FPS/ joule creeping

Na de 4e pagina had ik geen zin meer in lezen van reactie’s voor ik zelf me mening gaf.
Iedereen heeft t over .2 500 fps zwaardere bbs gelijk jc. Maar ik zie nergens iemand iets zeggen over het setup? Correct me iff im wrong maar jc gebeurt toch pas wanneer je een overvolume heb in je cilinder? Dacht dat ik een x zoiets had gelezen. Dus stel je cil volume is precies genoeg voor je innerbarrel heb je dan met een zwaardere bb nog steeds jc? Of stel je plaatst een silincer op een sniper en je plaatst een langere innerbarrel er in en je hebt ondervolume heb je dan ook nog steeds jc met een zwaardere bbs?



Met de nieuwe regels die strax ingevoert gaan worden max 0.40g bb vraag ik me namelijk af of t ook fair is voor mensen die met .45 spelen waaronder ik zelf. En ik weet eerlijk gezegt niet of mijn replica jc nog nooit op getest. Hpa sniper stel m altijd af rond de 450-460 fps met 0.2 en speel met 0.45 en voor jullie me uitmaken voor “cheater” naar mij weet kun je niet jc met de wolverine bolt door de airsavetech. Wat inhoud “wat ik ervan begrepen heb van wolverine bolt filmpje op youtube” dat er geen overvolume (teveel lucht) achter de bbs aan komt omdat de selenoid sluit nadat de bb uit je barrel is.
Dat terzeide hoe denken jullie over het 1e stuk wat ik getypt heb over setup/overvolume/ondervolume

Snipers hebben echter heel makkelijk overvolume, daarbij als jij genoeg volume op een .2 hebt dan heb je altijd te weinig op zwaardere gewichten en ga je dus in joule waardes achteruit. Overvolume is daarom ook helemaal niet verkeerd, maar het probleem zit hem vooral in het misbruiken van de gevolgen ervan. Als jij je replica met overvolume voor zwaardere bbs gewoon afstelt op joules vanaf het begin dan had wss niemand geklaagd.
 
  • Leuk
Waarderingen: JWieleman en Arjen511
Heb zojuist even de topic doorgenomen, omdat ik nieuwsgierig werd door de titel.

Ik weet weinig tot niets over JC, behalve wat ik dusver gelezen heb en zover mogelijk begrepen heb. Dus daar kan en ga ik dan geen uitspraken over doen.

Enige wat ik wilde toevoegen vanuit de ogen van een newbie, is dat het wel leuk moet blijven voor iedereen.
Prima dat iedereen probeert hun maximale range/kracht etc. te halen uit hun replica, zolang je maar binnen de afgesproken FPS / Joule blijft.
En als je dat lukt, dan vind ik dat super tof voor je!

Maar persoonlijk zouden ze van mij bij skirms etc. de metingen gerust met zwaardere bb's mogen meten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Robin2k7
Na de 4e pagina had ik geen zin meer in lezen van reactie’s voor ik zelf me mening gaf.
Iedereen heeft t over .2 500 fps zwaardere bbs gelijk jc. Maar ik zie nergens iemand iets zeggen over het setup? Correct me iff im wrong maar jc gebeurt toch pas wanneer je een overvolume heb in je cilinder? Dacht dat ik een x zoiets had gelezen. Dus stel je cil volume is precies genoeg voor je innerbarrel heb je dan met een zwaardere bb nog steeds jc? Of stel je plaatst een silincer op een sniper en je plaatst een langere innerbarrel er in en je hebt ondervolume heb je dan ook nog steeds jc met een zwaardere bbs?



Met de nieuwe regels die strax ingevoert gaan worden max 0.40g bb vraag ik me namelijk af of t ook fair is voor mensen die met .45 spelen waaronder ik zelf. En ik weet eerlijk gezegt niet of mijn replica jc nog nooit op getest. Hpa sniper stel m altijd af rond de 450-460 fps met 0.2 en speel met 0.45 en voor jullie me uitmaken voor “cheater” naar mij weet kun je niet jc met de wolverine bolt door de airsavetech. Wat inhoud “wat ik ervan begrepen heb van wolverine bolt filmpje op youtube” dat er geen overvolume (teveel lucht) achter de bbs aan komt omdat de selenoid sluit nadat de bb uit je barrel is.
Dat terzeide hoe denken jullie over het 1e stuk wat ik getypt heb over setup/overvolume/ondervolume

Je haalt een paar dingen door elkaar. Ja, JC is afhankelijk van je set up en ja het komt bij zwaardere BBs voor. Echter is het niet dat als je met 0.40 schiet, je automatisch creept bij elke replica.

Je creept als je joule meer wordt, naarmate je zwaarder schiet. Joule is een som aan de hand van de FPS en gewicht van BB. Het komt voor als je nog energie/lucht over hebt bij 0.20 in je barrel achter de barrel en bij zwaarder gewicht bb deze wel gebruikt.

Over de Wolverine kan ik niet zoveel zeggen. Speel zelf geen HPA.
 
Eigenlik zpu iedereen moet zeggen goh er word op joule gemeten , dan word alles een beetje eerlijker gemeten , en hoef ik wat minder bang te zijn dat ik looie detten voor mijn smoel krijg , goed werk iedereen blij zou je denken .
 
Eigenlik zpu iedereen moet zeggen goh er word op joule gemeten , dan word alles een beetje eerlijker gemeten , en hoef ik wat minder bang te zijn dat ik looie detten voor mijn smoel krijg , goed werk iedereen blij zou je denken .

Helemaal mee eens:)

Ook wolverine kan joule creepen ik kwam een tijdje terug een filmpje tegen van een franse sniper en die gaf toe dat hij met zijn setup ook joule creep had. Al zal het goed kunnen zijn dat het niet zo snel snel is als bij polarstar gebeurt. Maar daar voor weet ik er te weinig van;)
 
eens reb alleen de bolt heeft bijvoorbeeld geen dwell. De cylinder en zn psi zijn samen een soort van dwell.

het is handig trouwens handig als je joule en fps los van elkaar gaat zien.

tot op zekere hoogte kan je ze koppelen en tegelijkertijd zijn ze 2 werelden van verschil
 
Lol als je 2 van je 3 variabelen weet dan is de derde te berekenen, dus weinig verschil. Je moet ze juist niet gaan los zien want dan gaan mensen helemaal de mist in. Daarbij had ik het niet over een sniper, gezien P* helemaal geen sniper kits maakt.
 
  • Leuk
Waarderingen: JWieleman
Het hele idee van de nieuwe regels van de NABV zijn juist om FPS en joule niet los te zien, maar als 1 groter geheel. Ik heb van de week mijn 2 aegs afgesteld op 0.30 en daarna getest met 0.20. Schieten netjes rond de 340 met 0.20 en 285-290 met 0.30. Het is echt heel makkelijk te doen
 
Na de 4e pagina had ik geen zin meer in lezen van reactie’s voor ik zelf me mening gaf.
Iedereen heeft t over .2 500 fps zwaardere bbs gelijk jc. Maar ik zie nergens iemand iets zeggen over het setup? Correct me iff im wrong maar jc gebeurt toch pas wanneer je een overvolume heb in je cilinder? Dacht dat ik een x zoiets had gelezen. Dus stel je cil volume is precies genoeg voor je innerbarrel heb je dan met een zwaardere bb nog steeds jc? Of stel je plaatst een silincer op een sniper en je plaatst een langere innerbarrel er in en je hebt ondervolume heb je dan ook nog steeds jc met een zwaardere bbs?



Met de nieuwe regels die strax ingevoert gaan worden max 0.40g bb vraag ik me namelijk af of t ook fair is voor mensen die met .45 spelen waaronder ik zelf. En ik weet eerlijk gezegt niet of mijn replica jc nog nooit op getest. Hpa sniper stel m altijd af rond de 450-460 fps met 0.2 en speel met 0.45 en voor jullie me uitmaken voor “cheater” naar mij weet kun je niet jc met de wolverine bolt door de airsavetech. Wat inhoud “wat ik ervan begrepen heb van wolverine bolt filmpje op youtube” dat er geen overvolume (teveel lucht) achter de bbs aan komt omdat de selenoid sluit nadat de bb uit je barrel is.
Dat terzeide hoe denken jullie over het 1e stuk wat ik getypt heb over setup/overvolume/ondervolume

Helemaal mee eens:)

Ook wolverine kan joule creepen ik kwam een tijdje terug een filmpje tegen van een franse sniper en die gaf toe dat hij met zijn setup ook joule creep had. Al zal het goed kunnen zijn dat het niet zo snel snel is als bij polarstar gebeurt. Maar daar voor weet ik er te weinig van;)

Wolverine creept net zo hard, ligt totaal aan hoe je de dwell setting afstelt niet aan het HPA systeem.

Hier een excel grafiek van mijn Wolverine bolt setup in een JG bar 10. Joule creep bestaat wel degelijk in een wolverine Bolt.
upload_2018-6-27_16-6-1.png





Het hele idee van de nieuwe regels van de NABV zijn juist om FPS en joule niet los te zien, maar als 1 groter geheel. Ik heb van de week mijn 2 aegs afgesteld op 0.30 en daarna getest met 0.20. Schieten netjes rond de 340 met 0.20 en 285-290 met 0.30. Het is echt heel makkelijk te doen

Volledig mee eens, het is een kleine moeite (lees 5 min met een chrono) om te kijken of je replica joulecreept.

En ik ben blij dat het nu de nieuwe manier van meten word, zelf ben ik een verantwoordelijke iemand die JC gebruikt. Ik weet namelijk dat ik binnen 33m niet mag schieten en hou daar dan ook rekening mee doormiddel van een Rangefinder te gebruiken. Nu mis ik dat vertrouwen naar mijn mede/tegenspelers wanneer ik ook mensen zie rondrennen met +30 RPS.

Wat ik zelf jammer vindt, maar goed kan begrijpen is het afschaffen van de 0.45 deze balletjes zijn voor zover ik weet eigenlijk ook niet meer echt "Bio" en zouden de velden problemen kunnen geven. Komt ook nog bij dat doordat ze trager hun energie verliezen de 0.8J grens van de 15m pangregel (0.20 heeft na 5m met 360 FPS nog maar 0.8J) doorbreken. Al gebeurt het gelukkig al minder snel dat een sniper binnen die afstand schiet.

Nu wil ik niet zeggen dat elke sniper onverantwoordelijk bezig is met JC of niet houden aan MED. Al vindt ik het wel een fijner idee dat er nu vaste regels voor worden ingesteld.
 
@Robin but but i said that, wilde alleen aangeven dat alle wolverine systemen wss gewoon creepen. Wist ook nog van je grafiekje af en heb al meer mensen gehoord die met hun bolt makkelijk een hele joule creepen.
 
All,

Ik wordt een beetje giftig van de reacties van sommige spelers hier. Vooral degene die openlijk toegeven dat ze te hard schieten en zich achter de gebrekkige regelementen van de NABV verschuilen.

Ik zie hier 2 verschillende soorten spelers:
1. Mensen die hun replica netjes binnen joule limieten afstellen.
- Thumbs up! Goed gedaan. Ik ben ook zo'n prutser die met mijn TM netjes binnen de regels schiet. Omdat ik de MOEITE heb gedaan om de cylinder met barrel te laten matchen :). Met .20 schiet ik 345 en met .28 waar ik me speel netjes 298. Is niet heel moeilijk. Dat heet interesse in je spullen en FAIR PLAY.
- Ik vond Jan (el commandante) een mooie vergelijking plaatsen over die ferrari.

2. Mensen die upgraden en dan te hard schieten en hun verantwoordelijkheid niet nemen om de fps met het juiste gewicht naar beneden te schroeven, met het excuus: Dat komt door mijn PDI spullen, en hier vervolgens openlijk voor uit komen op het forum. Ik vind het een wonder dat mensen zo netjes blijven over dit soort CHEATING. want dat is het.
- Of je snapt het niet.
- Of je wilt het niet snappen
- Of je bent een M***** tje...
- Het is geen fairplay. Want je schiet simpelweg te hard. Je achter de gebrekkige regelementen verschuilen van de NABV is LAF. Want iedereen begrijpt dat je joule limiet is gekoppeld aan 360 / 450 ;/ 500 fps met een .20. Is volgens mij niet heel moeilijk.

Vervolgens wordt er gezegt: Als ik mijn joule naar beneden schroef tot de grens met het desbetreffende gewicht waar mee ik speel dan is mijn sniper niet goed meer. BUHUHUH. Je joule limiet is al hoger omdat je een sniper speelt en je schiet sowieso verder. Natuurlijk zal je range naar beneden gaan als je joules ook naar beneden schroeft. Nogal logisch, heet natuurkunde. Maar wanneer is genoeg nou eens een keer genoeg. Moet je nou echt de deuken in iemands lichaam schieten op range, of heb je je joules nodig om te compenseren voor je onkunde. Wordt het te spannend als de bb's jou ook kunnen raken?

No offense tegen snipers of hpa of iets anders. Iedereen moet spelen wat hij of zij leuk vindt.

Ik vind het TOP, dat ze nu eens gaan testen op joule en ik hoop dat het allemaal duidelijker wordt en dat iedereen zich nou eens aan zijn of haar joule limiet gaat houden. Want cheaten doe je alleen maar om te compenseren voor je eigen onkunde.

Metalzero

OUT!
 
@Metalzero , ik ben het in grote lijnen helemaal met je eens. Maar dit is niet de toon waarop er hier normaal gesproken wordt gecommuniceerd op het forum. Laten we het schappelijk en vriendelijk houden hier.

Die wijziging naar Joule komt er echt wel in de komende maanden, alles wijst daarop. De NABV heeft gisteren niet voor niets een vrijstelling gegeven aan wild mountain om met meerdere gewichten te fpsen en niet alleen met 0.20. Ook ik ben voorstander van de wijzing naar joule en snap de commotie van de tegenstanders niet. Je steekt een andere cylinder of veer en het probleem is weg.
 
@JWieleman je hebt gelijk man! Sorry voor mijn ongenuanceerde doch waarheidsgetrouwe bericht.

Ik sta wel volledig achter de boodschap van mijn bericht, omdat er klaarblijkelijk toch een aantal mensen zijn die de regels naar willens en wetens aan hun laars lappen en daar mee andere spelers zeer te kort doen.

Metal
 
  • Leuk
Waarderingen: JWieleman
Ondanks dat ik het min of meer wel met je eens ben is het toch niet zo dat die mensen de regels overtreden. In ieder geval niet de NABV regels. Hooguit de fatsoensnormen....

Feit is gewoon dat de huidige regels uit een ander tijdperk komen en ondertussen is de sport meer en meer volwassen geworden en is het nu dus tijd dat de regels ook meegroeien (waar ik absoluut voorstander van ben!)
 
Het is niet zozeer dat de sport volwassen geworden is maar eerder meer geavanceerd. Op dit moment zijn er dingen te koop binnen onze sport waar we 12/13 jaar geleden nog niet eens van droomden maar die sommigen nu opeens als "absoluut cruciaal" benoemen.
Dat is ook meteen een punt voor mij waarom ik mensen die tegen de gewichtslimiet van bb's zijn (de 0.4 limiet) niet snap. Vroeger was het maximale gewicht wat iemand gebruikte .25/.28 iets anders was er toch niet en de fps limieten waren dezelfde. Ik heb toen niemand horen klagen over "onspeelbare" snipers o.i.d.
 
  • Leuk
Waarderingen: Twinfromhell
@Boudewijn ik snap niet zo goed dat je stelt dat de regels van de nabv niet worden overtreden. Fps x gewicht = joule. 360 / 450 / 500 per klasse met .20. Dit correspondeert weer met een aantal joule.

Hier mag je niet overheen, ook niet met zwaardere bb, of zie ik dit verkeerd. Ik ben in 4 jaar airsoft nog nooit bij een evenement geweest waar mijn joule output harder mocht zijn dan 1,2 met mijn aeg met een zwaardere bb. Dat is simpel weg niet okee.

Anders ga ik vanmiddag nog aan de slag. Grotere cylinder er in, .40 in me TM en knallen maar. 1.6 joule output met .40 en 1.2J met .20. Volgens jou interpretatie speel ik dan conform de nabv regels dus het moet goed zijn toch? Of overdrijf ik nu want een aantal mensen lijkt te denken dat het met een sniper wel okee is.

Metal