Even wat achtergrond informatie. Wellicht is dit voor sommigen relevant.
Naast dat ik lid van de ledenraad ben heb ik dit jaar in de "selectiecommissie" gezeten.
Die houden zich bezig met het toetsen van kandidaten aan het functieprofiel. Dus, "mag" en kandidaat zich verkiesbaar stellen.
Omdat ik zelf ook vorig jaar schrok van de karige manier van het aanbieden van je motivatie was dit een van de eerste dingen die de selectiecommissie verzocht heeft, om kandidaten de mogelijkheid te bieden hun motivatie aan te passen. Dit daadwerkelijke bericht naar de kandidaten toe is volgens mij uit naam van de NABV verstuurd.
Verder staan er nu op de kieslijst een hoop nieuwe namen.
De ledenraad zoals jullie hem kennen zal grotendeels komen te vervallen.
Veel "oud gedienden" hebben zichzelf niet verkiesbaar gesteld.
Wie wij wel terug mogen zien zijn bijvoorbeeld Mark-Ivo en Bas Scholts.
Beide heren zijn inhoudelijk sterk, hebben een uitgesproken mening en zijn in mijn optiek van grote toegevoegde waarde geweest in verschillende processen binnen de ledenraad. Ik doel hier niet op standpunten, of bepaalde belangen die zij hierin behartigd hebben maar wel hun acties om het ledenraadsschaap ten volste te benutten door het Bestuur het af en toe moeilijk te maken en écht het onderste uit de kan te willen halen.
Wat ik lastig vind aan deze verkiezingen is dat effect van een ledenraadslid niet begint of eindigt bij zijn of haar stem tijdens een vergadering.
In tegenstelling tot wat ik dacht, is de ledenraad veel minder aan het stemmen en veel meer aan het discussiëren, standpunten bedenken, adviseren van het bestuur en fungeren als vraagbaak.
Communicatieve vaardigheden, het vermogen complexe (vaak beladen) onderwerpen te overzien zijn in mijn optiek mooie eigenschappen van ledenraadsleden.
Nu heeft de ledenraad het bijvoorbeeld over de joule regels om die nogmaals tegen het licht te houden. Het gaat dan al snel de diepte in.
Ik ga dus stemmen op een kandidaat waarvan ik het idee heb dat hij of zij bepaalde competenties bezit welke ingezet kunnen worden ten goede van de airsoft sport. Niet zozeer of deze persoon nou "mijn" discipline behartigd of niet.
Ik denk dat het moeilijk is om dit te zien aan een motivatie van een kandidaat maar ik wens jullie veel succes met stemmen!
Wat de oude rotten betreft, de mannen die zichzelf weer verkiesbaar hebben gesteld zijn in mijn optiek goede keuzes.
Maar, dat zeg ik dan ook echt even vanuit mijzelf