Wat heb je gekocht of binnengekregen mk2

robin97;19897 zei:
@Mika hoelang duurde het intotaal het aanvragen.
Vog, indienen, etc.

21 februari ben ik begonnen met de aanvraag (dag dat ik 18 werd). Het duurde ven voor mijn VOG aanvraag voor elkaar was door miscommunicatie, maar toen ik mijn VOG eenmaal aangevraagd had was die er binnen een week. Nadat ik die op de post heb gedaan naar de NABV duurde het 4 dagen voor ik kon betalen, en dat was afgelopen dinsdag.
 
vandaag naar de dump geweest om mn loadout compleet te maken.
heb gekocht:
- gvt broek
- zomer blouse/jasje van de administratie kl (zijn wat luchtiger en dunner dan de normale gvt basisjas)
- 2 x bruine polyester shirt

daarnaast had ik al:
- dpm chest rig
- dpm boonie hat
- shemagh
- zwarte balaclava
- handschoenen
- kisten/veiligheids schoenen
- schiet bril defensie
- parka kl
- riem kl

enkele fotos van mijn loadout.

image2.jpg
[/url][/img]

image1.jpg
[/url][/img]

in de toekomst hoop ik natuurlijk het wat uit te breiden met wat beter en mooier spul, als mn portemonnee dat toelaat ;)
 
Leuke chestrig! En ik hou altijd meer van origineel spul dan van aftermarket dingen.
Btw, weet jij welke maat tas je moet hebben voor m4 mags als je voor de originele KL tasjes gaat? Ik zie een hoop maten langs komen, maar er staat nergens bij welke de patroontas is.

Oja, ergens raadde je mij in een topic een smock/parka aan en dat zijn idd ontzettend fijne jassen met hun bilaminaat die je eruit kan halen!
 
@ChaoSState ik persoonlijk vind die patroonhouder tassen van defensie niet lekker werken, moeilijk dicht te krijgen, want op de meeste zit geen klitteband, want ik zelf heel fijn find.
en ik raad dan ook aan om zo'n simpele chest rig als mij te kopen.
zit lekkerder, alleen geen molle, maar dat belemmert bijna niks want alles zit er op.
de chest rig die je hierboven zag heeft 3 partoonhouder tassen waar volgens mij 2 patroonhouders in kunnen, dus 6 in totaal.
2 grote vakken aan de zijkant en nog een vak voor kaarten etc achter de patroonhouder tassen.
heb hem toen voor 25-30 euro gekocht ofzo.

wat betreft de smock jas.
als je er 1 wil moet je even voor de engelse versie kijken, is bijna identiek aan de nederlandse camo alleen zitten stippeltjes om da camo vlekken heen.
zijn stukken goedkoper dan de echte arktis jassen van 150 euro of meer maar zijn net zo goed.
je kan ze al voor 30-40 euro op de kop tikken.
een smock is fijner dan een bila of parka, omdat het van ripstop is.
een bila moet je helemaal afschrijven als het aan mij ligt want daar loop je na 5 minuten al in te zweten als je er mee gaat rennen, is geen gevechts jas.
en de parka vind ik zelf verrot zitten, en als je die binnenvoering er in heb zitten krijg je het zelfde verhaal als met die bilaminaat.

dus gwn lekker kijken voor een smock, misschien dat je nog ergens een goedkope nederlandse op de kop kan tikken, maar een engelse doet precies het zelfde werk.
 
Mocht je DPM/Smock zoeken, check ff hier :smile:

Ik loop sinds een hoop jaren hier de deur al plat, super aardige lui en vaak nog wel eens wat moois te vinden in het depot. Zeker niet je standaard dump, hier verkopen ze heel, heel, veel oostblok ( en andere landen )

http://www.militaria4you.com/paginas/artikelen.php?action=search&keyword=engels
 
@Strelok ja ik had die website ook al van een maatje doorgekregen. heel veel top spul, in ik ga binnenkort ook wel kijken voor die smock!
 
Nog leuker is daar langsgaan; die gasten hebben een gigantisch depot met alles wat je je maar kan voorstellen. Althans, ik dan. Wel even checken of ze open zijn!
 
@Strelok heb je nu een zwakke plek voor niet-Russische replica's? :astonished:
 
Op z'n tijd kan ik zo'n model nog wel respecteren. Zo'n volgehangen SOPMOD M4 van volledig plastic waar je naar kijkt en het al uit elkaar valt niet. :blush:
 
@Strelok een volgehangen sopmod M4 die niet van plastic is en niet uit elkaar valt als je er naar kijkt kan ik wel waarderen. Maar dat komt dan misschien weer omdat ik CoD4 heeeeel veel gespeeld heb en de SAS ze daar gebruikt.
 
Mika;19986 zei:
@Strelok een volgehangen sopmod M4 die niet van plastic is en niet uit elkaar valt als je er naar kijkt kan ik wel waarderen. Maar dat komt dan misschien weer omdat ik CoD4 heeeeel veel gespeeld heb en de SAS ze daar gebruikt.

(bedoel dit met een knipoog)
Als we COD gaan citeren ga ik hier heel wijs niet op reageren... :wink:
 
Gister een waar kunst stukje opgehaald met een aantal accecories
Een Real Sword svd, met verschillende mags, svd sling, repro pso-1 scope, bipod en 2 svd mag pouches.
Erg erg blij mee!
Krijg er nog steeds geen foto's op, ondanks de tutorial van @Strelok hahaha
 
Redrum;20071 zei:
Gister een waar kunst stukje opgehaald met een aantal accecories
Een Real Sword svd, met verschillende mags, svd sling, repro pso-1 scope, bipod en 2 svd mag pouches.
Erg erg blij mee!
Krijg er nog steeds geen foto's op, ondanks de tutorial van @Strelok hahaha


10405240_10207855817886736_7296501462919964375_n.jpg


!!!Alle Hartjes en Duimpjes mogen naar Redrummmmmm!!!