Weer een beginner erbij!

stratofortress

New Member
17 jun 2015
1
0
Trophies
1
Beste Mede-airsofters,

Ik ben Rob ben 32 jaar en woon in Arnhem. Ik ben met vol lof te spreken over airsoft. Heb altijd intresse gehad in paintball ed maar deze sport overklast dat allemaal. Heb zelf jaren lang GK geschoten op de schietvereniging maar dit is toch naar mijn mening stukken intressanter en uitgebreider. Ik ben helemaal nieuw in deze wereld en ben benieuwd hoe het verders allemaal in ze werking gaat. Heb inmiddels de NABV pas binnen en een AA APS m4 dus misschien dat iemand mij eens op sleeptouw mee kan nemen tijdens een skirm. Word je bij het aantreden van een skirm ingedeeld bij beginners? of word dit door elkaar gedaan? Vinden de gevordenen het niet irritant als er beginners in hun team zitten?? dit zijn dingen die ik mijzelf nog afvraag.

Hoop jullie eens te mogen ontmoeten op een skirm.

Rob

Hoi Rob,

Welkom in het airsoftwereldje, laat het allemaal maar gewoon over je heenkomen en go with the flow, dat is het makkelijkst. Ga gewoon spelen, daar leer je het meeste van.

Over de indelingen, meestal word er ter plekke door de orga een indeling gemaak. Natuurlijk blijven teams en/of vriendengroepen bij elkaar, maar verder is het random en soms wordt er in de middag nog wat gewisseld. Je wordt dus als beginner niet specifiek bij beginners gezet, al kan toeval hier natuurlijk wel voor zorgen, al kun je natuurlijk ook bij gevorderde spelers terechtkomen. Of dat voor die laatste irritant is hangt compleet van jezelf af, als je je gewoon normaal en sportief gedraagt en niet te beroerd bent om een beetje te luisteren zul je niet snel commentaar krijgen en snel in de game opgenomen worden. 

Mocht je verder nog vragen hebben schroom niet ze te stellen.

Je woont wel lekker in de stad met mn favoriete speelveld

Ha Rob en welkom op het forum. Persoonlijk heb ik ook nog maar 1 skirm achter de rug en dit was een introduceedag. Wat mij het eerste opviel is dat er een hele goede maar vooral vriendelijke sfeer hing waar je als beginner je ook meteen thuisvoelt. Dit is volgens mij een van de weinige sporten waar dit zo is. ACN heeft er in ieder geval juist schik van volgens mij als iedereen lekker meespeelt en ervaring op doet in het veld zelf, dit of je nou compleet nieuw bent of al veel langer Airsoft speelt. Ik had 0,0 (Airsoft) veldervaring, kende verder niemand persoonlijk, maar was al heel snel volop aan het genieten van de teamsport. Ook vind ik het persoonlijk zo dat je op het veld heel makkelijk in gesprek komt met mede-airsofters, dit om allerlei redenen, de gear, de replica's, of om leuke acties. 

Hi Guys,

Thanx voor jullie reacties. Ik zal het ook gewoon op me af laten komen en sportief ben ik gelukkig altijd al geweest. Luisteren naar een ervaren speler levert ten alle tijden voordelen op. Is het handig om een flesje BB mee te nemen het veld in als je mag leeg is? Ik heb 2 high caps mags maar vind het wieltje draaien best wel wat hinderlijk :-)

@ Oddball speel je graag CQB? kun je hier ook gewoon terrecht wanneer je dat wil?

@Strelok vriendelijke sfeer staat bij mij op nummer 1. Fijn dat je dit zo heb mogen ervaren. Waarom heb je het bij 1 skirm gehouden? of gaan er nog meerdere volgen.

Nogmaals bedankt voor jullie reactie

@stratofortress Neen zeker de laatste keer niet! Ik had nog geen NABV Pas of iets in die trant, maar nu bezit ik die wel en mijn eerste replica is dan ook onderweg vanuit Polen. Er zullen nog vele, vele skirms volgen :) 

@stratofortress ja ik speel graag cqb, het feit dat gewoon om het hoekje of aan de andere kant van de muur een tegenstander kan staan maakt het voor mij mooi spannend. Bij pbw organiseren ze 3 zondagen per maand een open skirm.

@stratofortress Neen zeker de laatste keer niet! Ik had nog geen NABV Pas of iets in die trant, maar nu bezit ik die wel en mijn eerste replica is dan ook onderweg vanuit Polen. Er zullen nog vele, vele skirms volgen :) 

Zijn die websites allemaal een beetje betrouwbaar? leveren hun netjes hun AA's af? Welke Replica ben je voor gegaan? Gelukkig is het vanuit Arnhem niet zo ver rijden naar Duitsland alleen valt me op dat de prijzen bij Hes van Zweden in Arnhem in sommige artikelen nog lager ligt dan in Duitsland.

@stratofortress ja ik speel graag cqb, het feit dat gewoon om het hoekje of aan de andere kant van de muur een tegenstander kan staan maakt het voor mij mooi spannend. Bij pbw organiseren ze 3 zondagen per maand een open skirm.

Dat is inderdaad erg tof. Je weet nooit wie je treft :-) maar buiten heeft toch ook zeker wel iets. Gewoon niet weten waar ze kunnen zitten :-) 3 zondagen per maand dat is aardig wat :-) is het daar altijd volle bak of verschild dat wekelijks?

Hey Rob!

Welkom, en maak je geen zorgen met op sleeptouw genomen worden. Zelf heb ik nog geen skirm gedaan, maar ben momenteel in de voorbereiding van gear en replica... zodra dat allemaal rond is ga ik eindelijk beginnen. Tijdens de introductie heb ik als spectator gezien dat "nieuwelingen" snel mee op sleeptouw genomen worden door wat ervaren spelers. Het gaat allemaal heel gemoedelijk en enthousiast. Da's ook gelijk de reden waarom ik besloten heb om geen spectator meer te zijn, maar gewoon mee te gaan doen.

See you on the battlefield!

Hey Stey,

Ik maak me er geen zorgen om hoor maar vroeg me af hoe dat daar ter plekke in ze werking gaat zeg maar. Spannend hoor wanneer je strax alles binnen heb kun je eindelijk starten. Bedankt voor je Reactie.

En misschien treffen we elkaar een keer in het veld.

Ha Rob! 

Welkom op het forum! Inderdaad, gewoon naar een skirm gaan en lekker mee doen! Dan komt het allemaal goed. De meeste airsofteres zijn sociale beestjes die het juist leuk vinden om mensen op te nemen in hun sport! 

Hi Jan,

Thanx, dan gaat het helemaal goed komen. Heb vandaag een umarex H&K p8 gehaald maar deze schiet een beetje te hard. Heeft iemand enig idee hoe je dit kunt verlagen?

Is dat die op co2 zonder blowback? Zo ja dan denk ik dat je pech hebt. Wat ik zo snel even qua info lees schiet dat ding zo rond de 450fps+, dat ga je niet zomaar 100fps omlaag krijgen.

Je bent hier in een val getrapt waar veel mensen in lopen, namelijk kopen met je ogen. Dit zorgt er regelmatig voor dat mensen regelmatig AA aanschaffen die tijdens het spel wegens te harde fps niet toegestaan zijn. Bij aeg geen probleem, kwestie van veer vervangen. Bij gas aangedreven AA komt daar meestal toch wat meer bij kijken.

Is er geen mogelijkheid om psi/bar aan te passen? Heb totaal geen kennis van CO2/Gas aangedreven, dus vind ik wel een interessant puntje voor de toekomst 

Daar moet ik je inderdaad een beetje gelijk in geven, was iets te enthousiast met kopen maar heb hem vandaag gehaald misschien kan ik hem nog gewoon inruilen. :-)

@Stey misschien dat er indd iets aan te passen is maar als ik hem kan ruilen is dat net even iets makkelijker ;-)

Er zijn manieren om de fps omlaag te krijgen voor gas en CO2 AAs. Helaas moet je hier dure onderdelen voor kopen als die er al zijn voor dat type. Of je moet zelf gaan boren en doen. En dan is het nog maar de vraag of dat ook bij jou type replicaw werkt.

Dus inderdaad eerst proberen te ruilen

als de binnen diameter niet al te klein/groot is zou je kunnen boren en een ruimer er doorheen kunnen halen om hem af te bramen. alleen is nu wel de vraag, heb je toegang tot de gereedschappen

@Twinfromhell dat is inderdaad zonde van het geld waarschijnlijk heb je voor dat geld alweer bijna een nieuwe.

@Juul Vd Bosch heb totaal geen gereedschappen voor dit specifieke werk :-( dus zal hem wel gaan omruilen

Ik zou de loop kunnen boren en ruimen
Maar het probleem is ik kan niet testen of de fps goed zijn

De loop uitboren heeft geen zin Juul.

Ik denk eerder dat bedoelt word met boren het boren van de nozzle.
En als je daarbij niet weet wat je doet heb je kans dat je de replica aan puin helpt.
Dus omruilen is in deze verstandiger.