Voorstellen & mijn zoektocht naar de perfecte...

Jordi

New Member
30 mrt 2015
1
0
Trophies
1
Goedendag heren Airsofters,


Mijn naam is Jordi, 25 jaar. Ik werk nu een eental jaar als online marketeer, en zit nu in het afstudeertraject van mijn hbo commerciële economie opleiding.


Ik kwam voor het eerst in aanraking met airsoft toen ik circa 6/7 jaar gelden voor het eerst was wezen paintballen. Met een groep waar ik toen Battlefield 2 mee speelde op de PC. Ik vond het fantastisch. Maar toch miste ik een aantal dingen. Het was mij niet realistisch genoeg, die klote verf zat overal en vooral: er kwam totaal geen tactiek bij kijken, het was gewoon een beetje knallen. In mijn zoektocht kwam ik toen wel bij airsoft uit, maar destijds helaas illegaal in Nederland.


Twee weken terug hoorde ik opeens dat je kon airsoften in Nederland. Dus ik ben gaan Googlen, en inderdaad, legaal.


Momenteel ben ik me druk aan het oriënteren op mijn eerste AA.


Klein probleem: ivm met mijn afstuderen/baan woon ik tijdelijk in bij familie tijdens de zoektocht naar een eigen woning hier in de regio (Groene Hart Noord). Het is op dit adres niet mogelijk om AA’s te hebben. Maar dit lost zich vanzelf wel op, extra tijd om me goed te oriënteren.


Ik ben nu aan het kijken naar een M4. Mooi compact “wapen” dat makkelijk te customizen is. Alleen ik zie echt door de bomen het bos niet meer. Er zijn zoveel M4’s op de markt. Ik heb denk inmiddels wel een goed beeld van wat ik wil.


Ik wil meteen een goede kwalitatieve AA. De basis moet goed zijn, ik hoef nog geen accessoires als scopes/gear en dergelijken, dat komt later wel. Ik denk dat dit met € 300 - € 400 prima moet lukken. Maar dit budget is flexibel.


  • M4
  • Full Auto/semi
  • AEG
  • Zwart
  • Full Metal
  • Geen blowback
  • FPS zo dicht mogelijk bij de 360.
  • Een basis waar mee ik (in de toekomst) het maximale (effectieve bereik) uit die 360 FPS kan halen.

Er zijn zoveel merken die dit bieden, tips zijn welkom!


Daarbij twijfel ik ook nog een beetje of ik niet voor een M16 moet gaan. De M4 vind ik veel mooier. Maar ik ben 193cm lang, de spanbreedte van mijn armen is zelfs 197cm. En met een langere barrel schiet een AA toch beter.


Zodra ik voorzien ben van AA & Gear zullen jullie me wel een keer voorbij zien komen op een introductie of iets.
 
hallo jordi, 


ik heb zelf ook als 1e AA een M4 gehaald :) echt een topper


nu is hier Jan de oprichter van ACN die is ook begonnen (zover ik weet) met een soort gelijk AA


nu heb ik daar met geluk de link nog van ergens :) het is natuurlijk voor mij een basis AA aangezien ik dus pas 19 ben op dit moment, zoals je in de Video van Jan ziet (zie hier link : https://www.youtube.com/watch?v=wHaRULSki4Q ) ik heb deze dus en is zeker wel een aanrader , zelf heb ik van de M4 verder niet echt veel Details omdat ik erg snel over ben gestapt eigenlijk, de M4 (van Dboys : http://gunfire.pl/product-eng-1152189655-BI-3681M-carbine-replica.html ) verder zou ik je aanraden om ook te kijken naar wat voor een soort Skirms je wilt gaan doen, ik heb namelijk een M4 (zie link) alleen achteraf ben ik toch naar een Sub gegaan (kleiner model ) omdat ik dus veel skirm in een gevangenis en is eigenlijk de M4 tegroot


Voor vragen kun je altijd ff PM doen
 
Als je budget flexibel is zou ik voor een Tokyo Marui gaan.


Die schieten gewoon relatief goed out of the box en hoef je niet direct al upgrades in te rammen.


 
 
Ik kan @Sander alleen maar onderstrepen, ik ben begonnen met een M4 variant van G&G. Betaalbaar en een prima beginners AEG. Maar na een tijdje toch upgrades nodig en er begonnen dingen los te zitten. Duct tape deed wonderen. Vervolgens toch maar een Tokio Marui aangeschaft en ik wou dat ik dat meteen gedaan had, wat een verschil!
 
@Aeroxbird Leuk dat er meer mensen met een M4 zijn begonnen. Ik wil denk ook wel regelmatig indoor spelen ja, dan moet ik zeker niet voor een M16 gaan. Een sub vind ik nu zeker nog te klein. Ik ga echt voor een M4, bedankt. DBoys kwam ik ook al een aantal keer tegen, maar ik heb het idee dat die kwaliteit nogal te wensen overlaat, of valt dat mee?


@Sander Tokyo Marui was ik volgens mij nog niet tegengekomen. Althans niet opgevallen. Vind het wel een mooie M4 (http://www.airsoftshop.be/nl/tokyo-marui-next-gen-sopmod-m4.html) De prijs van € 500 is wel heel hoog, en de FPS slechts 280. Deze heeft ook terugslag, wat ik niet percé hoef. Maar ik ga me er even goed in verdiepen.
 
@Frank-Peter Heb jij iets aan de FPS van 280 gedaan? Verder nog dingen veranderd/toegevoegd?
 
Mijn TM M4 RECCE schiet 320 FPS out off the box. En ik heb laats mijn hop-up goed afgesteld bij Het Fort en schiet zuiver op 50 meter. Haal zo'n 65 meter, maar is dan niet meer zuiver.


Mijn schoonzoon heeft een TM Scar-H en die schiet 315 out off the box. 
 
@Frank-Peter Heb jij iets aan de FPS van 280 gedaan? Verder nog dingen veranderd/toegevoegd?

Staar je niet blind op FPS. FPS is één van de middelen om ver te komen. Niet het enige middel.

Een goeie hop-up is vele malen belangrijker dan een hoge FPS...  Daarbij is Tokyo Marui het merk wat er om bekend staat dat verder schiet dan (bijna) elke andere standaard AEG, en dat met slechts een FPS van 280. Ook voor kwaliteit ga je naar Tokyo Marui.



Maar uiteraard raad ik ICS aan :p
 
Ik ben tot nu toe een Dboys man omdat ik het eerder nog niet waard vond om meer te spenderen. Alsnog ben ik hier een beetje 50/50 over omdat ik genoeg verhalen hoor van ook Tokyo Marui's die gebreken hebben of krijgen. 


Toch heb je dat een stuk minder dan bij een merk als Dboys. Dat is gewoon echt mazzel hebben. In België met mijn M4 nooit problemen gehad. Mijn M16 wel weer een paar dingen. Dat valt achteraf wat mee omdat ik zelf een hop-up niet goed in elkaar zette ;) Maar alsnog merk je gewoon dat daar net wat meer losse dingetjes op zitten. 


Alsnog ben ik er zelf erg blij mee! Als je verwachting is binnen te gaan airsoften zou ik idd niet snel voor zon lange jongen kiezen ;) 
 
Jan !!!! niet vloeken in de de kerk graag .. een TM met problemen direct out of the box ?? daar heb ik nog niet van gehoord zeker niet bij de next gen modellen.


Nee geintje , ik denk dat het geen F* uit maakt welk merk je koopt ze hebben allemaal wel eens problemen alleen bij het ene merk zal het vaker voorkomen dan bij het andere merk.


Daarbij telt hierbij wel de factor "Je krijgt waarvoor je betaald" wil je voor 50 euro een aeg dan krijg je stront.Die kans is iets kleiner bij een eag van 500.
 
@Eviltwin-NL Niet blind staren op FSP kwam ik inderdaad al een paar keer tegen. Hard en zuiver schieten zijn twee verschillende dingen, net zoals bij bijvoorbeeld voetbal. Maar ik ga het liefst voor hard & zuiver :).


Vrijwel alle M4's van TM zijn rond de € 500. Bij RedWolf Airsoft zie ik een M733 voor $256 waar direct een power upgrade van $80 voor beschikbaar is voor een FPS van 320-340 of 340-370. Wat zijn de gedachte hierover? Het is een "goedkope" TM die meteen al geupgrade wordt. (http://www.redwolfairsoft.com/redwolf/airsoft/AEG_AEP_Tokyo_Marui_M4_M16_Series_Tokyo_Marui_M733.htm)
 
Hou dan meteen wel rekening met invoer rechten ;-)


die kun je makkelijk op www.invoercalculator.nl berekenen.
 
De NABV pas is inmiddels aangevraagd. Na de filmpjes over de TM weet ik wel dat ik toch ook een blowback/recoil wil. 


En hoewel ik een voorkeur heb voor alles wat in Japan gemaakt is, ga ik denk toch niet voor een TM. Er zitten wat nadelen aan de Japanse regelgeving, en onderdelen zijn minder goed leverbaar. Komt gewoon wat minder vaak voor.


Ik ga binnenkort wat winkels opzoeken. In elk geval VDW in Nieuwkoop en Joppie's Dump in Hilversum. Dan kan ik er een paar even goed bekijken en vasthouden (als dat mag). ICS/KWA/VFC. Ik ga voor een van de betere Taiwanese merken. Lastig daarbij is wel dat ze overal een ander naampje overheen plakken, Cybergun, ASG en UMAREX bijvoorbeeld. Heb het idee dat zolang je bij een van de betere (Taiwanese) merken zit het verder eigelijk niet zoveel uitmaakt.


To be continued...
 
Over 3 weken ga ik verhuizen en kan ik een replica in huis hebben. Mijn VOG is inmiddels ontvangen en goedkeurd door de NABV, de pas laat ik dan op mijn nieuwe adres komen. 


Het wordt een TM NEXT-GEN SOPMOD M4 of een ICS M4 RIS Crane Stock (EBB of Non-EBB).


Upgraden van een TM wordt door iedereen afgeraden, hij schiet standaard al heel goed. Ik ga er dus vanuit dat de TM standaard beter is dan de ICS. Maar als de ICS volledig geupgrade is, schiet die dan wel beter dan de TM standaard? En wat als ze allebij volledig geupgrade zijn, wat is dan beter?


http://www.airsoftshop.be/nl/tokyo-marui-next-gen-sopmod-m4.html


http://unit13shop.eu/index.php?item=ics-m4-r_i_s_-crane-stock&action=article&group_id=20000035&aid=1090&lang=nl


http://unit13shop.eu/index.php?item=ics-m4-r_i_s_-ebb&action=article&group_id=20000035&aid=19861&lang=nl


En nog meningen over de EBB van ICS?
 
Tm is beter, maar dat heeft met bouwkwaliteit te maken. Toevallig 2 dagen geleden een tm scar l uitelkaar gehaald en dat ding zit gewoon geniaal in elkaar. Zegt niet dat een ics slecht is btw.
 
Precies dezelfde overwegingen Jordi, erg benieuwd naar je ervaringen. 
 
Hoi Jordi, 



Allereerst ook welkom hier! Ik wil meteen even aanhaken met het M4 verhaal. Zelf ben ik ook aan het zoeken naar de M4 die bij me past. Mijn voorkeur neigt naar een Cybergun Colt Licensed M4 CQB. Deze is ook relatief betaalbaar en komt meteen met 2 High caps (mid-caps staan op de wishlist) een accu en lader. Dus dat is dus lekker makkelijk voor een beginner. Maar hoor bijna niemand over deze replica? 

Heb hem gezien bijn Bunker501 en staat daar voor € 260,-

 


 
 
@IvW De Cybergun Colt Licensed M4 ben ik inderdaad ook tegengekomen. Wat me een beetje tegenstond is dat het vaak onduidelijk is wie het apparaat gemaakt heeft. Cybergun plakt alleen zijn eigen logo over andere merken heen, pas als je hem openmaakt zie je dat je Cybergun eigenlijk een KWA is. Nu is KWA prima, maar hij kan ook van een of ander budget merk zijn.