A&K SPRMOD1; goed of niet?

Maar verder nooit problemen mee gehad. Nu wordt het tijd voor een goeie upgrade :) cnc hop kamer, nieuwe innerbarrel en nieuwe inhoud voor de gearbox en misschien nog een Mosfet, als ik dan toch bezig ben.

Lijkt best mee te vallen dan! In ieder geval fijn om een ervaring met het merk te lezen!
Wat is een Mosfet? :p *newb talking*

JordivE;20836 zei:
Lijkt best mee te vallen dan! In ieder geval fijn om een ervaring met het merk te lezen!
Wat is een Mosfet? :p *newb talking*

Precies hoe het werkt kan ik het niet uitleggen maar in de gearbox zorgt het ervoor dat je trigger contacts bewaart blijven, bij gebruik van lipo's en batterijen met hoge discharge. Meestal wel een goede standaard upgrade als je lipo's gebruikt. Mooi om te horen dat er andere zijn met A&K ervaring en die replica van @campesteijn, zal met een goede bucking (al neem ik aan dat die er al in zit), andere bucking en goede barrel beter schieten dan de meeste stock replica's.

Ik zit ondertussen ook met Bas te praten over de internal kant van de replica's en volgens mij komt het erop neer dat de binnenkant toch vervangen moet worden, wil je goede prestaties. Heeft iemand enig idee of dit mogelijk is bij de SPRMOD1? Ik blijf vinden dat die een mooi uiterlijk heeft, met natuurlijk de metalen body, maar het is wel belangrijk dat het mogelijk is om hem te upgraden wanneer die tegenvalt of gewoon verslechterd.

Overigens merk ik al dat ik nog veel te leren heb over de technische kant van replica's. :p Wat houdt het in dat je trigger contacts bewaard blijven?

Dat de electrische stromen en dergelijke geen corrosie veroorzaken, en dus geen schade veroorzaakt waardoor de replica zal blijven werken, in plaats van dat je de trekker overhaalt en er niets meer gebeurt.

Also hoe bedoelt hij de interne onderdelen vervangen, welke onderdelen dan, ben wel benieuwd, want als de air seal goed is, je geen 11.1 V lipo gebruikt en je er een goede bucking en nub in stopt en mogelijk een nieuwe aftermarket barrel dan kom je al een heel eind. In die gearbox hoef je echt niet te gaan kloten op mogelijk een mosfet na dan. Enigste wat je wel kan doen is shimmen en AOE corrigeren.

In essentie is het gewoon een M4 upper en lower, dus V2 gearbox dus veel onderdelen en relatief makkelijk uit elkaar te halen, waarschijnlijk.

Inderdaad onderdelen zoals barrel, hop up enzo geloof ik. En wat is een bucking en nub precies? En wat kost zoiets?

Dank je wel voor het meedenken!

So after this little party what would be your choice, for what replica?

JordivE;20844 zei:
Inderdaad onderdelen zoals barrel, hop up enzo geloof ik. En wat is een bucking en nub precies? En wat kost zoiets?

Dank je wel voor het meedenken!

Afhankelijk van welke bucking en/of nub je wil, maar de kosten gaan zo ongeveer van 10-40 euro, goede flat hop opties zijn een prometheus purple met namazu flat hop nub, modify bucking en flat hop nub of een maple leaf bucking met maple leaf concave nub, voor standaard hop zijn goede vervangers, G&G green en prometheus purple. Barrel heb je hele dure merken zoals prometheus of PDI of eDGi en de wat goedkopere maar nog steeds goede barrels van madbull, zullen nog wel andere merken zijn maar madbull is bekender. Hop up unit kan je nieuwe halen maar is ook niet per se nodig of de stock moet heel slechte seal geven, geen goede hop toepassen of de bb's niet goed feeden. Je kan ook vervangen als je liever een metalen heb ipv plastic. Rest zou ik pas later doen als het echt nodig is.

Ik zou een nieuw apparaat sowieso eerst stock proberen voordat je er aan gaat prutsen

@Rebelattack dank je wel voor de tips en informatie! Dat valt nog best te overzien qua kosten dan. Hoe herken ik of het een flat of standaard hop is?

@campesteijn ik ga zeker eerst alles stock proberen! Op een verlaagde fps na.

@b.samriey I think I'm still gonna go with the SPRMOD1, as I just love the looks of it and it's metal body. As I've learned today, most replicas need aftermarket internals anyway to perform at best, do that won't necesarily be an issue with the SPR. Still not my final decision, as I still need to see the skirm on May the 1st, but it has a big chance.

Ik waardeer alle hulp op dit forum heel erg! :smiley:

@JordivE als je vriendin die post leest denkt ze dat je vreemdgaat :P [/offtopic]

Net ff wat reviews van dit apparaat zitten kijken, en ze zeiden allen dat het in principe Good value for the money is. En dat lijkt mij ook..

@ChaoSState hahaha welk deel? :p

@campesteijn ja leek mij ook! Kon alleen helaas zo weinig reviews vinden.

JordivE;20854 zei:
@ChaoSState hahaha welk deel? :p

@campesteijn ja leek mij ook! Kon alleen helaas zo weinig reviews vinden.

Google maar firefly namazu flat hop, dat is de nub het deeltje dat op de bucking duwt en hop geeft aan de bb. Bij flat hops wordt het vlakke deel in de lengte door de window geduwt, dit is beter doordat er over het algemeen consistenter en meer hop kan worden gegeven aan een BB, bij de standaard nub is dit maar op een klein punt. De Concave nub van maple leaf heeft hetzelfde principe, maar heeft een ronding waardoor het dus wat meer naar de bb is gevormd, volgens velen werkt dit nog beter dan de flat hops, maar kunnen alleen gebruikt worden in combinatie met maple leafs eigen buckings zover ik weet. Concave wordt ook gezien als een soort tussen stap tussen flat en R-hop, R-hop is helemaal ingewikkeld maar je moet het zien als de concave nub van maple leaf alleen ipv dat deze op de bucking drukt is de patch nu zelf de R-hop en is de bucking puur nog voor de air seal. Doordat de patch van een solider en stugger plastic is slijt dit minder, andere voordelen van deze lijken me ook betere stabiliteit omdat de bb dit materiaal minder snel even omhoog duwt maar dit is meer een theoretisch benadering vanuit mijn oogpunt. Nadeel is dat de installatie van een R-hop geen piece of cake is, terwijl dit met een standaard nub en bucking een fluitje van een cent is en er genoeg tutorials op youtube staan.

Kijk wat je kan halen met stock en als je dat niet bevalt, ga dan upgraden. Het is belangrijk om te zien wat de replica stock doet dan heb je een goed referentie punt en kun je vanuit daar upgraden. Hierdoor zie je dan goed achteraf wat voor verbetering de upgrade geeft aan de performance in de range, accuracy en consistency van de replica.

@Rebelattack ik snap hem denk ik. Dus als ik hem wil upgraden zou ik de concave nub kunnen nemen icm een Maple leaf bucking? En dat werkt dan beter dan een flat en standaard?