ROF Limiet bij airsoft adventure!

Volgensmij gaat het niet om "auwtjes aan het einde van de dag" maar om het feit dat het asociaal is om iemand vol te sprayen. Ik heb geen moeite met bb's vangen, het hoort erbij maar als je bewust mensen vol gaat pompen 'omdat het kan' ben je gewoon een totale eikel.

Bovendien, als mensen 40RPS nodig hebben om iemand te raken vind ik dat ook wel enigzins triest en ben je daar alleen maar om anderen te zien lijden.
 
Ligt eraan wat je ROF is, is deze bizar hoog dan vind ik je (persoonlijk) een malloot ja. o_O
Kijk als je voor je zelf wilt weten hoeveel ROF je replica aan kan zonder dat deze in je hand smelt is dat prima, maar hou dat lekker voor jezelf thuis of op de test baan.

Als ik 40 RPS heb en de hele dag semi speel en maximaal mensen tag met 3-5 bbs vanwege lange afstanden, dan merk je er niks van en weet je het niet eens, dus zie ik het probleem niet. Kijk maar naar de filmpjes van dutch the hooligan, gast speelt met UA replica's die minimaal allemaal rond de 40 RPS schieten, hij schiet alleen semi en tagged mensen ook niet met een halve mid cap.

Volgensmij gaat het niet om "auwtjes aan het einde van de dag" maar om het feit dat het asociaal is om iemand vol te sprayen. Ik heb geen moeite met bb's vangen, het hoort erbij maar als je bewust mensen vol gaat pompen 'omdat het kan' ben je gewoon een totale eikel.

Bovendien, als mensen 40RPS nodig hebben om iemand te raken vind ik dat ook wel enigzins triest en ben je daar alleen maar om anderen te zien lijden.

Kom op moet ik het nou echt uitleggen, ik zeg al ik stel dus een semi lock voor dan heb je het hele probleem van mag dumps niet door mensen die moeite hebben met hun triggerfinger en heb je dus geen hele mid cap op je, maar dan wordt er weer geroepen over speed triggers die dan iets te snel zouden kunnen schieten. Op dat moment heb ik wel zoiets van mensen willen dat ze na een bb, nooit nog een keer geraakt mogen worden.

PS: vind dit een best normale RPS:
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: michielvdz en bvdzeeuw
Als ik 40 RPS heb en de hele dag semi speel en maximaal mensen tag met 3-5 bbs vanwege lange afstanden, dan merk je er niks van en weet je het niet eens, dus zie ik het probleem niet. Kijk maar naar de filmpjes van dutch the hooligan, gast speelt met UA replica's die minimaal allemaal rond de 40 RPS schieten, hij schiet alleen semi en tagged mensen ook niet met een halve mid cap.

Precies wat je zegt, hoe ga je er mee of bepaald of je een "malloot" bent ja of nee. ;):D
Speel je zo: hulde!
 
  • Leuk
Waarderingen: BoomSmurf
dan weetje nu ook gelijk hoe ik nu omga met hoge rps michielvdz

die van mij zit rond de 50 en heb in zn trigger een 3 burst zitten en dat is voor mensen en die full auto is voor suppression/wegrenne en niet om mensen het ziekenhuis in te schieten want zo werkt da nie

en de singleshot is voor 5/6meter en cqb

plus als mensen een geldige reden hebben zet ik hem wat lager
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: BoomSmurf en michielvdz
mmm ik schiet vaak zelfs te weinig zeker in cqb binnen heb ik nog wel eens dat ik afdruk en zeker weet dat I raak was op 4-5 meter (normal gesproken) Maar er zit altijd nog wel eens een afzwaaier bij of just misfire meestal is een 2e keer schieten voldoende (maar ik heb ook gehad dat ik ergens overstak en volle sprint denk wel 20 bb te pakken had door 2 man (single only in 2-3 sec) betekend dat ze er toch wel 10 per sec kunnen schieten, wat kan op een bewegend doel maar ik vind het vrij veel)
Waren 2 HPA triggerhappy guys blijkbaar want die dag nog een paar keer gehad
zat ergens (iemand blijkbaar in mijn rug gekomen dat kan, tegen de tijd dat ik de 1e voel en hit aan het roepen ben heb ik er echt nog minimal 10-15 te pakken op mijn arm rug nek) beetje overshooting
(als je er wat van zegt is het nooit zo)

maar niet iedereen die bijvoorbeeld HPS,sniper ROF hoog) heeft gebruikt het zo

Ze moeten de overschooters gewoon aanpakken dan lost het problem zich zelf op.
 
Laatst bewerkt:
Ik blijf het zeggen airsoft is een simulatie sport wat is er dan leuker om een realistische vuursnelheid te hebben .

Dan is de irritatie ook minder bij overshoot , ik kies gewoon de velden uit die hier op gaan letten problem solved ;)

Groet
 
Deze discussie is eigenlijk hetzelfde als alle andere discussies :p

Zolang men er goed mee om gaat helemaal prima. Wanneer mensen dat niet kunnen word het een probleem.

Voor een pijnlijk moment heb je niet eens een hoge ROF nodig. Ik heb een keer bij D19 gehad dat ik langs een bosje liep waar 2 tegenstanders in zaten. Zij vonden het blijkbaar een goed idee om dat beide vol automatisch op mij te schieten. Zo ving ik dus op een meter of 5 afstand toch minimaal 20 BB's... Ik was daar niet echt blij mee en heb er een marshall bij gehaald om ze even toe te spreken. Ook een leuk detail, de skirm was een Single shot skirm.. :confused:

@Robin2k7 Airsoft is voor ons een simulatie sport. Dat is niet voor iedereen zo.. En dat is prima, zolang dat maar niet mengt want dat gaat niet goed :p
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Robin2k7
Single shot ?..tsssss nou lekker dan , als organisator zou ik zeggen blijf dan maar een maandje weg of zo o_O
 
Maandje weg? Nooit meer welkom zou ik zeggen.Waar om niet gewoon een max rps afspreken.zelfde als de fps regel.
 
  • Leuk
Waarderingen: Robin2k7
Mensen maken een fout en meteen moeten ze geroyeerd worden, zullen we dat ook in de wet afspreken, jij rijdt een keer te hard dus nu mag je nooit meer auto rijden? Volgens mij blijft er dan niemand meer op de weg over en ook niemand meer op de skirmvelden.

Waar om niet gewoon een max rps afspreken.zelfde als de fps regel.

Misschien handig als je de discussie had gelezen en door had dat niet iedereen het hier mee eens is.
 
  • Leuk
Waarderingen: BoomSmurf
Mensen maken een fout en meteen moeten ze geroyeerd worden, zullen we dat ook in de wet afspreken, jij rijdt een keer te hard dus nu mag je nooit meer auto rijden? Volgens mij blijft er dan niemand meer op de weg over en ook niemand meer op de skirmvelden.

Misschien handig als je de discussie had gelezen en door had dat niet iedereen het hier mee eens is.

Het was niet mijn bedoeling om te 'Royeren' Was meer een voorbeeld over het feit dat sommige mensen overal wel misbruik van kunnen maken.
 
Dus dan is het een discussie zonder eind.Heb alles gelezen gewoon een voorstel.In de paintball wereld kunnen markers ook makkelijk 25 bps schieten maar gebeurd niet word ook niet moeilijk over gedaan.Als je deze Sport en Hobby warm hart toedraagt ga je niet moeilijk doen leer anders beter schieten.
Mijn toekomstige replica haalt ook de 30+ mag het niet pech dan maar rps.
 
Het was niet mijn bedoeling om te 'Royeren' Was meer een voorbeeld over het feit dat sommige mensen overal wel misbruik van kunnen maken.

Was ook meer naar de 2 daarna te gericht, ik had het ook gemeld en vind het ook goed dat ze er op worden aangesproken, maar om ze dan meteen een maand of definitief te verbannen is een beetje hard voor (mogelijk) hun eerste fout.
 
Dus dan is het een discussie zonder eind.Heb alles gelezen gewoon een voorstel.In de paintball wereld kunnen markers ook makkelijk 25 bps schieten maar gebeurd niet word ook niet moeilijk over gedaan.Als je deze Sport en Hobby warm hart toedraagt ga je niet moeilijk doen leer anders beter schieten.
Mijn toekomstige replica haalt ook de 30+ mag het niet pech dan maar rps.

Het is zo makkelijk om overal regels voor op te stellen en mensen dan maar buiten te sluiten als ze het anders willen, precies hetzelfde gebeurd met joule creep daar zijn mensen het ook niet eens. Daarbij komt dat voor beide is te zeggen dat ze nergens iets fout doen, beide overtreden geen regel, maar sommige spelers vinden het asociaal als men gebruik er van maakt. Sorry ik ben niet iemand die zijn mond open doet en maar alles accepteert die iemand anders door mijn strot wil duwen, dat heeft niks te maken met een warm hart voor de hobby of het goed leren schieten. Ik kan nog steeds het beste willen voor de hobby en een andere mening hebben.
 
We moeten eens stoppen met overal regeltjes voor te verzinnen en gewoon het gezonde verstand gebruiken. Maar dat is blijkbaar erg moeilijk voor veel mensen...
 
  • Leuk
Waarderingen: BoomSmurf en JWieleman
Wat ik de afgelopen jaren gezien heb vanaf de legalisatie is dat spelers die de sport niet serieus nemen uiteindelijk verdwijnen uit de scène.
Deze sport blijkt zichzelf uitstekend te kunnen reguleren.
 
Eigenlijk is het sentiment hier dus minder 'harde' regels, en meer normen en waarden in de sport waar de spelers zich dan aan houden (gentleman sport etc). En dus zouden we in plaats van meer regels eigenlijk meer Marshalls nodig hebben die in het veld hier actief op letten en mensen (gebaseerd op hun eigen oordeel) hier op aanspreken.

Kunnen jullie je hier in vinden?
 
  • Leuk
Waarderingen: John Wick en Vallion