Wolverine MTW gen2 vs gen3 - aankoopadvies

boot77

New Member
9 okt 2024
3
0
Ik overweeg om HPA te gaan spelen en kijk naar de Wolverine MTW, nog niet zo heel lang is er een versie 3. Op welke punten biedt deze versie meer dan de gen2. In andere woorden kan ik wellicht beter een occasion gen2 aanschaffen met vaak wat extra's ipv een nieuwe gen3 kopen (lees heel wat betalen).

Dan nog een tweede vraag, heb je ervaring met een handpomp om de fles te vullen? De club waar ik train heeft geen compressor helaas.

Ik hoor graag jullie mening
 
Ik overweeg om HPA te gaan spelen en kijk naar de Wolverine MTW, nog niet zo heel lang is er een versie 3. Op welke punten biedt deze versie meer dan de gen2. In andere woorden kan ik wellicht beter een occasion gen2 aanschaffen met vaak wat extra's ipv een nieuwe gen3 kopen (lees heel wat betalen).
Hello there,

MTW Eigenaar van een MTW Billet Gen 2 hier.

Wolverine Airsoft heeft eigenlijk zelf een heel duidelijk filmpje gemaakt van alle vernieuwingen naar de Gen 3.
De handguard, sluitende dust cover en andere feedtube zijn de grootste veranderingen naar een Gen 3.

Het zijn voor mij geen dingen die ik mis in mijn Gen 2, trouwens. Je moet zelf de keuze maken of dit voor jou interessant is. Ik heb verder geen ervaringen met 2de hands MTW's: Toen ik de mijne kocht was hij gloednieuw, vond ik een fijnere gedachte.
Dan nog een tweede vraag, heb je ervaring met een handpomp om de fles te vullen? De club waar ik train heeft geen compressor helaas.
Zou ik niet aan beginnen. Nu ben ik daar persoonlijk ook gewoon te lui voor, maar de gemiddelde 0.8L fles proberen voor te pompen met de hand schijnt echt geen doen te zijn.

Er zijn veel plekken/punten waar je kan vullen, ook aan het einde van bijvoorbeeld een skirm dag. Vaak ook nog zonder kosten, of soms voor een keer €2,50 maximaal. Voordat je dan aan de kosten van een handpomp zit, ben heel veel verder.
 
Tnx, dat filmpje had ik nog niet gezien. Heel helder verhaal. Eigenlijk is dus alleen de "feedtube" een "echte" wijziging de rest is meer cosmetisch. Ik vraag me dan af zijn er zoveel feedtube gerelateerde problemen met de gen2?
 
Ik heb hier nog geen problemen met de feedtube gehad, eigenlijk. Heb de MTW nu ruim een jaar.

Persoonlijk vond ik verder de dustcover wel interessant, aangezien deze niet op de Gen 2 zit. In geval van een regenbui iets meer bescherming.
Echter, niet iets wat eventueel een 3D-printer kan oplossen.

Heb verder geen ervaringen met upgrades. Geheel is hier nog volledig stock, gaat voor mijn gevoel dikke prima.