wat doe je als je stopt met airsoft

Je kan ze tevens ook inleveren bij de Politie, zonder ervoor gestraft te kunnen worden als je pas al verlopen is. Je mag namelijk ABSOLUUT NIET die dingen zomaar in de prullenbak gooien.

op illegaal airsoft apparaat bezit staat iets van ca €500,- als ik het goed heb.
ALLEEN, wie weet dat jij dat spul nog hebt. tenslotte als jij stopt maar alles thuis laat is er niemand die dat weet behalve de personen waar je het tegen verteld. Dan is het maar net zo dat zei die het weten dat jij het hebt ook net moeten weten dat jij niet meer lid bent en dus in overtreding.
En dan nog moeten ze aangifte/melding doen bij de politie of jijzelf openbaar zichtbaar zijn met je AA's wil de politie "op de koffie" komen.
Tenslotte mag de NABV NIET een melding doen bij de politie dat jou pas opgezegd is. Doen ze dit wel is het een overtreding op de wet bescherming persoonsgegevens en kan de NABV hiervoor gestraft worden met een sanctie van de rechter. Iets wat bij de KNSA al een keer gebeurd is.

De kans is klein ja, maar een vriend van me heeft toch een aantal keer al een huiszoeking gedaan bij mensen waar pas verlopen was of stopgezet maar niet de replica's van de hand gedaan. Een persoon had rond de 30 replica's, dacht ze lekker te houden na gestopt te zijn met het beoefenen van de sport. Die had toch een flink probleem.

Het ligt niet altijd aan jezelf of buren/vrienden, er zijn genoeg voorbeelden waar de Politie er lucht van kreeg en toch even kwam kijken.
 
Een persoon had rond de 30 replica's, dacht ze lekker te houden na gestopt te zijn met het beoefenen van de sport. Die had toch een flink probleem.

Maar hoe dom kan je ook zijn.... Als je de replica's zo mooi vind kan je toch beter 100 euro per jaar betalen om ze te mogen hebben. :p

Weet jij wat voor straf daar op stond? Ben ik wel benieuwd naar in zo'n extreem geval.
 
Maar hoe dom kan je ook zijn.... Als je de replica's zo mooi vind kan je toch beter 100 euro per jaar betalen om ze te mogen hebben. :p

Weet jij wat voor straf daar op stond? Ben ik wel benieuwd naar in zo'n extreem geval.

Ja dan ben je heel dom.

Heb er helaas niet veel meer over gehoord. Hij is toen wel meegenomen voor verhoor. Maar lijkt mij aannemelijk dat het minimaal een flinke boete is geweest (boetes van WWM kunnen flink oplopen).

De replica's zijn ook meegenomen ter vernietiging (logischerwijs) en die vriend (ook een airsofter) vertelde dat er ook een aantal zeldzame exemplaren bij zaten. :(
 
Ja dan ben je heel dom.

Heb er helaas niet veel meer over gehoord. Hij is toen wel meegenomen voor verhoor. Maar lijkt mij aannemelijk dat het minimaal een flinke boete is geweest (boetes van WWM kunnen flink oplopen).

De replica's zijn ook meegenomen ter vernietiging (logischerwijs) en die vriend (ook een airsofter) vertelde dat er ook een aantal zeldzame exemplaren bij zaten. :(

Altijd pijnlijk hoorde een zelfde verhaal ook van Paul manders, maar wel terecht dat de replica's vernietigd worden, want een in beslag genomen auto word ook niet verloot op de politie bingo. :D Toch blijft het eeuwig zonde vooral als er dus zeldzame replica's tussen zitten.
 
Altijd pijnlijk hoorde een zelfde verhaal ook van Paul manders, maar wel terecht dat de replica's vernietigd worden, want een in beslag genomen auto word ook niet verloot op de politie bingo. :D Toch blijft het eeuwig zonde vooral als er dus zeldzame replica's tussen zitten.

Ja zat onder andere een MG42 bij :(

Ik dacht dat de belastingdienst inbeslag genomen auto's wel veilt.
 
voorzover ik weet word dit idd een gevalletje illegaal wapen bezit.
daarna word het een gevalletje volledige vernietiging. en in extreme gevallen word het aardig lang brommen en een giga geldboete

de 78euro in deze verhouding is dan best wel klein eigenlijk als je erover denkt op deze manier
 
mmm of je haalt ze helemaal uit elkaar losse onderdelen mag je volgens mij wel gewoon hebben :) (tandwieltje,electro motor,innerbarrel betterij etc :p) Lijkt me sterk dan je dan een process aan je broek gaat krijgen :)

Dus ik denk dat het dan wel zou kunnen (en zeker alles los van elkaar bewaren beetj eop zolder beetje in de schuur etc :))
 
En dat mag waarschijnlijk dan weer niet. Ik heb een keer een bestelling gedaan in China, met daarin barrels en buckings. . Omdat het enkel onschuldige onderdelen bevat heb ik er geen kopie van mijn NABV oplaten doen. maar kreeg wel een brief van de douane met het verzoek of ik een kopie van mijn NABV kon opsturen, omdat onderdelen van een wwm apparaat inzaten .
 
mmm of je haalt ze helemaal uit elkaar losse onderdelen mag je volgens mij wel gewoon hebben :) (tandwieltje,electro motor,innerbarrel betterij etc :p) Lijkt me sterk dan je dan een process aan je broek gaat krijgen :)

Dus ik denk dat het dan wel zou kunnen (en zeker alles los van elkaar bewaren beetj eop zolder beetje in de schuur etc :))

Dan heb je de internals ja, maar de externals moeten alsnog weg. Heb je helaas nog niet zo veel aan, tenzij je graag tegen zo'n lelijke grijze gearbox aankijkt. :p
 
En dat mag waarschijnlijk dan weer niet. Ik heb een keer een bestelling gedaan in China, met daarin barrels en buckings. . Omdat het enkel onschuldige onderdelen bevat heb ik er geen kopie van mijn NABV oplaten doen. maar kreeg wel een brief van de douane met het verzoek of ik een kopie van mijn NABV kon opsturen, omdat onderdelen van een wwm apparaat inzaten .

klopt eigenlijk niet. omdat de onderdelen ook in een CE speelgoed passen en daarom legaal bezit zijn.

Volgens mij worden in beslag genomen auto's boten helicopters etc bij domeinen roerende zaken geveild.
klopt maar wapens worden vernietigt. Soms verdwijnen ze spontaan en komen ze bij agenten thuis aan de muur (ja helaas echt waar). Maar airsoft wordt vaak vernietigd en dat gaat sneller dan dat jij bezwaar kunt aantekenen.
 
Sorry voor de thread revive, ik wou geen nieuw topic alleen hier voor aanmaken dus ik vraag het hier even.

Ik wil een van mijn AA's vernietigen.
Nu is de vraag: Moet ik de serie nummers van de AA's doorgeven/melden bij de NABV met foto's eventueel of hoe gaat dit nu precies in zn werk?

Alvast bedankt,gr Rick.
 
Nee je hoeft niks door te geven, te fotograferen of wat dan ook.
Het vernietigen van een AA is volkomen je eigen verantwoordelijkheid maar je hoeft het niet te bewijzen.
 
Sorry voor de thread revive, ik wou geen nieuw topic alleen hier voor aanmaken dus ik vraag het hier even.

Ik wil een van mijn AA's vernietigen.
Nu is de vraag: Moet ik de serie nummers van de AA's doorgeven/melden bij de NABV met foto's eventueel of hoe gaat dit nu precies in zn werk?

Alvast bedankt,gr Rick.
Kzou zeggen gooi hem online en maak er iemand anders blij mee
 
Sorry voor de thread revive, ik wou geen nieuw topic alleen hier voor aanmaken dus ik vraag het hier even.

Ik wil een van mijn AA's vernietigen.
Nu is de vraag: Moet ik de serie nummers van de AA's doorgeven/melden bij de NABV met foto's eventueel of hoe gaat dit nu precies in zn werk?

Alvast bedankt,gr Rick.
Meeste replicas hebben nieteens een serienummer en er wordt nergens bijgehouden wat je importeert en hoeveel.
Wat je onderhands verkoopt of koopt ben je ook geheel vrij in.

Aka, of je nou 1, 30 of 200 replicas hebt, weet niemand daar in principe van af. Is dan ook volledig legaal met pasje.

Verder zou ik het gewoon online gooien en er iemand blij mee maken ipv vernietigen.