Voorstellen

welkom! al een replica in gedachten?

Ja! Ik had een keileuke roze rifle gezien! Die wil ik! :D

Nee, haha. Echt niet.
Ik heb nog niets specifiek op het oog. Ik heb vandaag m'n VOG binnengekregen dus ik ga me er langzamerhand wel op oriënteren. Ik wil in ieder geval geen rifle om mee te beginnen. Die heb ik nu een aantal keer in handen gehad en ik vind het maar groot, lomp gewicht, en natuurlijk al helemaal bij CQB. Dus ik wil starten met een pistol.

Ja! Ik had een keileuke roze rifle gezien! Die wil ik! :D

Nee, haha. Echt niet.
Ik heb nog niets specifiek op het oog. Ik heb vandaag m'n VOG binnengekregen dus ik ga me er langzamerhand wel op oriënteren. Ik wil in ieder geval geen rifle om mee te beginnen. Die heb ik nu een aantal keer in handen gehad en ik vind het maar groot, lomp gewicht, en natuurlijk al helemaal bij CQB. Dus ik wil starten met een pistol.

Tenzij je voorlopig alleen CQB gaat spelen zou ik adviseren dat niet te doen. pistolen zijn onderhouds intensiever en schieten minder ver. daarnaast heb je op de meeste buitenvelden in nederland niet zoveel aan een pistool.
Wanneer een normale M4 te zwaar is zou ik iets als dit aanbevelen:
https://gunfire.pl/product-eng-1152199652-H-K-MP7-A1-SWAT-sub-machinegun-replica.html
https://gunfire.pl/product-eng-1152216144-CM16-ARP-9-Submachine-Gun-Replica.html
https://gunfire.pl/product-eng-1152215173-TGM-A5-submachine-gun-replica.html
deze zijn in cqb ook wat handzamer.

heb je enig idee welke replica je gebruikt hebt?

Een goede sidearm kan (zeker in een CQB omgeving) meer dan prima mee doen met de gemiddelde assault replica. Als ze vooral CQB wil gaan spelen dan is een sidearm meer dan prima, maar als je daar niet aan vast wil zitten dan zou ik inderdaad wel toch aanraden een AEG erbij te halen, er zijn zoals paranoid laat zien ook lichtere modellen die ook goed hanteerbaar zijn in CQB, een goede optie is de CM16 lijn welke plastic receivers hebben wat het gewicht aardig reduceert. Daarbij als sporter zal met wat training het wel moeten lukken om een goede rifle te kunnen blijven dragen :P.

De Mp7 is een AEP dus ook meer geschikt voor CQB dan outdoor.

T enige nadeel vgm is dat een pistol mag gemiddeld duurder is dan een m4 mag. En close quarters heb je aardig wat bb cap nodig..

T enige nadeel vgm is dat een pistol mag gemiddeld duurder is dan een m4 mag. En close quarters heb je aardig wat bb cap nodig..
Hoezo cqb veel bb cap nodig? In cqb moet je gewoon zorgen dat elke bb raak is. Je schiet sowieo alleen al single en daarnaast hoef je geen tot nauwelijks supportive fire te geven.

Bij cc in Leiden kan ik een halve dag doen met 4 high capa mags en pistol only. Je moet gewoon zeker zijn waneer je moet vuren en wanneer niet en zorgen dat 1 of 2 bb's genoeg zijn

Als je pistol only gaat spelen dan ben je zo door 1 mag heen met 14 a 16 bb's haha.

Ey, maar ik ben een beginner he. Kan lastig al gelijk een heel wapenarsenaal aan gaan leggen. Ik moet érgens beginnen. Plus, inderdaad, extended mags. Maar die kunnen misschien niet onder elke pistol? :)

Leuk idee vor CQB is de UMP. Licht en firepower. Gebruik zelf trouwens voor CQB een MP5 op groen gas met 4 30-schots magazijnen. Is ook niet zo groot alleen wel zwaarder omdat veel metaal is gebruikt. UMP is hoofdzakelijk kunststof.

• Leuk
Waarderingen: Denzel053
Aan dat gewicht ga ik zeker wel wennen hoor, dat komt wel goed. Maar vond 'm voornamelijk te groot om snel mee te kunnen bewegen ;-) Vandaar een kleintje.

• Leuk
Waarderingen: Camilo

TM Hi-Capa 5.1 is echt een topding! Dat gezegd hebbende, ik heb echt alleen maar eigenaars horen zeuren over P90S met problemen die bij andere replica's niet voorkomen.

Agreed! Heb zelf een TM G17 en die gebruik ik al een jaar. Geen enkel probleem mee gehad, inmiddels wel geupgrade. Maar ze schieten stock (standaard uit de doos) ook erg goed! Ook zijn ze erg betrouwbaar, en fijn voor zowel binnen als buiten. Heb twee normale en een extended magazijn.

De Firehawk is ook een erg leuke en compacte replica, een vriend van mij @michielvdz heeft hem gehad. Klein maar fijn en komt goed mee met de rest, ik kan hem zelfs als slavische airsofter aanraden haha.

Zelf heb ik een als Rifleman een E&L AKSU, heb die ook gekozen wegens het wat kleinere formaat (en omdat je ze niet zo vaak ziet) ;)