Welke schoenen hebben jullie

bvdzeeuw

Well-Known Member
7 jun 2015
852
487
Trophies
18
De titel verteld het al: op welk schoeisel lopen jullie?
Op het moment heb ik de wel bekende sniperboots maar deze zijn aan vervanging toe. Ik zie de laatste tijd veel mensen op salomon schoenen lopen, iemand ervaring met die sloffen?

Het gaat mij er vooral om dat ze lekker zitten en ik geen last heb van m'n voeten aan het einde vd dag.

Bedankt voor de input alvast! :)
 
Loop al vanaf 2003 op Meindl Para pro schoenen.
Bij defensie gebruikt en nu voor airsoft.
Kost een beetje maar dan heb je ook wat.

Mvg Roy

army-pro_4530-01.png
 
  • Leuk
Waarderingen: Robin2k7
Ik loop zelf nog op de fostex sniperboots maar wil de Lowa combat boots gaan halen.
Veel vrienden van veva lopen hierop en zeggen dat t heerlijk loopt.
 
Het gaat mij er vooral om dat ze lekker zitten en ik geen last heb van m'n voeten aan het einde vd dag.

Niet om vervelend te doen maar ik neem aan dat ankle support ook op de criteria lijst staat? :p
#1 blessure van airsoft.
 
Ik heb een setje Magnum Elite Spider welke ik nu al 2 jaar gebruik zonder problemen. Goede grip en voor mijn gevoel vrij licht.

Kwam mij destijds ook goed uit omdat het 1 van de weinig schoenen was waarin ik in een 46 (ze vielen voor mijn gevoel groot uit?) pas, aangezien maat 48 niet standaard op voorraad ligt...
 
Poept een beer in het bos? :p :D

Zeker wel, een russische beer met kirzachi laarzen.
DSC04335-1000x1000.jpg

Ik speel op deze laarzen nu ongeveer een jaar en bevallen zeer goed. Met de aankomende winter zijn modder en diepe plassen geen probleem. Ze hebben ook ontzettend veel grip, meer dan mijn oude kl kisten. De laarzen hebben nul enkel bescherming, zelfs op een veld als in landgraaf kon ik er prima mee spelen. Maar dat is persoonlijk....
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Ik de 'goedkopere' schoenen overslaan, dus die Fostex, Mil-tec en 101-inc rommel. Ga voor een schoen van een merk zoals Salomon, Lowa, Meindl, Hanwag. Of kijk wat de strijdkrachten zoal gebruiken. Een schoen met GoreTex zou helemaal fantastisch zijn, maar daar hangt een prijskaartje aan en ik kan niet in je portemonnee kijken.

Zelf gebruik ik Meindl Vakuum GTX schoenen, maar die zou ik zo niet meer aanraden. Ze slijten te snel. Ik heb hiervoor ook dezelfde schoen gehad en deze 7 jaar kunnen gebruiken voordat de zool versleten was. De huidige schoenen heb ik 2 jaar, maar deze is nu bijna even ver versleten. Nu gebruik ik de schoenen wel voor meer dan alleen een dagje per maand skirmen.
 
  • Leuk
Waarderingen: bvdzeeuw
Voor CQB gebruik ik de oude vertrouwde Bata kisten van de landmacht. 's Zomers de Fostex sniper boots en dan met name omdat de zolen redelijk gevoelig zijn. In de sniper rol onmisbaar omdat je bijna ieder takje onder je voeten voelt (wat dan weer bagger is als je over grind loopt maar je kunt niet alles hebben). Voor de herfst / winter sinds kort overgestapt op Jack Pyke Tundra boots. Lekker warmpjes aan de voetjes en gecamoufleerd in English Oak, wat dan weer mooi past bij mijn English Oak camo tenue. Stevige schoenen die goed afsluiten maar moeten wel even goed ingelopen worden (maar welke niet eigenlijk).
 
  • Leuk
Waarderingen: bvdzeeuw
Zeker wel, een russische beer met kirzachi laarzen.
Bekijk bijlage 1756
Ik speel op deze laarzen nu ongeveer een jaar en bevallen zeer goed. Met de aankomende winter zijn modder en diepe plassen geen probleem. Ze hebben ook ontzettend veel grip, meer dan mijn oude kl kisten. De laarzen hebben nul enkel bescherming, zelfs op een veld als in landgraaf kon ik er prima mee spelen. Maar dat is persoonlijk....

Ik moet wel schoenen hebben met goede support, mijn knieën knikken namelijk naar binnen tijdens het lopen/ rennen. Denk niet dat zulke laarzen een optie zijn voor mij.
 
Ik heb een setje Magnum Elite Spider welke ik nu al 2 jaar gebruik zonder problemen. Goede grip en voor mijn gevoel vrij licht.

Kwam mij destijds ook goed uit omdat het 1 van de weinig schoenen was waarin ik in een 46 (ze vielen voor mijn gevoel groot uit?) pas, aangezien maat 48 niet standaard op voorraad ligt...

Zien er goed uit! Prijs is ook netjes :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Kroeskoppie
Ik gebruik Bytek Cobra boots en die lopen voortreffelijk. De enkelsteun is alleen wat minder, maar ik gebruik ze ook voor een correcte look. En als de spetsnaz erop kan lopen dan kan ik het ook :p
 
  • Leuk
Waarderingen: bvdzeeuw
Ik gebruik Bytek Cobra boots en die lopen voortreffelijk. De enkelsteun is alleen wat minder, maar ik gebruik ze ook voor een correcte look. En als de spetsnaz erop kan lopen dan kan ik het ook :p

VKPO-VKBO-lightweight-boots-2-800x800.jpg


VKBO Russian army boots, zelfde reden als @ChaoSState. Als zij het kunnen/moeten dan ik ook. Its all about the looks. :cool:
 
Laatst bewerkt:
VKBO dummer boots


VKPO-VKBO-lightweight-boots-2-800x800.jpg


VKBO Russian army boots, zelfde reden als @ChaoSState. Als zij het kunnen/moeten dan ik ook. Its all about the looks. :cool:

Ja daar moet ik ook nog maar eens aan geloven....loop nu nog op originale landmacht kisten.
Heb ze al een jaartje of 4 maar zijn niet kapot te krijgen.....t maakt mn Russische kit alleen niet compleet af natuurlijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: michielvdz
Wat ik doe, is gewoon oude legerkisten van de dump halen. Zijn gewoon altijd goed als ze niet te versleten zijn. Pak de goede maat en je kan gaan. Momenteel draag ik gewoon de oude bruine legerkisten van de KL wegens mijn outfit, maar ik heb ook nog de zwarta bata kisten.

Eventueel kan je nog altijd een inlegzool kopen bij de scapino of een andere schoenenwinkel als het niet goed past.
 
  • Leuk
Waarderingen: Kevinvr
Precies. Legerkisten aan en gaan! Heb er zelf wel een zacht zooltje ingelegd want die bodem is keihard.
 
Ik speel meestal op de meindl kisten van defensie, heb ze ook altijd aan tijdens m'n werk. Daarnaast heb ik ook een paar Adidas gsg 9.2, erg fijne lichte schoen maar zeer slijt gevoelig .