Je kan ze tevens ook inleveren bij de Politie, zonder ervoor gestraft te kunnen worden als je pas al verlopen is. Je mag namelijk ABSOLUUT NIET die dingen zomaar in de prullenbak gooien.
De kans is klein ja, maar een vriend van me heeft toch een aantal keer al een huiszoeking gedaan bij mensen waar pas verlopen was of stopgezet maar niet de replica's van de hand gedaan. Een persoon had rond de 30 replica's, dacht ze lekker te houden na gestopt te zijn met het beoefenen van de sport. Die had toch een flink probleem.
Het ligt niet altijd aan jezelf of buren/vrienden, er zijn genoeg voorbeelden waar de Politie er lucht van kreeg en toch even kwam kijken.
op illegaal airsoft apparaat bezit staat iets van ca €500,- als ik het goed heb.
ALLEEN, wie weet dat jij dat spul nog hebt. tenslotte als jij stopt maar alles thuis laat is er niemand die dat weet behalve de personen waar je het tegen verteld. Dan is het maar net zo dat zei die het weten dat jij het hebt ook net moeten weten dat jij niet meer lid bent en dus in overtreding.
En dan nog moeten ze aangifte/melding doen bij de politie of jijzelf openbaar zichtbaar zijn met je AA's wil de politie "op de koffie" komen.
Tenslotte mag de NABV NIET een melding doen bij de politie dat jou pas opgezegd is. Doen ze dit wel is het een overtreding op de wet bescherming persoonsgegevens en kan de NABV hiervoor gestraft worden met een sanctie van de rechter. Iets wat bij de KNSA al een keer gebeurd is.
De kans is klein ja, maar een vriend van me heeft toch een aantal keer al een huiszoeking gedaan bij mensen waar pas verlopen was of stopgezet maar niet de replica's van de hand gedaan. Een persoon had rond de 30 replica's, dacht ze lekker te houden na gestopt te zijn met het beoefenen van de sport. Die had toch een flink probleem.
Het ligt niet altijd aan jezelf of buren/vrienden, er zijn genoeg voorbeelden waar de Politie er lucht van kreeg en toch even kwam kijken.