Dit is altijd een uitdaging voor mij. Op velden zoals Bunker Hill waar je echt als een squad samen optrekt en missies aanpakt, is het lastig om iedereen terug te krijgen.
We hebben natuurlijk de afspraak dat je terug komt bij de positie van je squad wat een goede oplossing is. Mocht je van de CO een last minute opdracht krijgen in de spawn dan kan je dat via de radio doorgeven, de opdracht uitvoeren en daarna weer naar je squad.
Maar zoals ik de laatste keer ook merkte, is het feit dat je als SL/PL bijna constant met 60/70% van je squad opereert vanwege de spawntijd. Iedereen druppelt terug naar de linie en in die tijd zijn er alweer nieuwe hits gekomen waardoor je nooit meer de 100% aantikt.
Medic's zijn er vaak te weinig, of hebben ook een lange bleed out tijd, zodat dit ook geen mechaniek is om op in te zetten (zoals dat bij games als ARMA, Project Reality en Squad wel het geval is).
Op internet lees ik een aantal aardige suggesties van milsim en andere soorten teams om je squad (zeker op de grote US velden) bij elkaar te houden.
We hebben natuurlijk de afspraak dat je terug komt bij de positie van je squad wat een goede oplossing is. Mocht je van de CO een last minute opdracht krijgen in de spawn dan kan je dat via de radio doorgeven, de opdracht uitvoeren en daarna weer naar je squad.
Maar zoals ik de laatste keer ook merkte, is het feit dat je als SL/PL bijna constant met 60/70% van je squad opereert vanwege de spawntijd. Iedereen druppelt terug naar de linie en in die tijd zijn er alweer nieuwe hits gekomen waardoor je nooit meer de 100% aantikt.
Medic's zijn er vaak te weinig, of hebben ook een lange bleed out tijd, zodat dit ook geen mechaniek is om op in te zetten (zoals dat bij games als ARMA, Project Reality en Squad wel het geval is).
Op internet lees ik een aantal aardige suggesties van milsim en andere soorten teams om je squad (zeker op de grote US velden) bij elkaar te houden.
- Bij een X aantal "doden" respawned de hele squad. Airsoft is een teamgame. De missie die je aannam, nam je aan met 10 man. Wanneer je nog met 3 man over bent is de kans groot dat je de opdracht met die 3 man ook niet gaat redden.
Wanneer de doden dan bij de rally point wachten kan de hele squad als 1 unit respawnen wanneer de laatste 3 een suicide rush doen of zichzelf gewoon hit geven. Zeker als er geen medics zijn is het slimmer om dan met zn allen te respawnen in plaats van over te blijven en op een ander moment te moeten spawnen dan de rest van de squad.
Dit levert ook nog een extra mechaniek toe in de game. Wanneer je een vijandelijke squad hebt verslagen, kan je echt meters maken. In leven blijven wordt op deze manier nog belangrijker.
/voelt voor mij precies aan zoals het in Project Reality/Squad gaat. Rally point vernietigd van de tegenstander en je hebt de squad verslagen.
- De gehitte mensen lopen X aantal meter met hesje achter de squad aan en respawnen wanneer de laatste man geraakt is (variant op bovenstaande).
- Misschien wel de briljantste (ook vanuit comsim/milsim perspectief) die ik op internet vond:
Doden respawnen bij de CO. Hij is een soort mobiel spawnpunt. Het enige dat ze dan mogen doen is de CO en de base verdedigen bij een aanval op de base. Zie ze als een garnizoen/ondersteunings eenheid.
De enige manier hoe deze mensen terug in het veld komen is als de squad een regroup uitvoert in de base. Hiermee krijg je een realistische mechaniek. Squads op het front die te veel doden hebben worden van het front gehaald om te hergroeperen en worden gewisseld met squads die nog wel genoeg man en vuurkracht hebben.
Voor de CO en SL levert dit extra keuze en gameplay opties die het spel veel interessanter maken.