Camouflage

Ja, het moet je maar net liggen hoor. Helaas zijn deze camo's alleen echt als grote suits en baggy BDU's te krijgen, niet in normale combat pakkies zeg maar. Ja wellicht als repro ofzo.

Yup, ik zal eens kijken. Ik heb bij die russische pakken altijd het idee dat ze redelijk lomp zijn. (Net als russen zelf) En dus niet heel fijn bewegen, maar misschien heb ik dat wel helemaal mis.

Ik vind deze persoonlijk ook erg mooi. Zie alleen net het prijskaarte, dat is iets minder.

https://www.varusteleka.com/en/product/sarma-tst-l6-hardshell-jacket-m05-woodland-camo/51397

Ik ben denk ik gewoon fan van scandinavië, @Jan Waar is die scandinavië badge? :)

• Leuk
Waarderingen: Quasso
Die baggy sumraks zijn echt ideaal. In de zomer is het lekker koel omdat het zo wijd is en je beweegt er super makkelijk in.
Mn Gorka is ook nogal baggy, maar dat zit echt heerlijk. En omdat het dikke stof is die los om je heen hangt voel je de bb's een stuk minder.

Yup, ik zal eens kijken. Ik heb bij die russische pakken altijd het idee dat ze redelijk lomp zijn. (Net als russen zelf) En dus niet heel fijn bewegen, maar misschien heb ik dat wel helemaal mis.

Ik vind deze persoonlijk ook erg mooi. Zie alleen net het prijskaarte, dat is iets minder.

https://www.varusteleka.com/en/product/sarma-tst-l6-hardshell-jacket-m05-woodland-camo/51397

Ik ben denk ik gewoon fan van scandinavië, @Jan Waar is die scandinavië badge? :)

Mooie camo! En ja die Finnen rekenen altijd mooie prijzen :).
Finland is maakt trouwens geen onderdeel uit van Scandinavië ;).

ik ben zeer tevreden over mn atacs-fg, flecktarn/ghillie combo (bij bunkerhill was er iemand op me gaan staan zo ongeveer en t duurde een paar minuten voordat teamgenoten doorhadden dat ik tussen hen in zat in de bosjes) en vegetato, die vegetato gaat mooi op in bossen met door bladeren en dergelijke door de bruin/rood tinten die er in zitten.

Mooie camo! En ja die Finnen rekenen altijd mooie prijzen :).
Finland is maakt trouwens geen onderdeel uit van Scandinavië ;).
Volgens pure Geografische definitie niet. Maar als Scandinavië worden wel degelijk Noorwegen, Zweden, Denemarken, Finland en IJsland bedoeld.

De Engelse verbetering op de multicam, MTP, is ook groener en werkt beter in beboste gebieden.

Helaas niet in mijn maat te krijgen :( anders had ik daar wel een extra set van liggen, compleet met Ospray armour.
Het British MTP (Multi Terrain Pattern) is door de Engelsen ontwikkeld op basis van Crye Precision’s MultiCam en is qua kleur vrijwel gelijk. Alleen het camo pattern wijkt iets af omdat daar ook elementen van het DPM in verwerkt zitten. Ik heb van beide camo’s originele uitrusting in huis, en er zijn per leverancier wat kleine kleurverschillen.
Maar het is wel leuk dat er zo veel verschillende camo patterns zijn, dat maakt de airsoft juist zo interessant.

De Engelse verbetering op de multicam, MTP, is ook groener en werkt beter in beboste gebieden.

Helaas niet in mijn maat te krijgen :( anders had ik daar wel een extra set van liggen, compleet met Ospray armour.

Ik draag ook MTP en heb de basis Ospray armour (niet alle zij/onder beschermingen)
jujslw.jpg

En zoals HIER te zien is kun je mijn huidige helm zien. Een gelijkenis van de MK7 met MTP overtrek en scrim er op gemaakt.

En waarom MTP? Werkt het zo goed in NL/BE?
Nou, gewoon omdat ik het Britse leger probeer zo goed mogelijk na te bootsen.

Vind het hele mooie camo, maar de engelsen zijn helaas niet voorbereid op uniformen voor grote mensen. De grootste osprey was nog te klein :(

Vind het hele mooie camo, maar de engelsen zijn helaas niet voorbereid op uniformen voor grote mensen. De grootste osprey was nog te klein :(
Bij het officiële British MTP zijn binnen het PCS (Personal Clothing System) gewoon alle NATO sizes leverbaar. Binnen de British Army lopen er naast “kleine” mannen en vrouwen, ook grote mensen in passende kleding rond.

• Leuk
Waarderingen: Toothpick
Moest wel lachen toen ik op kwam. 199 bij de keuringen en toen een kleine spurt op mn 19e met nog 7 cm extra. 206 en dan kleding ophalen in Utrecht :D

De NBC pakken kreeg ik in wol ipv de nieuwe want die waren er nog niet in 5XL.
Zelfde gold voor het NBC masker dat niet aansloot en de sportschoenen. Kangaroo's van 3 zendingen daarvoor met een laag stof van een centimeter want ik was de eerste met maat 50 schijnbaar :D

Maar ik heb gelukkig mijn bronnen en goede passende gear, alleen sommige originele kleding kan ik dus niet aan (Osprey gaat tot lengte 195 en special order was 200 lengtemaat)

• Leuk
Waarderingen: husky
Leuk verhaal Boudewijn. Bij de Genie hadden we een chauff genietank. Maar die was zo groot dat hij nauwelijks achter het stuur paste als hij onderluiks moest rijden.

Ik gebruik zelf Flecktarn.
Zoals meerdere mensen hier al aangeven maakt het opzich niet zoveel uit welke camo je gebruikt als je constant in beweging blijft.

Kies vooral wat je zelf mooi vindt

Mooie verhalen hier en ik heb weer veel geleerd. Ben zelf nog zoekende naar gear, maar ben er nu achter gekomen dat het weinig uitmaakt als je aktief speelt. Dan ga ik toch voor tigerstripe!

• Leuk
Waarderingen: BoomSmurf