Niels Seppenwoolde

Well-Known Member
19 okt 2016
135
63
Trophies
13
Ik zag gisteren op Facebook een bericht langskomen dat cybergun in frankrijk een glock mag verkopen.
het is alleen een aparte constructie van door wie het wordt gemaakt en alles. zo wordt door cybergun welke de licenses hebben gezegd dat ze zijn gemaakt/ontworpen door Inokatsu maar die hebben het weer uitbesteed aan een andere producer (waarschijnlijk VFC). het gaat hier om de g17 gen.3 op co2.
er komt een limited edition met wat merchandise voor €350 euro. (100 stuks)
De versie zonder merch (en markings) voor €250.

Linkjes:
https://www.popularairsoft.com/cybergun-announces-fully-licensed-inokatsu-glock-17-airsoft-pistol
https://www.facebook.com/cybergun/posts/1681379191873704


Het lijkt mij een positieve vooruitgang. dus hopelijk staat glock ook toe dat ze ook in andere landen verkocht worden.

Wat denken jullie hier nou van dat het alleen in frankrijk verkocht mag worden?
*kan zijn dat ik iets verkeerd heb begrepen/geïnterpreteerd*
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Zijn inderdaad alleen nog voor de franse markt zal ook wel komen doordat cybergun zelf ook in Frankrijk is gebaseerd waardoor het een stuk makkelijker is, maar ik vraag me af of retailers dan ook gelimiteerd zijn aan het verkopen van deze producten aan alleen Franse consumenten en anders even tijdens de vakantie in Frankrijk eentje mee nemen :p.

Het is een vooruitgang dus misschien hebben we ze over een aantal maanden ook wel door heel europa :D.
 
MIsschien mis ik iets, maar mijn TM G18C heeft aan de linkerkant ook gewoon alle Glock markings?
Rechts staan wel wat Tokyo Marui logo's maar dat maakt toch verder ook niet uit?
 
MIsschien mis ik iets, maar mijn TM G18C heeft aan de linkerkant ook gewoon alle Glock markings?
Rechts staan wel wat Tokyo Marui logo's maar dat maakt toch verder ook niet uit?

Dat kan kloppen. Zijn genoeg glocks in omloop met juiste trademarks. Echter heeft glock een rechtzaak aangespannen/licensie's ingetrokken mbt het na maken van glocks. Daarom zijn glocks haast niet meer nieuwe te vinden en alleen 2e hands te krijgen.
 
https://www.airsoftguns-europe.com/glock-18c-gbb-tokyo-marui

Hier komt de mijne vandaan, nu hooguit 2 maanden oud.
Momenteel Out of Stock, maar misschien de moeite waard om in de gaten te houden mochten ze weer voorraad krijgen.
(Plus persoonlijk vind ik 140 euri voor een TM G18C niet duur...)
Dat kan dus wel even duren/zal niet meer gebeuren vanwege die rechtszaak. Of er moet nog een stapeltje liggen ergens met trademarks van TM die dan naar die shop komt.

Goed nieuws van Cybergun in ieder geval. Dan zijn de glocks weer makkelijker te krijgen over een tijdje! #fingerscrossed natuurlijk!
 
De G17 hadden ze nog wel redelijk wat in voorraad toen bij airsoftguns.cz, maar idd als je er een wil moet je hem nu halen anders kan het zo maar een tijdje afgelopen zijn. Was ook nog iemand die een TM G17 met 5 mags verkocht voor 200 wat ook totaal geen slechte deal is.
 
het ging mij er meer om dat glock nu in ieder geval toestemming heeft gegeven om ze legaal te laten verkopen.
in mijn opzichte krijg je dan meer dat je zoals bij H&K de rechten naar Umarex zijn gegaan maar ze alsnog wel worden gemaakt. ook wel met markings.
oftewel. ging dit eigenlijk dat glock die stap had gezet om toch zijn rechten te verkopen voor nu alleen nog frankrijk.
 
Mijn mening over deze "nieuwe" glock:

Zuigt waarschijnlijk zwaar. Deze wordt gemaakt door vfc/stark arms en die glocks staan nou niet echt goed bekend. Verder zijn zs er zoooooo happy mee dat ze er maar de Inokatsu naam aan plakken wat dus totaal nergens op slaat. Tevens werken de extra markings op de limited edition juist averechts voor verzamelaars, die zitten niet te wachten op "licensed by glock" markings.
Wat ik eerder denk is dat het franse leger snel uitgekeken is geraakt op de airsoft glocks die cyber ze geleverd heeft en dat ze dus met een bergje glocks zitten waar ze vanaf moeten. Vandaar de "france only".

Nee ik wordt er absoluut niet warm van. Ik hou het wel bij een marui.

Oh en het is cyberscum, niet cybergun
 
  • Leuk
Waarderingen: Vladimir, lj.nl en Jan
Een nieuwe tokyo marui is minder dan de helft en gezien de Cybergun mogelijk een Stark Arms kopie is zonder enige innokatsu invloeden, is het niet echt het prijs kaartje waard.
 
  • Leuk
Waarderingen: lj.nl
Ik heb ongeveer een half jaar geleden via het web een gloednieuwe TM G18C gekocht. Kreeg later van veel mensen te horen dat ik geluk had omdat mijne voorzien is van originele Glock markings. Ik heb hem uit Griekenland, de Website waar ik hem vandaan heb is airsoftclub.gr. Veel TM materiaal dus ik verwacht ook veel originele markings(?).
 
Airsoftguns-europe heeft ze trouwens weer zie ik net.
Kan je uiteraard niet persoonlijk garanderen dat het nog steeds dezelfde markings zijn als op de mijne, maar daar lijkt het wel naar.
 
Wolf Armouries heeft van TM een vracht glocks binnen gekregen.
Voor hen die bijv. een glock 17 willen ( £127.99 excl verz)
maar zo ook anderen. Zie hier voor alle Glocks van diverse merken
 
  • Leuk
Waarderingen: Toothpick