ROF Limiet bij airsoft adventure!

Voor mij hier hetzelfde mijn ROF is voor de trigger response en niet om te sproeien.
Beetje jammer deze regel, zou eerder zeggen dan van bij ROF hoger dan 25 dat je alleen single mag spelen ofzo.
 
  • Leuk
Waarderingen: NielsHoffland
Of je nou een rof van 15 of 45 hebt blijft idd de operator die het laatste woord heeft. Als je met rof 15 hem te lang inhoud is het ook #%#@.

Mensen moeten gewoon eens normaal doen, vindt het bijzonder kinderachtig dat dit nodig is. Ach ja #moraalridder
 
  • Leuk
Waarderingen: BoomSmurf en Robin2k7
Ik zal vast wat mensen op de tenen trappen.

Als iedereen nou gewoon eens gezond verstand gebruikt. Laserbeams horen wat mij betreft lekker op arcade games thuis. Daar blijf ik gewoon lekker weg dan, en kan iedereen gewoon lekker zijn gang gaan.

Het realisme verhaal vind ik overigens wel vreemd, want ze lopen wel op de dmr te zeiken als dat een gewone 5.56 replica is met 2 sec delay. Want alleen long arms 7.62 replica's zijn dmr.
Maar ondertussen wel een rof op m4 van 40+
Daar ben ik het helemaal mee eens, m4 5.56 replica's zijn voor assault bedoeld .
7.62 replica's zoals m14, sr25 .... Zijn bedoeld als dmr.. Ook in realsteel... Je ga toch ook niet van een mp5 een dmr noemen als hij 2sec delay en single shot is!
 
  • Leuk
Waarderingen: NielsHoffland
Daar ben ik het helemaal mee eens, m4 5.56 replica's zijn voor assault bedoeld .
7.62 replica's zoals m14, sr25 .... Zijn bedoeld als dmr.. Ook in realsteel... Je ga toch ook niet van een mp5 een dmr noemen als hij 2sec delay en single shot is!

Je vergeet een belachelijk grote scope nog!!!!

Helemaal mee eens.. Een DMR moet groot en lomp zijn, omdat dat de limiterende factor is van een DMR. Je moet iets inleveren voor je range, en dat is bewegings snelheid! Ik wou eerst van een M4 specna een DMR maken, alleen vond ik dat niet leuk en onrealisitsch. En daarom onlangs een SR25 aangeschaft :)
 
Je vergeet een belachelijk grote scope nog!!!!

Helemaal mee eens.. Een DMR moet groot en lomp zijn, omdat dat de limiterende factor is van een DMR. Je moet iets inleveren voor je range, en dat is bewegings snelheid! Ik wou eerst van een M4 specna een DMR maken, alleen vond ik dat niet leuk en onrealisitsch. En daarom onlangs een SR25 aangeschaft :)
Presies... Ik vind persoonlijk dat het ook zo moet zijn... Elk type replica,basr,dmr,support gun en assault gun, ieder met zijn eigen voor een nadelen.. Waar is anders de lol van het hele spelletje... Maar misschien ben ik een purist!
 
Laatst bewerkt:
Het realisme zo dicht mogelijk benaderen met de huidige technieken is wat mij boeit.
Dus een realistische reload prefereer ik boven de standaard AEG's.
Nu kan ik geen PTW betalen dus blijft het voor mij daarvan dromen.

Wat betreft laserstralen schieten; leuk dat t kan maar het heeft nx meer met Airsoft te maken.
Dit is een simulatiesport.
Keep it real!

En ja,ik heb ook geëxperimenteerd met hoge ROF builds.
Maar daar bleef t bij mij bij.
Een experiment.

Voor een snelle trigger respons kan ik begrijpen dat mensen de hogere ROF regionen opzoeken.
Wat mijn inziens beter kan is de controle op t veld door de Marshalls op mensen die hun hoge rof setup misbruiken om mensen te magdumpen.
Een algemeen verbod op hoge ROF zie ik niet zitten.
 
Realisme en recoil gaan bijvoorbeeld wel een beetje samen , als ik full auto (rof) 13 op iemand schiet op bijvoorbeeld 50 meter afstand knipper ik met mijn ogen word gek van de herrie en heb minder focus op de tegenstander .

Single shot sorteer ik beter resultaat , op een groepje van meer dan 3 vind ik full auto wel prettig , dan jaag ik er effe een riedeltje bb,s in haha

Overigens ik ben uit gaan zoeken wat een m4 nu schiet en dat zit tussen de 11 en 15 rof in , we hebben een replica en willen zo dicht mogelijk bij het echie komen dan ga ik niet voor wat het snelst is maar zoek het gemiddelde op wat zo,n platform echt weg schiet , das toch juist de kick om alles zo echt mogelijk te laten knallen ?maar nee hoor daar gaat het ineens mank dan is het simuleren ineens geen simulatie meer maar meer een race van kijk mijn eens prrrrrrrrrrrrrrrttttttttt prrrrrrrrrrrrrtttttttttt

Alles moet echt en echter met dure plate carriers , night vision , radio set en een replica die niet van echt is te onderscheiden dan wil je toch ook je vuursnelheid een beetje laten lijken op de real steel .

Maar goed zo kijk ik er tegen aan
 
Het realisme zo dicht mogelijk benaderen met de huidige technieken is wat mij boeit.
Dus een realistische reload prefereer ik boven de standaard AEG's.
Nu kan ik geen PTW betalen dus blijft het voor mij daarvan dromen.

Wat betreft laserstralen schieten; leuk dat t kan maar het heeft nx meer met Airsoft te maken.
Dit is een simulatiesport.
Keep it real!

En ja,ik heb ook geëxperimenteerd met hoge ROF builds.
Maar daar bleef t bij mij bij.
Een experiment.

Voor een snelle trigger respons kan ik begrijpen dat mensen de hogere ROF regionen opzoeken.
Wat mijn inziens beter kan is de controle op t veld door de Marshalls op mensen die hun hoge rof setup misbruiken om mensen te magdumpen.
Een algemeen verbod op hoge ROF zie ik niet zitten.
De m
Realisme en recoil gaan bijvoorbeeld wel een beetje samen , als ik full auto (rof) 13 op iemand schiet op bijvoorbeeld 50 meter afstand knipper ik met mijn ogen word gek van de herrie en heb minder focus op de tegenstander .

Single shot sorteer ik beter resultaat , op een groepje van meer dan 3 vind ik full auto wel prettig , dan jaag ik er effe een riedeltje bb,s in haha

Overigens ik ben uit gaan zoeken wat een m4 nu schiet en dat zit tussen de 11 en 15 rof in , we hebben een replica en willen zo dicht mogelijk bij het echie komen dan ga ik niet voor wat het snelst is maar zoek het gemiddelde op wat zo,n platform echt weg schiet , das toch juist de kick om alles zo echt mogelijk te laten knallen ?maar nee hoor daar gaat het ineens mank dan is het simuleren ineens geen simulatie meer maar meer een race van kijk mijn eens prrrrrrrrrrrrrrrttttttttt prrrrrrrrrrrrrtttttttttt

Alles moet echt en echter met dure plate carriers , night vision , radio set en een replica die niet van echt is te onderscheiden dan wil je toch ook je vuursnelheid een beetje laten lijken op de real steel .

Maar goed zo kijk ik er tegen aan
Dan komen gbbr toch redelijk dicht tegen aan ook, recoil en beperkte Aantal bb's per mag.
 
  • Leuk
Waarderingen: Robin2k7
Mk12 SPR, it is pretty much a 5.56 DMR, maar goed als het idd geen baby m4 is met een scope vind ik het prima.

Precies wat ik ook wil doen. Fully compatible met de M4 dus met m4 lower en mk12 upper heb je een full auto DMR. Zou zelf dat niet doen, maar kan wel :D
 
Precies wat ik ook wil doen. Fully compatible met de M4 dus met m4 lower en mk12 upper heb je een full auto DMR. Zou zelf dat niet doen, maar kan wel :D

Or even better, make 2 lowers zodat je snel kan wisselen tussen setups voor binnen, buiten en assault of DMR :D. Ik ben van plan wat vaker een Specna arms receiver te halen op die manier kan ik extra lowers maken voor setups en met de uppers kan ik dan weer iets cools erbij bouwen. Heb nu een losse lower gekregen en bouw daar een CQB setup in en dan heb ik mijn normale lower voor outdoor.
 
  • Leuk
Waarderingen: Camilo en Vladimir
ROF Limiet bij airsoft adventure! Daar ging het over toch of mis ik wat ??????:mad::mad::mad:
 
ROF Limiet bij airsoft adventure! Daar ging het over toch of mis ik wat ??????:mad::mad::mad:

Sorry, je hebt helemaal gelijk. Mea Culpa.

Ik heb gisteren een filmpje gezien van een DMR zonder delay die op een meter of 20 een salvo naar 2 gasten "vuurt".

Hoe is de DMR regel op het veld? Kan zijn dat ik er overheen heb gelezen.
 
  • Leuk
Waarderingen: M14shooter en Robin2k7
wat ik niet helemaal snap is dat een snelle trigger response technisch eigenlijk makkelijker te maken is met een lagere ROF.
Alleen de producten op de markt denken niet op deze manier.. Met een goede MOSFET is verder veel in te stellen.
 
Ik zal vast wat mensen op de tenen trappen.

Als iedereen nou gewoon eens gezond verstand gebruikt. Laserbeams horen wat mij betreft lekker op arcade games thuis. Daar blijf ik gewoon lekker weg dan, en kan iedereen gewoon lekker zijn gang gaan.

Het realisme verhaal vind ik overigens wel vreemd, want ze lopen wel op de dmr te zeiken als dat een gewone 5.56 replica is met 2 sec delay. Want alleen long arms 7.62 replica's zijn dmr.
Maar ondertussen wel een rof op m4 van 40+

Dit dus.

Het probleem hiermee zit hem helaas juist in het stukje "als iedereen nou gewoon eens gezond verstand gebruikt".

Er zijn altijd malloten die hier maling aan hebben. Die een extreem hoge ROF hebben want "kijk mijn extreem getunede replica!", die misbruik maken van joulecreep want "ik zit toch onder de xxx FPS?!", spelers die zo veel mogelijk headshots schieten "omdat het kan!", mensen die een Cyclone vullen met 3.0 of 4.0 greengas met meerdere discs erin want "een harde knal is veel leuker! (en dat de ander gehoorschade oploopt boeit me niet zo veel)" of mensen die hun hit niet pakken "ik ben te goed om geraakt te worden".

Wat ik hiermee probeer te zeggen is dat we het altijd over "gentleman sport" en "gezond verstand" hebben maar de praktijk laat zien dat er helaas te veel mensen zijn die hier anders over denken. Blijkbaar zijn er dus gewoon regels nodig om "gezond verstand" te forceren bij dit soort types en zo de sport voor iedereen leuk te houden.
 
Laatst bewerkt:
# verkeerdetageffe heel suf maar zijn nu iedereen met een hoge rof maloten?
 
# verkeerdetageffe heel suf maar zijn nu iedereen met een hoge rof maloten?

Ik denk dat het juist hier gezegd wordt van niet, maar mensen die een extreme ROF gebruiken misschien een beetje wel. 60 BBs op je paasei voordat je hit kan roepen, waarna er nog eens 60 volgens omdat die al onderweg waren, is in mijn geval, een redelijke kans om iemand flink over de zeik te krijgen.

Dus hoge ROF is niet erg, hoge ROF gebruiken omdat het leuk is anderen pijn te doen wel
 
Dus stellen mensen een semi lock voor en dan is het nog niet goed want speed triggers, ja kom op zo blijft er altijd wel wat, laten we voortaan net zoals het Nederlandse leger dan gewoon lekker pinda pinda gaan roepen dan heeft niemand auwtjes aan het einde van de dag.
 
  • Leuk
Waarderingen: bvdzeeuw
# verkeerdetageffe heel suf maar zijn nu iedereen met een hoge rof maloten?

Misschien wat gecharcheerd. Het ligt eraan wat je ROF is en wat je ermee doet, is deze bizar hoog en speel je op full auto met bursts van langer dan 1 a 2 seconden dan vind ik je (persoonlijk) een malloot ja. o_O
Kijk als je voor je zelf wilt weten hoeveel ROF je replica aan kan zonder dat deze in je hand smelt is dat prima, maar hou dat lekker voor jezelf thuis of op de test baan.

Als je met zo'n bizar hoge ROF gaat skirmen is het gewoon je doel om iemand in zo'n kort mogelijke tijd zoveel mogelijk pijn te doen. Precies wat Boudewijn zegt: 60 BBs op je paasei voordat je hit kan roepen, waarna er nog eens 60 volgen.... wtf?
 
  • Leuk
Waarderingen: BoomSmurf en Robin2k7