Zal me even voorstellen

@richard Misschien is het beter om voor een bekende starters replica te gaan ipv de scar van dboys die niet altijd goed valt als starter (heb ik wel eens gehoord). Verder vind ik de kleuren van de tan versie bij dboys niet mooi en zou dan persoonlijk ook voor de zwarte gaan bij dboys.

Een ideeetje om te kijken naar een G&G CM16? Een veel gekochte beginnersreplica voor een leuk begin prijsje die ook nog goed is up te graden. En hier komt binnenkort een nieuwe versie van uit waardoor je het nieuwst van t nieuwst hebt :P

@seagon Ik heb mijn Scar-H mags in me Double M4 pouches van warrior zitten(die met die flap). Gaat op zich prima. Beetje stroef op het begin.

@lockheed ik begrijp wat je bedoeld, echter ben ik redelijk eigenwijs en als ik mijn zinnen op iets heb gezet dat veranderd daar meestal niet veel aan. Ook ben ik niet echt een type van 12 in een dozijn en heb ik graag iets waar niet iedereen mee loopt (niet negatief bedoeld natuurlijk). Ik heb de SCAR altijd een van de mooiste wapens gevonden en vind een SCAR H als AA dan ook echt wel iets voor mij. Ik heb al heel wat filmpjes gekeken over de dboys SCAR's en kom veel verschillende dingen tegen. De tan kleur op de foto ziet er bij de L idd niet uit en die van H kan ik wel mee leven. Als ik de meer recente filmpjes bekijk van de dboys SCAR H & L dan is hij aardig van kleur veranderd met toen hij op de markt kwam. Voorlopig duurt het denk ik nog wel even voordat ik mijn pasje heb dus in die tijd kan ik mij nog bedenken. Voorlopig heeft Tan me voorkeur. Kwa kleding ben ik er wel al uit en heb ik dan ook al bijna alles besteld en moet alles deze week binnen gaan komen. En of ik de sport leuk zal vinden daar twijfel ik niet over. Ik heb Weel eens geairsoft in België; lang geleden. En op mijn werk vind ik het trainen van tactische elementen ook altijd heel erg leuk. Hierbij schieten we dan met blanks of verfpatronen alleen dan met kruit in verhouding tot lucht zoals bij paintball. Dus voelen doe je dat zekers :P

@seagon welke kleur SCAR heb je besteld? En wat komt er op een scope of red dot?

@Lockheed ik heb alleen enkele m4 pouches, maar ik flans wel weer wat in elkaar.

@Richard scar-h is een battle rifle dus eerder een 1x32 rgb die ik heb of toch de 3-9x32 scope. Het is modular, dus ik zie wel. Ik moet iig kijken of wat ik heb die schokken van een gbb aan kunnen.
De rep heb ik in zwart besteld.

@Richard Ik snap wat je bedoeld, heb zelf ook een Scar H van VFC en vind dit nog eens van de stoerste replica's. Helemaal als je aan het skirmen bent en om je heen al de Scar L's ziet die er toch iets minder gaaf uit zien.

Verder zijn de midcaps van scar H zeer duur en alleen van VFC te vinden. (zo ver ik ze vinden kan) en voor de rest zijn er alleen highcaps te vinden.

@seagon en richard. Zelf heb ik een aimpont/holo + Magnifer erop zitten als scope. Dit omdat je toch meestal een medium afstand tot je target gaat hebben met deze replica. (maar natuurlijk alles persoonlijk :P )

@Lockheed ik moet maar zien wat het beste IS voor de WE SCAR-H GBBR. Is pas net uit op de Aziatische markt en het zal nog wel een maandje of 2 duren voor het globaal te krijgen is.

We shall see. Maar die patroonhouders voor WE zijn ook 50 usd per stuk :/ en dat voor 31 bb's

Maar het ligt nu in elk geval bij inklaring :)

Vandaag mijn VOG binnen gekregen (binnen een week) dus lekker snel. Nu hopen dat de rest ook ze vlot gaat.

@lockheed Ik heb nog eens wat rond gezocht op het net en kwam dit tegen: http://airsoft-lab.proboards.com/thread/94/dboy-fn-herstal-scar-heavy het komt er eigenlijk op neer dat de Dboys scar gewoon het zelfde is als de VFC SCAR aangezien Dboys hem gewoon heeft nagemaakt :D das mooi om te weten want dan kan ik ook mid-cap mags kopen van VFC om in de Dboys te gebruiken. Ik vind de Dboys toch net ff wat lekker kwa prijs om mee te beginnen.

Voorlopig zal ik hem met 4 extra high-cap mags bestellen, dan kan ik ff vooruit en kan ik altijd nog extra mid-caps kopen

Alleen wat voor scope ik neem weet ik nog niet. een 2-7x32 of een holo+3x magnifer.

True helemaal als instapper, en je kan natuurlijk altijd nog over spuiten en upgraden :) En 4 midcaps is dat niet beetje overkill? (weet niet hoeveel er in zitten precies)

Meeste hi's zijn ongeveer 300 bb's toch?
Ik zie net dat dboys hicaps hebben van 360 en van 440/450. Dan zijn 4 extra wel wat overkill.

Als ik jou was zou ik 2 van die highs nemen er van uitgaand dat een Hi meegeleverd wordt, 4/5 midcaps (160rds) en als je uiteindelijk echt wilt gaan milsimmen en aantal realcap (het is voornamelijk trekker discipline)

2/3 hicaps gaan wel tot een pauze mee met zo'n hoog aantal rds. In het begin kreeg ik 3x 300rds niet eens leeg op een normale volledige dag.

Tegenwoordig dankzij de trainingen schiet ik vaak genoeg amper 1 Midcap leeg haha
:)

@Seagon en @Lockheed misschien is 4x 400 en 1x 300 idd wel beetje veel. ik kan alleen geen midcap mags vinden op de site waar ik me gun bestel en ik vind het nu nog een beetje zonde om overal 8,50-12,50 bezorgkosten te moeten betalen :P dus wacht ik wel even tot ik weet wat meer ga bezellen en dan zoek ik ze wel even op. Ik kan ze ook gewoon niet helemaal vullen dan kan ik er ook al wat mee oefenen. Ik ben normaal gewent me rounds te tellen aangezien je niet voor de verrassing wil komen dat hij leeg is wanneer je eigenlijk wel een schot kan gebruiken. nu is dit met 15 rounds te doen maar met 160+ echt niet :P

Btw iemand hier ervaring met een scope en dan een red dot op 45 degrees offset mount?
zoals dit
http://i646.photobucket.com/albums/uu190/christhepirate/guns/_MG_3792.jpg
http://i646.photobucket.com/albums/uu190/christhepirate/guns/_MG_3808.jpg

@Richard
Heel leuk zo'n offset, maar bedenk wel dat wanneer je je rep 45 graden draait de hopup zich niet afstelt op je dot sight. Je zal dan een afwijking krijgen in je schot.

En met patroonhouders, mail de winkels, ze kunnen meestal wel iets na leveren binnen dezelfde verzendkosten als je alles tegelijk besteld.

Veel winkels zijn heel behulpzaam

@Seagon Ja dat idee kreeg ik er ook al een beetje bij. Scope uitzoeken voor me wapen vind ik nog redelijk moeilijk. het probleem is dat als je een scope neemt met teveel zoom je er niks aan hebt als je bijvoorbeeld een gebouw binnen gaat en een red dot is mischien weer te weinig op afstand >.<

Vandaag wel me vest,helm,gloves en bril binnen gekregen.

VOG zit op de post naar NABV dus nog ff geduld :D

Wat een mogelijkheid is is om een zoom scope er op te zetten en met een ring mount (met top rail) een dot / homo boven de scope te zetten. Dat zie je oom wel eens.

Long / short range combo zonder offset zeg maar.
Of een qd mount met backup ironsights

Your imagination is the limit ;)

Wel de originele vog opgestuurd toch? ;)

@Seagon ik ga nog wel even puzzelen met scope's. Ik had ook een scope gevonden die zelf al een ris rail heeft http://www.taiwangun.com/en/scopes/scope-3-9x40e-with-3-mounting-rails-acm?from=listing&campaign-id=19 en dan zoiets erop http://www.taiwangun.com/en/red-dot-sights/micro-red-dot-sight-with-high-qd-mount-black-aim-o?from=listing&campaign-id=19. Er is gewoon heel veel keuze :D ik heb nog wel 2 weken voor me pas er is dus komt wel goed en natuurlijk heb ik de originele VOG opgestuurd :P

@richard die combo met die ris rail lijk me echt niks persoonlijk. Die t1 zit dan meer in de weg aangezien die uitsteekt, kan je beter een low profile t1 nemen. Maar ja, je hebt nog tijd zat om scopes te vinden :P.

Wat een mogelijkheid is is om een zoom scope er op te zetten en met een ring mount (met top rail) een dot / homo boven de scope te zetten. Dat zie je oom wel eens.

Persoonlijk lijkt een homo boven op mijn scope ook niks nee :-P 

Oops, autocorrect haha. We bedoelen natuurlijk holo ;)
Ik kan alleen op mijn telefoon op het forum inloggen omdat ik die captcha niet kan lezen op computers :p

Heb nu een 1.5-4x30 scope op het oog of anders een 2-7x32, maar denk dat eerste ook wel moet werken op korte afstand. Iemand ervaring?

Ook voor kortere afstanden gebruik ik een 3-9.
Beide ogen open houden tijdens het richten ;)