jaffabaffa

New Member
12 jan 2022
1
0
Trophies
1
Beste airsoft-community,


Ik ben gefrustreerd en heb jullie hulp even nodig. Het gaat om iets heel simpels.

Ik heb een Tokyo Marui Tactical Master M92F GBB pistool, en ik wil daar graag een red dot sight op zetten. Ik heb op AliExpress zo'n tweedelig adapterplaatje gekocht die gemonteerd wordt op de plek waar normaal je iron sight zit. Zie onderstaande afbeelding.

upload_2022-1-12_20-24-56.jpeg


Tot zover niks aan de hand.

Nu heb ik ook op AliExpress al tot twee keer aan toe red dot sight gekocht van ruim €30,- elk, maar beide passen of werken niet op de bovenstaand afgebeelde adapterplaat. De stalen pinnetjes en de schroefgaten komen niet overeen. Zie onderstaande afbeeldingen.

upload_2022-1-12_20-30-59.jpeg


upload_2022-1-12_20-31-46.jpeg


Nou mijn vraag:

Welke red dot past hier wel op? Ik zie bij de reviews op AliExpress zat mensen die een gewoon een red dot gemonteerd krijgen op dat plaatje, maar ik koop telkens een niet-passend model. Zijn dit gestandaardiseerde maten of zo? Hoe werkt dit? En ja, ik kan ook gewoon bij een Nederlandse airsoftwinkel 100+ euro betalen voor iets knaps, maar daar had ik dus juist net geen zin in.

Ik zie uit naar jullie reacties en antwoorden.

Met vriendelijke groet,

Dennis
 
Laatst bewerkt:
Beste airsoft-community,


Ik ben gefrustreerd en heb jullie hulp even nodig. Het gaat om iets heel simpels.

Ik heb een Tokyo Marui Tactical Master M92F GBB pistool, en ik wil daar graag een red dot sight op zetten. Ik heb op AliExpress zo'n tweedelig adapterplaatje gekocht die gemonteerd wordt op de plek waar normaal je iron sight zit. Zie onderstaande afbeelding.

Bekijk bijlage 3773

Tot zover niks aan de hand.

Nu heb ik ook op AliExpress al tot twee keer aan toe red dot sight gekocht van ruim €30,- elk, maar beide passen of werken niet op de bovenstaand afgebeelde adapterplaat. De stalen pinnetjes en de schroefgaten komen niet overeen. Zie onderstaande afbeeldingen.

Bekijk bijlage 3774

Bekijk bijlage 3775

Nou mijn vraag:

Welke red dot past hier wel op? Ik zie bij de reviews op AliExpress zat mensen die een gewoon een red dot gemonteerd krijgen op dat plaatje, maar ik koop telkens een niet-passend model. Zijn dit gestandaardiseerde maten of zo? Hoe werkt dit? En ja, ik kan ook gewoon bij een Nederlandse airsoftwinkel 100+ euro betalen voor iets knaps, maar daar had ik dus juist net geen zin in.

Ik zie uit naar jullie reacties en antwoorden.

Met vriendelijke groet,

Dennis
Ik snap dat je voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten.
Alie is eenmaal niet de plek voor perfecte kwaliteit.

Optie is zelf gaan boren/tappen, of toch naar een winkel toe.

Succes
 
Ik heb het vermoeden dat het adapter plaatje "Docter" spec is en niet "RMR" spec.

Docter is ook een bekend (en goed) merk wat betreft mini red-dots, alleen wat minder bekend omdat (voor zover ik weet) het vrijwel niet op militaire wapens gebruikt wordt.

Er worden ook replica's van gemaakt voor airsoft. Ik heb alleen geen idee wat de kwalitatief goede zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: M14shooter