zich meteen ingeschreven bij de NABV en hebben mij daarna 2x mee genomen naar een airsoft event. De eerste keer bij Balls and Arrows in Lelystad waar we een hele dag geskirmd hebben en daarna een keer in Zeeland bij een indoor event. Na deze events wist ik zeker dat ik wat met airsoften wilde gaan doen alleen door studie en werk het aanvragen van een NABV pas even op een laag pitje gezet. Nu toch het besluit genomen en de NABV pas zou er met een week moeten zijn en dan kan ik ook mijn eerste replica gaan ophalen. Mijn oog is gevallen op de Specna Arms SA-B02. Een vriend die ik in Lelystad heb leren kennen tijdens mijn eerste skrim verkoopt deze aangezien die zelf naar een GBB systeem is overgegaan. Ondertussen ben ik al wel druk opzoek naar een uitrusting zoals een replica tas, kleding, etc. Ik ben zelf brildragend dus moet nog voor mijzelf beslissen of ik lenzen ga dragen tijdens het airsoften of dat ik voor een veiligheidsbril ga met inlays op sterkte.

Q8wSoko.jpg

Het replica wat ik ga overnemen. Komt kaal zonder attachments maar met een hele lading aan high- en midcap magazijnen en 2 lipo batterijen.

Zo en dan nu wie ik zelf ben, is ook wel handig om te weten dan alleen maar de manier hoe ik met airsoft in aanmerking ben gekomen. Mijn naam is Mick, 23 jaar oud en kom uit regio het Gooi. Ik ben ooit begonnen met de opleiding Veiligheid en Vakmanschap om door te stromen bij defensie bij de luchtmobiele eenheid. Deze opleiding helaas niet afgemaakt door een blessure. Hierna besloten wat in de autoschadeherstel te doen en de opleiding tot autospuiter gevolgd en met succes afgemaakt. Hier was op een bepaald moment alleen geen werk meer in te vinden en mijn contract werd niet verlengd waardoor een overstap maakte naar de 3D meettechniek. Na 3 jaar in dienst geweest bij dit bedrijf weer opzoek gegaan naar wat nieuws en momenteel ben ik werkzaam in de beveiligings-branche.

Volgens mij heb ik het meeste wel verteld. Mochten er nog vragen zijn dan hoor ik ze graag!
 
  • Leuk
Waarderingen: hyubHypers en Jan
Welkom als je spullen op tijd binnen hebt kan je misschien mee naar Bunkerhill eind deze maand
 
  • Leuk
Waarderingen: M1ck3ynl
Welkom als je spullen op tijd binnen hebt kan je misschien mee naar Bunkerhill eind deze maand

Zou heel gaaf zijn, helaas heb ik momenteel alleen budget om een replica aan te schaffen. Auto moest deze maand naar de APK en is ietsje duurder uitgevallen dan verwacht (ruim 1100 euro). Hopenlijk volgende maand wat meer succes met het aanschaffen van bepaalde onderdelen.
 
@M1ck3ynl welkom natuurlijk.

Ik ben zelf brildragend dus moet nog voor mijzelf beslissen of ik lenzen ga dragen tijdens het airsoften of dat ik voor een veiligheidsbril ga met inlays op sterkte.

ik ben zelf ook brildragend. gelukkig niet zo'n hoog en breed montuur. Wat voor mij goed bevalt is de Bolle X1000RX. https://www.combatshop.nl/nl/bolle-x1000-rx-black.html Deze goggle kan over de bril en heeft aan de zijkant inkepingen voor de brilpoten. Na verwijderen van het schuim valt het beslaan mee.

Ik zit alwel te kijken naar daglenzen (die slecht te krijgen zijn met mijn cylindrische afwijking). Dit ivm een andere goggle die nog minder zou moeten beslaan - maar waar helaas geen bril onder kan (de bolle X810).
 
  • Leuk
Waarderingen: Camilo en M1ck3ynl
Deze goggle kan over de bril en heeft aan de zijkant inkepingen voor de brilpoten. Na verwijderen van het schuim valt het beslaan mee.

Maar eens naar kijken. Bedankt voor de tip in ieder geval. Ik kan maand lenzen nemen en dat kost mij ongeveer 30 euro per maand. Met het schuim verwijderen bedoel je dat wat bovenop de inkeping zit?
 
Welkom @M1ck3ynl bij deze geweldige sport. Specna B02 is een leuke replica, speel er zelf nu 1 1/2 jaar mee en ben er nog steeds erg blij mee.

Zelf heb ik daglenzen (met sterke cylinder) van lowlens. Draag ze alleen als ik airsoft of wanneer ik bij een deur sta oid.
 
  • Leuk
Waarderingen: M1ck3ynl
@M1ck3ynl welkom natuurlijk.



ik ben zelf ook brildragend. gelukkig niet zo'n hoog en breed montuur. Wat voor mij goed bevalt is de Bolle X1000RX. https://www.combatshop.nl/nl/bolle-x1000-rx-black.html Deze goggle kan over de bril en heeft aan de zijkant inkepingen voor de brilpoten. Na verwijderen van het schuim valt het beslaan mee.

Ik zit alwel te kijken naar daglenzen (die slecht te krijgen zijn met mijn cylindrische afwijking). Dit ivm een andere goggle die nog minder zou moeten beslaan - maar waar helaas geen bril onder kan (de bolle X810).
Welkom op het forum!
Ik draag zelf ook een bril met groot montuur. Deze goggle is erg fijn :)
 
  • Leuk
Waarderingen: M1ck3ynl
Ik draag zelf geen bril, maar heb voor de intro's,specifiek mijn pa, bolle x1000 otg's. Werken prima met de meeste, niet al te dikke frame, brillen. Welkom
 
  • Leuk
Waarderingen: M1ck3ynl
Bedankt allemaal voor het warme welkom. Ik ga binnenkort maar eens een kijkje nemen in een shop om te kijken welke bril het lekkerst zit met mijn montuur en eventueel denken aan de lenzen.

De dingen die ik nu nog wil aanschaffen zijn:
  • Lader + extra LiPo batterij
  • Kledij
  • Eventueel wat attachments (sling, flashlight, etc)
  • Bril
  • Face mask
Verder hoor ik veel verschillende dingen over helmen. Is dit nou handig of is een pet o.i.d. nu fijner tegen het zweten?
 
Welkom!

Leuk om te lezen dat je eerste ervaring met airsoft bij Firstlook was. Dat is namelijk ook mijn eerste ervaring, al stelde het niet veel voor. Eerst 3 uur wachten en toen mochten we 5 minuten schieten, en ik had een replica waar niks uitkwam :p
 
  • Leuk
Waarderingen: M1ck3ynl
De dingen die ik nu nog wil aanschaffen zijn:
  • Lader + extra LiPo batterij
  • Kledij
  • Eventueel wat attachments (sling, flashlight, etc)
  • Bril
  • Face mask
oplader zou ik deze kopen:
https://hobbyking.com/nl_nl/turnigy-p405-dual-input-ac-dc-45w-digital-balancing-charger.html

Prima en laad alles op.

Lipos zou ik ook bij hobbyking halen. Goed en goedkoop, let alleen even op afmetingen.

kledij is jouw preferentie.

Slings, koop aub iets goeds! Ikzelf ben nu ook echt op zoek naar degelijke opties. Laat niet je replica kapotvallen omdat je een cheapo sling hebt gekocht. Ikzelf heb nu een lbx two point sling. Rond de 30 euro en goed aangeschreven.

Bril, ikzelf gebruik een swiss eye raptor.

Facemask. Mag ik de onetigris aanbevelen? Zeer degelijk en niet duur en comfortabel.

Verder hoor ik veel verschillende dingen over helmen. Is dit nou handig of is een pet o.i.d. nu fijner tegen het zweten?

Ik heb helmen, maar ik draag ze eigenlijk nooit, want de fogging is extreem als ik er een opheb.
 
  • Leuk
Waarderingen: M1ck3ynl
Maar eens naar kijken. Bedankt voor de tip in ieder geval. Ik kan maand lenzen nemen en dat kost mij ongeveer 30 euro per maand. Met het schuim verwijderen bedoel je dat wat bovenop de inkeping zit?

yep, de schuimpjes dienen als stof filters, en die kun je - om een betere ventilatie te krijgen - aan de onder en bovenkant weghalen.

Rest wel de vraag of je nog wel een echte full seal hebt, maar een facemask onder tegen de goggle en een boonie/pet/helm rand d'r boven maakt het een bb toch erg lastig om tussen goggle en gezicht te komen.
 
  • Leuk
Waarderingen: M1ck3ynl
Opzich kan ik best wel wat incaseren maar heb in Lelystad toen een BB op mijn wenkbrouw gehad en dat was toch geen pretje haha