Vraag m.b.t. een eigen locatie

theruubmeister

New Member
10 sep 2024
3
1
Hoi allemaal, sinds deze week lid van de NABV en van dit forum! Ik wil mezelf gaan ontwikkelen op dit gebied. Ik heb echter een vraag over de locatie waar je schiet. Ik heb zelf een loods van 350m2, er is niet vanaf buiten naar binnen te kijken (en andersom). Als ik andere topics lees, is het dus mogelijk om hier binnen te schieten. Maar moet ik hier dan een prive evenement voor aanmaken? Het is namelijk alleen voor mezelf, om te trainen. Ik wil op meerdere plekken targets plaatsen en ook oefenen vanaf verschillende afstanden. Ik heb overigens een Glock 17 GEN5 en wil in de toekomst een MK18 aanschaffen! Ik ben benieuwd naar jullie reactie! Alvast bedankt!
 
Hoi allemaal, sinds deze week lid van de NABV en van dit forum! Ik wil mezelf gaan ontwikkelen op dit gebied. Ik heb echter een vraag over de locatie waar je schiet. Ik heb zelf een loods van 350m2, er is niet vanaf buiten naar binnen te kijken (en andersom). Als ik andere topics lees, is het dus mogelijk om hier binnen te schieten. Maar moet ik hier dan een prive evenement voor aanmaken? Het is namelijk alleen voor mezelf, om te trainen. Ik wil op meerdere plekken targets plaatsen en ook oefenen vanaf verschillende afstanden. Ik heb overigens een Glock 17 GEN5 en wil in de toekomst een MK18 aanschaffen! Ik ben benieuwd naar jullie reactie! Alvast bedankt!l
Hallo en welkom in de sport.

Zo ver ik weet is het inderdaad verstandig om een prive event aan te maken op de nabv site.
Vooral om te Voorkomen dat je problemen krijgt als je bezig bent met je replica . stel iemand ziet jouw naar binnen lopen met de replica naar de loods en iemand doet een melding dan voorkom je zeker verder gezeur met de politie als het netje aangemeld staat op nabv.
 
ik zou ook gewoon een prive event aanmaken om problemen te verkomen
 
Goed dat je je vooraf hierin verdiept.

Als de loods op een andere plek staat als het adres van je NABV pas (Waarschijnlijk je huisadres), dan is het inderdaad beter om iedere keer vooraf een prive evenement aan te maken als je wil gaan oefenen op targets in de loods. Kleine moeite.

Je ontloopt dan 100% alle problemen en je mag dan ook legaal je replica's transporteren, aangezien je naar een geregistreerd evenement gaat.

Check ook dit artikel nog even op de NABV website voor extra info.
 
Oké, thanks. Ik bewaar de replica’s niet thuis, maar op mijn werk (zelfstandig ondernemer). Ik heb thuis kinderen en ik wil niet dat ze hiermee in aanraking komen, op geen enkele wijze. Ik woon zelf boven de loods waar ik dit wil gaan doen. Is het dan ook verplicht om het adres door te geven waar ik de replica’s bewaar? Dit kon ik namelijk niet zo snel vinden. Anders wijzig ik het adres naar de loods en bewaar ze daar. Alvast bedankt voor alle info!
 
Oké, thanks. Ik bewaar de replica’s niet thuis, maar op mijn werk (zelfstandig ondernemer). Ik heb thuis kinderen en ik wil niet dat ze hiermee in aanraking komen, op geen enkele wijze. Ik woon zelf boven de loods waar ik dit wil gaan doen. Is het dan ook verplicht om het adres door te geven waar ik de replica’s bewaar? Dit kon ik namelijk niet zo snel vinden. Anders wijzig ik het adres naar de loods en bewaar ze daar. Alvast bedankt voor alle info!
Ik heb even de regelmenten lopen doorzoeken, maar ik kom alleen in het veiligheidsregelment tegen dat de apparaten in een deugelijke opslag moeten zitten en niet zomaar voor het grijpen.

Ik kan hier niet goed op antwoorden, eigenlijk. Ik meende dat de apparaten altijd thuis opgeslagen moeten zijn, op het adres wat bekend is bij de NABV.

Goede vraag. Mogelijk handig om zelf even contact te zoeken met de NABV hoe nu verder en je situatie goed uitleggen.