Voorstellen & mijn zoektocht naar de perfecte...

"En hoewel ik een voorkeur heb voor alles wat in Japan gemaakt is, ga ik denk toch niet voor een TM. Er zitten wat nadelen aan de Japanse regelgeving, en onderdelen zijn minder goed leverbaar. Komt gewoon wat minder vaak voor."

Als je met de Japanse regelgeving bedoelt dat hun AA's niet van full metaal mogen zijn dan hoeft dat geen nadeel te zijn. In Japan heeft men al veel langer ervaring met Airsoft dan ieder ander en ze hebben het voor elkaar dat ondanks hun regelgeving hun AA meestal beter schieten dan van andere landen (misschien is juist daardoor de regelgeving ingevoerd, om wat beperkingen op te leggen, anders wordt het bijna een wapen).

En dat de onderdelen van een TM minder goed leverbaar zijn klopt ook niet helemaal: omdat TM min of meer de standaard is voor andere fabrikanten maken zij AA's die volgens de TM standaard zijn en vind je juist daarom heel veel onderdelen die (niet voor niets) TM compatibel zijn.

Ik mag je ook graag de Ares Amoeba AM-014 "Honeybadger" aanraden welke ik ook heb. Deze weegt maar 2.8kg door de toepassing van nylonpolymeer body en aluminium outerparts. Hij is standaard voorzien een tightbore barrel en voorzien van een Electronic Fire Computer System. Dit is een programmable mosfet, waardoor je niet alleen een super trigger response hebt, maar ook nog eens gearbox protectie, 11,1v ready en de mogelijkheid tot de verschillende firing modes waaronder burst.

AMOE-AEG-AM-014-BK-6.jpg
het is een special forces variant van de M4 wat een opvolger is van de MP5. Alleen meer umpff.. Het voordeel is dat deze replica al upgraded is out of the box.

Begin toch iets meer overtuigd te raken van Tokyo Marui.

Verlanglijstje:

• TM M4 SOPMOD (AEG voor o.a. indoor/CBQ)
  • TM VSR-10 (Toekomstplannen)
  • TM Glock/PPQ (verplichte side-arm als sniper)

Dan heb ik meteen overal hetzelfde goede spul van.

Is een standaard M4 geschikt voor CBQ? Dat die niet te lang is? Die ingekorte M4 modellen ben ik niet zo'n fan van.

Hele goede keus , wel wat duurder maar je krijgt waar je voor betaald.

Of een standaard M4 geschikt is voor CQB is puur persoonlijk, ik denk van wel.

Ik speel zelf CQB met mijn SIG 551 die is net iets korter dan een M4 maar met mijn M4 heb ik ook nooit problemen ondervonden.

Weet iemand of het mogelijk is een TM M4 SOPMOD in Nederland te kopen/bezichtigen? Ik vind alleen Airsoftshop.be, dat ligt tegen de Franse grens aan.

@Jordi, dat zal moeilijk worden ben ik bang. 

Ik heb zelf een TM RECCE besteld bij eHobby in Hong Kong. Binnen een week heb je die binnen. Uiteraard als ze op voorraad zijn. Ik wilde dat ik net zo slim was als jij en ook meteen voor TM was gegaan, helaas heb ik eerst een goedkope M4 gekocht en dat geld had ik beter meteen in een TM kunnen stoppen. :-)

Bijna drie maanden later... Maar vorige week zaterdag ben ik dan eindelijk verhuist, meteen pas aangevraagd en die kwam gister binnen. De keuze voor TM staat inmiddels helemaal vast. Alleen de afgelopen weken ben ik langzaam van de M4 afgestapt. 

Een Steyr AUG moet het gaan worden! Even moeten wachten heeft ook zo zijn voordelen, ik weet vrijwel zeker dat ik nu een voor mij beter keuze (ga maken) gemaakt hebt. 

http://echigoya-guns.com/guns/index.php?route=product/product&product_id=70

AEG027-TM-1L.jpg

AEG ($245) komt inclusief verzenden ($75) en invoer bij de huidige koers op ongeveer € 370 uit denk ik. Daarna moet ik in Nederland nog extra magazijnen, batterijen, opladers, reddot/scope, BB's etc halen. Natuurlijk ook nog gear. 

Morgen wil ik hem even rustig gaan bestellen.

Goede en leuke keuze,

ik heb een AUG A, met  thyphon - camo print, en ben er heel te vreden over,de battery moest ik wel los erby bestellen

ik heb hem by Taiwangun besteld, voor ongeveer 180 euro,ex verzendkosten

en de magazynen zyn daar ook niet zo pryzig

mss dat je op de site van taiwangun nog rond kan neuzen,is maar een idee

@lotte dankjewel. Zat ook al even bij Taiwangun te kijken ja. Het lastige wordt alleen nog om goede midcaps te krijgen. TM maakt alleen high (330) en real (80). Bij RWA heb ik midcaps van 170 gezien en bij Airsoftshop.be van 110. Het is er wel, het is alleen even zoeken en er is wat minder keuze. Moet ook nog even kijken hoeveel ik neem., die van RWA komen alleen per 4 bijvoorbeeld.

http://www.redwolfairsoft.com/redwolf/airsoft/Magazines_MAG_AEG_MAG_170rds_Mid_Cap_Magazines_for_AUG_Series_Box_Set_of_4.htm

http://www.airsoftshop.be/nl/king-arms-aug-midcap-110rds.html

@Blade waarom ik naar een AUG ben gaan kijken weet ik niet meer precies, zal hem wel toevallig een keer tegenkomen zijn. Het model vondt ik altijd al heel mooi. Het bullpup design sprak me heel erg aan vanwege de performance, de AUG haalt het maximale uit zijn lengte. Verder is die ook heel praktisch en er zijn toch nog aardig wat onderdelen voor te vinden. En M4's zie je ook al overal natuurlijk.

De AUG is geschikt voor zowel CQB als Woodland, net zoals de M4. Hij is misschien wel wat zwaar (3,5KG) en er zijn kleinere opties voor CQB. Maar ik denk dat hij bij mijn speelstijl past, ik ren niet de heletijd rondjes, ik kijk en observeer eerst. Het gewicht en de lengte moeten voor mij prima te doen zijn, ik ben lang en heb redelijk wat kracht in mijn armen. 

Ga ik meer CQB doen, zet ik er gewoon een kortere barrel op, ga ik meer buiten maak ik hem gewoon langer.

Ik heb bij mijn sig 551, 50 rds lowcaps en moet zeggen dat het me goed bevalt. In tegenstelling wat ik verwacht had. Ik dacht dat ik als een malle er doorheen zou vliegen maar dat viel echt heel erg mee. Je past je speel stijl automatisch erop aan eigenlijk. Ik schiet ook voornamelijk semi.

@Sander, dat is echt niet veel lijkt me nee. Hoeveel mags heb je dan bij je? Ik denk dat voor mij nu het handigst is om ergens goedkoop (max € 10) een tweede highcap te halen. Dan ga ik met 660 BB's het veld in. Kan ik daarna rustig kijken hoeveel (en welke) low/midcaps ik ga halen.

Bij de AUG is het ook nog is zo dat je geen selector switch of iets hebt. Half-pull is semi en full-pull is auto. Lijkt me dat je daardoor zuiniger met BB's wordt. Je trekt hem alleen helemaal naar achter als het echt nodig is.

Ik heb 6 lowcaps bij me en dan nog 3 speedloaders met elk +/- 110.

Meestal in de spawn vul ik dan mijn mags weer snel bij. 

@Grasmat, ik heb meerdere Bullpups gezien ja. Maar eigenlijk vind ik ze allemaal niet zo mooi. De AUG is daar echt een uitzondering op. Hij is gewoon stak, clean en simpel. Misschien helpt het ook wel dat ik me ergens herinner een shooter heel veel met de AUG (vanwege performance) gespeeld te hebben. Welke shooter zou ik alleen echt niet meer weten, hij zit ook bijna overal wel in.

De AUG is inmiddels onderweg vanaf Echigoya (Japan). Vandaag op de Tacticalbeurs in Apeldoorn geweest voor in elk geval een accu, BB's en bril.

Nu ben ik vorige week bij VDW in Nieuwkoop geweest, die waren heel negatief en lachte me zelf uit toen ik vertelde een TM AUG besteld te hebben. Ze maakte me behoorlijk bang wat betreft de accu. Wanneer ik de verkeerde aan zou sluiten zou de AA direct kapot gaan. En ze zouden in Japan andere accu's hebben dan in Nederland ofzo? (Weet iemand hier iets van). Het was in elk geval heel dom volgens VDW, ik kon beter zijn ASG AUG kopen, die was net zo goed of beter. (oke?:s)

Heb daarna meteen contact gehad met Echigoya en die vertelde me dat ik een 8.4V NiMH nodig heb. In de AUG is heel weinig ruimte, dus ik wist dat een 'mini' accu nodig was. Van Echigoya hoor ik niks over verschillende soorten 8.4V NiMH. En dat de ene 8.4V NiMH werkt en de andere 8.4V NiMH de replica direct kapot maakt.

Ben vandaag op de tacticalbeurs heel goed geholpen door Bunker501. En heb nu een 8.4V NiMH 1600mAh High-Drain Type. Inclusief oplader. Maar ik moet zeggen dat ik best nog wel bang ben om deze straks aan te sluiten.

Heb bij Bunker501 meteen ook een zak BB's 0.25 gram gekocht. Voor € 5,00 hadden ze een simpele bril (goedgekeurd) liggen. Ik zag nog een leuke aanbieding voor een scope. Maar na mijn verhaal aangehoord te hebben adviseerde de man mij die scope niet te nemen. Terwijl ik eigenlijk al had besloten de scope, die 3 keer uitvergroot, voor de beursaanbieding van € 30,00 mee te nemen. Hij vertelde over een scope die op de website stond. Iets duurder, maar wel meteen goed voor mij. Die ga ik misschien ook nog bestellen. SWISS ARMS SCOPE 1,5-5×32 (http://www.bunker501.nl/product/swiss-arms-scope-15-5x32/).

Doorgelopen naar Airsoftwinkel.nl. Prima geholpen door Jeroen. Wat vesten bekeken, maar ik kwam er niet uit. Besloten om nog maar even te wachten met een vest. Naar kleding gekeken, maar ook daarmee weet ik nog niet precies wat ik wil. Hij raade mij nog wel aan naar schoenen te kijken. Dat vond ik wel een hele goede. 20% korting vandaag. Dus meteen goede schoenen meegenomen. 

Daarna naar Airsoftcenter. Eigenlijk had ik al wat ik nog had. Nog even naar handschoenen en skarfs gekeken. Maar dat is nog niet echt nodig denk. Dat geld spaar ik liever nog even uit. Er lag nog een 2 points sling, die heb ik maar meegenomen.

Nog even IAPS geschoten bij de NABV, ook wel leuk. Ik heb nu denk de basis om te kunnen skirmen. Alleen via internet nog ergens een extra highcap regelen, en misschien een reserve accu. 

S7t7Rh.jpg

Hmmmmmm dat vind ik best knap, ik durf met 100% zekerheid te zeggen dat het geen reet uitmaakt wat voor accu je erin drukt zolang je er geen 11,1V lipo in stopt (of hoger) kan het best.
8,4V is 8,4V daar zit geen verschil in, het enige verschil is de capaciteit ( mah) en dat zegt hoeveel bb's je kan verschieten

Wat zou er kapot gaan dan???

Het probleem is denk ik de ruimte om een accu kwijt te kunnen , TM heeft soms het gekke idee om zijn eigen afmeting accu ruimtes te maken zodat alleen specifieke accu's passen.

Maar met een beetje passen en meten zou je er makkelijk een 7,4 Lipo in kwijt kunnen.

@Sander, dat zou ik ook zeggen ja. Natuurlijk kan ik me voorstellen dat als je er echt te veel volt op aansluit dat de replica 'ontploft'. Maar ik ben nu al iets meer gerustgesteld XD

De replica had ik maandag besteld bij Echigoya. Door het tijdverschil kwam de bestelling daar dinsdag binnen. Donderdag en vrijdag waren ze blijkbaar gesloten. Hij is uiteindelijk gister (zondag) verstuurd. Het lijkt erop dat die 2 tot 5 werkdagen het aantal dagen dat ze nodig hebben om te verzenden :o

Je had een aantal jaar geleden zo'n reclame over groene stroom, dan ligt zo'n vent naast het bed aan het stopcontact te ruiken en zegt dan "Volgens mij is deze stroom bedorven" daar doet me dit voorval ook wat aan denken.