Camouflage

Somentus

Active Member
22 okt 2015
42
15
Trophies
5
Hallo mensen!

Ik ben graag lekker aan het dromen over mijn toekomst in Airsoft, ook al heb ik nog nooit geairsoft :P
Ik heb op een legerdump een jasje en broek gehaald, volgens mij heet camouflagepatroon DPM.
Nu vraag ik me af: wat voor verschillende soorten camouflage hebben mensen gebruikt hier in Nederland, en wat werkt volgens jullie het beste?
Ik zelf vind MultiCam er het mooiste uitzien, maar ik zou dat niet kopen als het absoluut niet past hier in het Nederlandse terrein.
Graag hoor ik jullie meningen over welke camouflage je het mooiste vindt en welke het beste werkt!

Groetjes en alvast bedankt voor jullie reacties ^^

Somentus

Hey! Over veel gebruikte camouflage kan ik niet veel zeggen omdat ik daar te weinig ervaring mee heb. Maar wat ik bij Bunkerhill zag was vooral DPM, Woodland, Marpat. Allemaal wel prima camoflage die goed werkt. Alleen gebruiken al heel veel mensen het. Zelf gebruik ik een combi van OD en Zweedse M90. Ik was tijdens mijn eerste Skirm de enige met die Camouflage. En naar mijn idee deed hij het erg goed. Het nadeel van M90 is dat het in Nederland lastig te krijgen is. Je moet al snel naar zweedse sites om kleding te vinden met M90.

• Leuk
Waarderingen: Somentus en Camilo
Ach, het is niet alleen wat werkt, maar ook wat je zelf mooi vind, en hoe je speelt.

Als je vrij agressief op point speelt, kun je in een Pink Panter overall nog skirmen; je bent continu in beweging en zoekt de confrontatie juist op. Ligt je liever helemaal achteraan, muisstil, ja; dan stel ik voor dat je camo volledig opgaat in de omgeving.

Zelf speel ik met MultiCam omdat ik daar bij zweer en 't onwijs tof vind. In de zomer steekt 't nét iets meer af dan Britse DPM bijvoorbeeld, maar dat is verwaarloosbaar. In de herfst werkt MultiCam weer iets beter dan een Woodland bijvoorbeeld.

Succes met kiezen!

• Leuk
Waarderingen: Jan, Somentus en Camilo
Misschien dat ik "werkt" anders moet noemen: ik bedoel daarmee ongeveer dat het er absoluut niet uitziet als je een roze uniform aantrekt in het bos, maar dat het evenmin werkt om een prachtige camo aan te doen als die camo niet past in de omgeving en je dus opvalt :P

Maar fijn om te horen dat MultiCam dus wel past in het bos, als ik de foto's op internet zie lijkt het best af te steken, maar in de praktijk dus hopelijk wat minder :)

Gewoon lekker zelf uitproberen en kijken wat jij het mooist/best vindt in de omgeving waarin je speelt.
Camo is maar tot op zekere hoogte echt beslissend binnen de sport, omdat we nog steeds een beperkte range hebben en rekening moeten houden met obstakels waar je met het echte spul doorheen schiet.

• Leuk
Waarderingen: Stey, Somentus en Camilo
Hallo mensen!

Ik ben graag lekker aan het dromen over mijn toekomst in Airsoft, ook al heb ik nog nooit geairsoft :p
Ik heb op een legerdump een jasje en broek gehaald, volgens mij heet camouflagepatroon DPM.
Nu vraag ik me af: wat voor verschillende soorten camouflage hebben mensen gebruikt hier in Nederland, en wat werkt volgens jullie het beste?
Ik zelf vind MultiCam er het mooiste uitzien, maar ik zou dat niet kopen als het absoluut niet past hier in het Nederlandse terrein.
Graag hoor ik jullie meningen over welke camouflage je het mooiste vindt en welke het beste werkt!

Groetjes en alvast bedankt voor jullie reacties ^^

Somentus
Ik heb multicam, ik vind het perfect :)
Ik vind digital het mooiste tho

• Leuk
Waarderingen: Somentus
Ik moet zeggen dat ik die Zweedse M90 camo erg sexy vind, maar multicam blijft toch de stoerste in mijn ogen.
Ik hoop dat er wat mensen mooie camo aanhebben op de introducédag, dan kan ik daar alvast kijken hoe de verschillende camo's het doen in het veld (:

Hey! Over veel gebruikte camouflage kan ik niet veel zeggen omdat ik daar te weinig ervaring mee heb. Maar wat ik bij Bunkerhill zag was vooral DPM, Woodland, Marpat. Allemaal wel prima camoflage die goed werkt. Alleen gebruiken al heel veel mensen het. Zelf gebruik ik een combi van OD en Zweedse M90. Ik was tijdens mijn eerste Skirm de enige met die Camouflage. En naar mijn idee deed hij het erg goed. Het nadeel van M90 is dat het in Nederland lastig te krijgen is. Je moet al snel naar zweedse sites om kleding te vinden met M90.

Hoe bedoel je, een combi van OD en Zweedse M90? OD jas, M90 broek of andersom ofzo?

Hoe bedoel je, een combi van OD en Zweedse M90? OD jas, M90 broek of andersom ofzo?

Ik heb broek en jas van M90, en de rest OD. Dus Shirt. Tactisch vest, helm met goggles en meshmask. Ik ben op de introdag, dus dan kan ik het je laten zien. Ik val wel op want ik ben waarschijnlijk de enige met M90 :p

• Leuk
Waarderingen: Pietjepuk123
Ik moet zeggen dat ik die Zweedse M90 camo erg sexy vind, maar multicam blijft toch de stoerste in mijn ogen.
Ik hoop dat er wat mensen mooie camo aanhebben op de introducédag, dan kan ik daar alvast kijken hoe de verschillende camo's het doen in het veld :)
Als ik kom en je zit in m’n team kan je de camo goed bewonderen :)

• Leuk
Waarderingen: Somentus
Ik combineer zelf Kryptek Mandrake met MarPat. Vind ik gewoon de mooiste twee patterns en maal er niet zo heel veel om of het echt werkt ;-)

+1 voor marpat squad! Digital camouflages vind ik zelf modern eruit zien, zoals marpat of cadpat.

• Leuk
Waarderingen: Jan
Ik run M84, BDU, Broek en een boonie voor de anti forehead shots, met of een OD plate carrier M84 chest rig, wil graag nog een M84 plate carrier halen en een Mich2001 helmet cover. Naar mijn mening werkt M84 het beste in super groene dichte bossen met heel donker zand, alle bruine tinten van de omgeving helpen totaal niet oftewel bomen, lichter gekleurde ondergrond of gewoon minder dichte begroeiing, maar ik vond het een vette camo en op bepaalde velden werkt het heel goed wat cool is. Heb ook een set multicam maar die gebruik ik vooral binnen. In principe zou ik gewoon de camo halen die je tof vind gezien het daar uiteindelijk allemaal om draait.

• Leuk
Waarderingen: BoomSmurf
Je kan aan @Sander vragen hoe lang je ergens kan liggen met een goede camo, maar meestal wordt je gezien door beweging of rechte lijnen.

Ik heb iemand gezien die allerlei patronen mixte, en ook dat werkte verbazingwekkend goed. Er was geen rechte lijn in zijn outfit.

152929_Taktik_1.jpg