Welke platecarrier?

Rick191

Well-Known Member
4 apr 2016
582
336
Trophies
20
Ik heb nu een jaartje gespeeld met mijn Condor Modular Chest-Rig. Prima ding dankzij de geïntegreerde ammo- en hydration pouches. Maar ik ben nu aan het zoeken naar iets anders. Nu omdat ik mijn CQB rig klaar heb en ik voor buiten iets ruimte te kort kom met mijn chest rig. Er zitten 6 m4 style vakken in, maar mijn SR-25 mags passen daar niet fijn in en ik kan er maar 4 kwijt. De chest-rig zit aan de voorkant met 2 buckles vast, waarvan er 1 afgelopen weekend gesneuveld is omdat ik vaak met m'n pens op de grond lig ;)

Enfin, ik zoek dus een vervanging en dat gaat een platecarrier worden, maar ik weet nog niet welke. Condor bevalt op zich erg goed en na een beetje zoeken kwam ik op de MOPC uit. Dan zou ik er nog een hydration pouch bij moeten kopen, maar voor de rest heb ik alle pouches al. Verder kwam ik de Invader Gear 6094A-RS tegen. Ik kan het niet terugvinden, maar het lijkt alsof er al een hydration pouch achterop zit. Klopt dit?

Heeft er verder nog iemand een aanrader voor een PC onder de 100 euro? Verder zoek ik nog goede pouches voor mijn SR-25 magazijnen. Ik kan alleen maar de harde versies vinden, maar in welke stoffen pouches moeten ze goed passen?
 
Ha Rick!

De SR25 pouches kan ik je niet mee verder helpen. Verder gebruik ik een Emerson ISPC. Iets meer dan 100 euro meen ik. TacticalAirsoftGear zou hem nog wel kunnen hebben.

Nog een stap hoger dan je budget is Warrior, waar een hoop ACN leden fan van zijn. Inmiddels is een groot gedeelte over gestapt op harnassen en tactical BH's (mini rigs waar net 3 pouches op passen :) ).
 
  • Leuk
Waarderingen: Rick191
Ik heb zelf een compleet invader gear vest (weet niet welke deze representeert) en daar zaten al een heleboel pouches bij, zo ook een hydration carrier die via molle op de rug zit. Je kan ook het vest los kopen en dan de pouches zelf kiezen natuurlijk.
 
Ik kwam die inderdaad tegen toen ik iets verder zocht. Het is de MOD Carrier Combo. Ik zou dan wel in één keer over kunnen gaan naar compleet Flecktarn. Hoewel... als ik een ander tenue kies dan past het vest er niet meer bij :cool:

Het vest op zich zonder alle pouches ziet er wel goed uit. Misschien dat ik met alleen een extra hydration pouch ook wel weg kom.
EDIT: Dat vest is helaas alleen als combo te krijgen als ik het zo even snel bekijk.
 
Laatst bewerkt:
wat @Rebelattack zegt. Heb ook als eerste een invader gear mod carrier gekocht. Mede omdat hier alles op zit qua pouches.

Nu, na een jaartje of wat... had ik achteraf liever een wat kortere carrier gehad. Eentje die wat hoger op de borst zit en je middel vrij houd. Nu past er bv geen battle belt onder (en heb ik m'n holster, drop pouch etc aan een koppel hangen).

Als je de mod carriercarrier vergelijkt met bv een warrior assault dan is 1 van de verschillen de plek waar je het vest sluit. Bij Warrior assault klitterband je 'em dicht op je borst (vergelijkbaar met de 6094A-RS_, waarna je pouch flap d'r over heen valt. Waardoor je in je flanken voldoende stevigheid hebt voor bijvoorbeeld mag pouches. Bij de mod carrier klitterband je em dicht op de flank. Met als gevolg dat een mag pouch op dezelfde flank niet echt super strak/stevig zit.

Afgezien daarvan, voldoet de mod carrier goed.

Trouwens @Jan zal m'n vriendin toch eens polsen of ze interesse heeft in een tactical BH o_O
 
Dan toch maar een keer langs een winkel rijden en aanpassen. Dat idee van een korte PC met een battlebelt eronder past me wel.
 
Ik heb laatst bij airsoft heaven voor het eerst met mijn Emerson JPC style plate carrier gespeeld en dat is mij prima bevallen. Wat mij vooral aantrok aan deze zijn de open zijkanten (zolang je er geen pouches aan hangt) zodat je wat meer ventilatie hebt. Daarnaast kosten ze bij taiwangun nog geen 50,- dat vond ik een mooi bedrag voor mijn eerste PC.
 
Hier ook een zeer tevreden Invader Gear MOD carrier gebruiker! Het ding zit echt super comfortabel :)

Ben zelf redelijk groot, dus dat hij wat langer is is voor mij eigenlijk wel fijn! Heb ook nog een 8fields hangen en die is duidelijk korter...

Beste kan je idd gewoon ff ergens passen en dan merk je het snel zat!

Succes met uitzoeken.

Groet,
Peter
 
Voor je sr25 magazijnen moet je zoeken naar: 7.62 pouches, .308 pouches, m14 pouches en denk dat scar heavy ook past
 
Voor je sr25 magazijnen moet je zoeken naar: 7.62 pouches, .308 pouches, m14 pouches en denk dat scar heavy ook past

Ik had al op verschillende van die pouches gezocht, maar er kwam weinig naar voren. Met zoeken op de Scar-H magazijnen kwamen er Warrior pouches naar voren van 30 euro per stuk. Ik heb vanmiddag een paar verschillende pouches bij ali besteld en ik ga even kijken welke past en wat niet. Voor 2,50 per stuk is dat nog een keer doen ;)
 
Laatst bewerkt:
wat @Rebelattack zegt. Heb ook als eerste een invader gear mod carrier gekocht. Mede omdat hier alles op zit qua pouches.

Nu, na een jaartje of wat... had ik achteraf liever een wat kortere carrier gehad. Eentje die wat hoger op de borst zit en je middel vrij houd. Nu past er bv geen battle belt onder (en heb ik m'n holster, drop pouch etc aan een koppel hangen).

Als je de mod carriercarrier vergelijkt met bv een warrior assault dan is 1 van de verschillen de plek waar je het vest sluit. Bij Warrior assault klitterband je 'em dicht op je borst (vergelijkbaar met de 6094A-RS_, waarna je pouch flap d'r over heen valt. Waardoor je in je flanken voldoende stevigheid hebt voor bijvoorbeeld mag pouches. Bij de mod carrier klitterband je em dicht op de flank. Met als gevolg dat een mag pouch op dezelfde flank niet echt super strak/stevig zit.

Afgezien daarvan, voldoet de mod carrier goed.

Trouwens @Jan zal m'n vriendin toch eens polsen of ze interesse heeft in een tactical BH o_O
Heb zelf ook een MOD carrier van Invader Gear en met de schouderbanden juist afgesteld kan mijn HSGI battle belt er onder problemen onder.
 
Ik heb mij vandaag ook een invader gear mod plate carrier aangekocht.
Ikzelf ben 1m95 en hij zit enorm lekker, lengte kan ietwat geregeld worden en is perfect !
Eventjes een vraag , misschien een domme vraag maar ik zal ze toch stellen: er zit standaard een hydration carrier bij. Maar wat is de functie van dit systeem? Wat kan je hier mee doen? haha thanks!
 
Zelf heb ik ook een mod carrier van invader gear, maar ik ben zelf best dun, waardoor je hem dusdanig aan moet snoeren dat je de mag pouches voor niet goed kunt gebruiken

Zelf ben ik nu aan het kijken voor een MOPC van condor
 
Zelf heb ik ook een mod carrier van invader gear, maar ik ben zelf best dun, waardoor je hem dusdanig aan moet snoeren dat je de mag pouches voor niet goed kunt gebruiken

Zelf ben ik nu aan het kijken voor een MOPC van condor
Heb je er dummie plates in zitten? Scheelt enorm in de pasvorm. Dan blijft de voorkant namelijk zo goed als vlak, waardoor de pouches ook niet vervormen
 
Het klopt wel dat de MOD carrier, als je het mij vraagt, wat beter geschikt is voor wat "grotere" mensen en dan bedoel ik niet gelijk dat je 2 meter moet zijn en 150 kilo ofzo... maar het is gewoon een wat grotere carrier. Zelf heb ik er wel altijd veel plezier mee gehad overigens.

Misschien zou je eens naar een JPC style carrier kunnen kijken, of als je budget het toelaat een WAS Recon die is aanzienlijk kleiner. Zelf heb ik nu de WAS Recon gecombineerd met een Pathfinder en een Drop Down pouch en dat bevalt echt super goed!

Groet,
Peter
 
Ik heb 2 mini rigs, beide van spiritus systems. Een bankrobber rig, super lowprofile. 4 vakken uit elastisch materiaal. En een micro fight rig, daar zit een insert in voor 3 mags en heeft een admin pouch.
Voor de events waar ik verwacht meer te moeten schieten heb ik een tasmanian tiger mk2 chestrig. Passen 8 mags in en ik heb er een backpanel bij voor een camelbak.

Naast de kleine rigs heb ik op een belt ruimte voor 3 mags.
 
Mocht je iets in de budget klasse zoeken, ik gebruik momenteel de GFC CIRAS Vest, ben voor de 35,- waarvoor ik hem heb aangekocht zeer tevreden. Zaten pouches bij, alleen passen hier niet perfect M4 magazijnen in (met een beetje trekken en duwen wel).

Indoor gebruik ik een grijze plate carrier van Primal Gear, past perfect op een zwarte sweater, helmpje erop en klaar.

Zijn beide budget type's, GFC was 35,- (nu 54) en de grijze primal gear is momenteel 34,-
 
  • Leuk
Waarderingen: Robin2k7
Klopt idylan ik heb voor een vriend hetzelfde gekocht ik was verbaast over de kwaliteit en hoe goed alles past echt heel veel waar voor je geld .
 
  • Leuk
Waarderingen: iDylan