Warq helm?

Ben ook zeer benieuwd naar deze helm. Dus kan niet wachten op de eerste reviews.

Dat is gewoon een broodje aap verhaal. Als de SAS iets test, dan hoor je daar uberhaubt niet van. En het masker kan wellicht een kogel tegenhouden, maar de energie gaat ergens heen, je nek en je gezicht kunnen die klap echt niet aan.

Taiwan heeft ook kogelwerende maskers, net als de schermen van het AT. Door het materiaal en de vorm worden klein kaliber projectielen en scherven gestopt, maar een AK projectiel recht op het gezicht breekt je nek inderdaad.

Maar er worden wereldwijd minimaal 20 maskers getest en ontwikkeld op dit moment. Dus de SAS zou best kunnen testen, maar dit zou niet zomaar openbaar moeten zijn.

• Leuk
Waarderingen: BoomSmurf
Hey allemaal,

Eindelijk een update, de helmen worden sinds gisteren geleverd :) :)
Nu nog afwachten tot die van mij binnenkomt.
Maar hier alvast een foto van iemand die hem al heeft ontvangen.
z1rzraaxzhh7v.jpg

• Leuk
Waarderingen: Peter en Metal4Ever
Toch wel een erg hoog motorhelm gehalte :(

Maar toch wel erg benieuwd wat jij er straks van vindt @Valmijaan ! Kun je ook wat foto's posten als je m hebt?

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Eindelijk is het zover :) de helm is binnnen gekomen hier wat foto's.
Ik moet hem nog gaan uitproberen maar op eerste indruk is hij indd beetjr groot.
Maar hij is wel zeer licht en zit confortable, zal hem nog moeten testen om een betere indruk te krijgen.

8u58rmi5.jpg
29zpuvtr.jpg
g1aqfs9j.jpg
5xp5wk28275s.jpg
c46xejrq.jpg

• Leuk
Waarderingen: michiel80
Nice! Voor mij iets te motor helmig toch, maar is wel opzetten en gaan met die banaan.

Had je ook coms dr in?

Vraag me alleen wel af of het vizier over het juiste keurmerk beschikt. Anders moet je er nog een goedgekeurd bril onder dragen.

Erg gaaf! Alleen zie ik voor 200 euro nog niet echt de meerwaarde. Voor minder geld kan je zelf ook een helm + bril + meshmask samenstellen. Zijn er nog andere speciale opties? Waardoor hij zo duur is?

@michiel80 nope heb er geen coms bij genomen.

@Sadiek ja hij heeft de keurmerken volgens eu norm (EN 166B) zijn met stalen bb's getest.
En daarom duurde het indd ook zo lang.

@NielsHoffland wat er speciaal aan is de zero fog die hun garanderen.
En voor in de toekomst hebben iets met ingebouwde virtial realitie op de planning staan. Iets met maps zichtbaar op het scherm in die richting, zo compadible zijn met deze versie van de helm.
Of het de 195 euro waard is weet ik niet vind het vooral fijn om maar 1 strap om mij kin te hebben en niks meer.
P.s : denk dat die wel een idiale oolossing is voor bril draagers aangezien er best wat ruimte in zou je ook grote monturen kunnen dragen.

• Leuk
Waarderingen: michiel80 en Sadiek
Vraag me af hoe het schouderen met zo’n helm gaat/lukt. Kun je makkelijk achter je scope kruipen? Of heb je iets als risers nodig?
De zero fog in combi met voldoende ruimte voor je bril klinkt ansich wel goed...

Blijf dit topic wel ff volgen voor je ervaringen.

Hey Victor,

Heb het schouderen nog even geprobeerd en is inderdaad niet echt te doen zonder riser.
Bij mij reddot die best hoog ligt gaat het wel makkelijk.
Mijn magnifier kan ik niet meer shouderen omdat deze een short eye relief heeft.
Als je een echter zoom scope wilt gebruiken zul je inderdaad een riser nodig hebben en een scope met een long eye relief.

@The Walker hoe is het zicht door de zwarte lens?
Ik heb 'm alleen nog maar even binnen opgehad dus kan er nog weinig over zeggen maar heb het idee dat het
zelfs lichter is dan de normale goggles die ik gebruik. Vind het vooral een stuk vetter... de doorzichtige lens vind ik eerlijk gezegd maar een beetje raar eruit zien. Je ziet het hele stuk onder je ogen en neus en ook door het onderste meshmask gedeelte dus ik doe er een bivak onder en ziet die er super vet uit.

fieofy8.jpg

Laatst bewerkt:
Ik zat er aan te denken om die screen print te halen :) maar denk dat ik de zwarte lensen er ook bij haal ziet er stuk vetter uit.

Edit : en thans voor de bivak tipga ik zeker proberen.

• Leuk
Waarderingen: The Walker