Camouflage

Ik vind Flecktarn mooi maar niet iedereen verkoopt deze helaas

Klopt maar sinds 2016 hebben ze een andere Flecktarn kleuren combi die beter moet zijn
Multitarn

Tevens is nfp green ook mooi

Laatst bewerkt:
Ik zelf gebruik Multicam (ATP) en Multicam Tropic (ATP). In Multicam is ontzettend veel te krijgen qua gear in allerlei prijsklasses. Wel heb ik het idee dat deze camo beter is in de herfst/winter dan in de lente/zomer. Het ideale is wel dat het patroon zo universeel is en dat ik weinig verschil zie tussen alle verschillende merken gear, zeg maar.

Mutlicam Tropic is wat lastiger, maar laat zich prima combineren met OD Green. Taiwangun heeft echter nu ook een hoop Multicam Tropic gear, waardoor het een stuk makkelijker verkrijgbaar is, al wijkt het Multicam Tropic patroon van Taiwangun wel een beetje af van die van Invader Gear, bijvoorbeeld. Ik vind dat niet erg, maar geen idee wat jij daar van vindt natuurlijk. Ik merk in de zomer/lente dat het groene patroon beter op gaat in moedertje natuur als multicam doordat er meer groen is.

Desondanks lekker gaan voor iets wat je mooi vindt, maar eens groene ondertoon werkt wel in het voordeel heb ik het idee.

Heb van alles gebruikt van A-tacs FG tot pentacam ,Marpat , US woodland en nu NL woodland , persoonlijk vind ik de NL woodland het beste werken in een bosrijke omgeving maar niet alleen dat ik vind de materialen prettig je zweet je niet rot en het past perfect , die andere meuk zakken die broeken vaak af tot bijna aan mijn knieën hahaha

De Engelse verbetering op de multicam, MTP, is ook groener en werkt beter in beboste gebieden.

Helaas niet in mijn maat te krijgen :( anders had ik daar wel een extra set van liggen, compleet met Ospray armour.

Ik draag meerdere variaties van TTsKO, waaronder de Oekraïense productie Dubok, wat uit dezelfde Butan familie stamt. Soms een M65 outfit van de Kroatische HVO, en wellicht wil ik m'n VSR setje afmaken. Persoonlijk vindt ik Dubok goed werken in de bossen in de zomer. Het is echt een diep groene/grijze camoflage waarmee je in de schaduw bijna compleet opgaat in de vegetatie.

11.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Je kan aan @Sander vragen hoe lang je ergens kan liggen met een goede camo, maar meestal wordt je gezien door beweging of rechte lijnen.

Dat klopt, ik heb ongeveer een half uur in een greppel tussen de brandnetels gelegen in us woodland (korps marns) zonder ontdekt te worden.
De tegenstander liep op een meter langs me en eentje keek me recht aan.
Zolang je doodstil blijft liggen ziet het menselijke brein je niet. Echt bizar hoe dat werkt.

• Leuk
Waarderingen: Sadiek
Ik draag zelf Marpat omdat ik een USMC loadout heb.

Daarvoor DPM, wat ook prima werkte.

Gezien of niet gezien worden heeft vooral te maken met beweging zoals anderen ook al aangaven. Los daarvan is Greenzone wel één van de camo's die mega goed werkt in de zomerse dagen. Vegato werkt volgens mij weer als een tiet in de herfst/winter met de bruine tinten van het landschap.

Ik gebruik tig soorten camouflage variërend van Erbsentarn tot Partizan.
Door @Strelok ben ik ook Oekraïens TTskO gaan dragen en vind het nog steeds de gaafste camo ooit.
Momenteel draag ik partizan in de lente/zomer en Medusa autumn in de herfst/winter. En voor indoor of als ik zin heb mn Dubok ^^

• Leuk
Waarderingen: Camilo en Pietjepuk123
Ik gebruik tig soorten camouflage variërend van Erbsentarn tot Partizan.
Door @Strelok ben ik ook Oekraïens TTskO gaan dragen en vind het nog steeds de gaafste camo ooit.
Momenteel draag ik partizan in de lente/zomer en Medusa autumn in de herfst/winter. En voor indoor of als ik zin heb mn Dubok ^^

Ben zelf ook door @Stey & @Strelok geinspireerd geraakt om TTsKO Dubok te gaan halen. Deze heb ik met hulp van Stey kunnen bestellen :) Volgend weekend ga ik hem ontvangen en kunnen fielden, heb er nu al super veel zin in. Een om iedereen weer te zien! :D

Also voor de jarige(n) neem ik een traktatie mee! ;)
Hoop dat jullie van chocola houden ^^

Ik ben een beetje aan het kijken voor een camo voor de nederlandse herfst. Heeft iemand een idee? Wat goed werkt en er mooi uitziet?

Ik dacht zelf aan misschien Flecktarn of Marpat,

Ik vindt zelf Partizan-M een mooie en bewezen goede camo voor in de herfst.

10756014_831544856905789_1030658217_n.jpg

SmfBz88ANsA-e1459419527341.jpg

• Leuk
Waarderingen: Camilo
Ik vindt zelf Partizan-M een mooie en bewezen goede camo voor in de herfst.

Ziet er inderdaad uit als of et goed werkt, alleen ben ik niet zo'n fan van deze soort kleding. Maar misschien zijn er nog andere modellen met deze camo.

Ziet er inderdaad uit als of et goed werkt, alleen ben ik niet zo'n fan van deze soort kleding. Maar misschien zijn er nog andere modellen met deze camo.

Ja, het moet je maar net liggen hoor. Helaas zijn deze camo's alleen echt als grote suits en baggy BDU's te krijgen, niet in normale combat pakkies zeg maar. Ja wellicht als repro ofzo.