Gemodificeerde Cyma M14 DMR schiet na 10x niet meer

Robeanos

New Member
31 aug 2025
4
1
Hoi allemaal, ik heb een paar weken geleden een gemodificeerde airsoft wapen op de bazaar gehaald. Ik heb hem vandaag voor het eerst willen uittesten maar na een paar keer schieten deed hij het niet meer.

Het ligt mogelijk eraan dat de cycle niet helemaal af is, of te snel geschoten is. Bij trigger pull maakt hij een mechanisch klik geluid, maar de elektromotor beweegt niks.

Modificaties:

Lambda Smart 6.03 x 520mm inner barrel
Modify SP12O spring
Maple Leaf 70 graden MR-Hop
Maple Leaf Omega nub
Geshimt

Op 9.9V Life accu

Heeft iemand een idee hoe ik hem weer kan laten schieten?
20250831_182140.jpg
MOD Edit door @Kroeskoppie: Even je foto in een spoiler gezet, anders moeten mensen zoveel scrollen....

• Leuk
Waarderingen: M14shooter
Hallo rob het kan van alles zijn. Van een gearbox die vast staat of accu die te oud is of niet genoeg C waarde heeft. Of een motor die de 120 spring niet aan kan. Ik zie ook dat je een 9.9v gebruikt zonder mosfet kan dit problemen geven

maar dit kan je proberen:
andere accu 7.4v het liefste.
ik ga er even vanuit dat hij niet full auto kan. Dus je motor op direct stroom zetten dus buiten je trigger om als je gearbox vast staat wil hij er nog wel eens uit schieten omdat je dan full auto doet.

als dat niet werkt kunnen we verder gaan kijken

• Leuk
Klinkt gek, maar je zou eens kunnen kijken of ie dit niet doet met een 7,4V Lipo accu.

Zou kunnen zijn dat dit het hele probleem oplost, omdat de LiFe die je gebruikt een te hoog voltage heeft.

Simpel checkje, laat het anders vooral even weten.

• Leuk
Ja dat is mijn oude M14.

Je hebt hem van mij gekocht. Ik vind het behoorlijk balen voor je dat hij dit nu heeft!

Maar met een eerlijk geweten kan ik zeggen dat ik hem niet had verkocht als er problemen mee waren.

Zelf heb ik er geen problemen mee gehad. Al heb ik er uiteindelijk maar 1 skirm mee gespeeld. Toen had ik al gelijk door dat het niet mijn stijl was.

Zoals ik je al zei neem contact op met de maker die ook hier op het forum zit. @Siem Peeters

Hij zal jou zeker verder kunnen helpen.

Je hebt hem hier werkend kunnen testen maar dat neemt niet weg dat ik het sneu vind voor je.

Bij iedere nieuwe of 2de hands replica zit er een risico aanvast dat er iets aan komt jammer genoeg.

De 9.9V accu is op aanraden erbij gekomen.

• Leuk
In mijn m14 socom DMR gebruik ik een Titan 3000mah/ 11.1v batery, ook nodig om de moter genoeg stroom te geven om de action army M130 spring aan te kunnen.
De moter is trouwens stock, en ik heb er wel een mosfet in.
Dus die 9.9v heeft hij zeker nodig om de m120 spring aan te kunnen.
Mogelijk kan het ook een probleem met de cut off lever zijn, omdat jij aangeeft een mechanische klik te horen.

Bijlagen

• Screenshot_20250904-184612_Google.jpg
    Screenshot_20250904-184612_Google.jpg
    129,7 KB · Weergaven: 12
  • Leuk
Waarderingen: Assault Captain
In mijn m14 socom DMR gebruik ik een Titan 3000mah/ 11.1v batery, ook nodig om de moter genoeg stroom te geven om de action army M130 spring aan te kunnen.
De moter is trouwens stock, en ik heb er wel een mosfet in.
Dus die 9.9v heeft hij zeker nodig om de m120 spring aan te kunnen.
Mogelijk kan het ook een probleem met de cut off lever zijn, omdat jij aangeeft een mechanische klik te horen.
Hey M14, dankje voor je reactie

Als het de cutoff leaver is, moet ik die vervangen opzit hij ergens vast en kan ik hem er weer uit halen?

En ik heb 2 suggesties gekregen om eens op een 7,4 batterij aan te sluiten. Misschien dat er teveel belasting op de motor zonder mosfet is?

Klinkt gek, maar je zou eens kunnen kijken of ie dit niet doet met een 7,4V Lipo accu.

Zou kunnen zijn dat dit het hele probleem oplost, omdat de LiFe die je gebruikt een te hoog voltage heeft.

Simpel checkje, laat het anders vooral even weten.
Hoi Kroesz dankje voor je reactie

toen die kapot was, heb ik ook een 7,4 geprobeert. Helaas deed hij het ook niet. Er lijkt echt iets vast te zitten dat hij niet meer cyclet. Ik ben wel benieuwd of die op een 7.4V in toekomst niet vast gaat zitten.

Ik zal hem morgen even open maken en proberen, mijn probleem is wel dat hij op dit moment helemaal niet meer schiet. Ik denk dat hij in de cycle vastzit. Ik hoop wel dat een lagere voltage minder stress geeft op de motor. Maar mij werd ook verteld dat een hogere voltage juist beter is zodat de cycle sneller gaat

Laatst bewerkt:
Hallo rob het kan van alles zijn. Van een gearbox die vast staat of accu die te oud is of niet genoeg C waarde heeft. Of een motor die de 120 spring niet aan kan. Ik zie ook dat je een 9.9v gebruikt zonder mosfet kan dit problemen geven

maar dit kan je proberen:
andere accu 7.4v het liefste.
ik ga er even vanuit dat hij niet full auto kan. Dus je motor op direct stroom zetten dus buiten je trigger om als je gearbox vast staat wil hij er nog wel eens uit schieten omdat je dan full auto doet.

als dat niet werkt kunnen we verder gaan kijken
Hoi Gambit, dankjewel voor je reactie

Ik zou het morgen uitproberen. Ik weet alleen niet hoe ik de batterij direct op de motor kan aansluiten, als dat is wat je suggereert.
Ik heb wel al met een 7,4V geprobeert via de normale aansluiting toen hij kapot was. Dat heeft het niet ineens op kunnen lossen

Bovendien heb ik ook de suggestie gekregen om een 11,1V te gebruiken zodat de cycle dan sneller gaat. Zou dat een optie kunnen zijn ook zonder mosfet?

Hey M14, dankje voor je reactie

Als het de cutoff leaver is, moet ik die vervangen opzit hij ergens vast en kan ik hem er weer uit halen?

En ik heb 2 suggesties gekregen om eens op een 7,4 batterij aan te sluiten. Misschien dat er teveel belasting op de motor zonder mosfet is?
Heb je de gear box al een keer open gemaakt om te kijken of er iets vast zit of kapot of versleten is.
Als je motor b.v los is van de gearbox, kun je kijken of hij het dan wel doet/draait.
En een cut off leafer kan slijten.
Bij mij heb ik hem dan ook vervangen met een stalen exemplaar.

Kleine tip voor het sleutel aan de v7 gear box:

- Gebruik de juiste maat schroeven draaiers voor het demonteren/monteren.
- Neem de tijd.
- gebruik youtube, daar staan meerdere filmpjes op over de montage/demontage van de v7 gearbox, en ook andere type gearboxen.