stuur een mail nar je locale KCT en kijk wat ze zeggen of het op explosief lijkend is of speelgoed/cat IVIets anders, airsoft innovations heeft sinds kort de Tornado 2 uitgebracht. Wat mij opviel was dat hij geen lepel heeft. Zou dit betekenen dat deze wel legaal in Nederland is?
stuur een mail nar je locale KCT en kijk wat ze zeggen of het op explosief lijkend is of speelgoed/cat IV
Ziet er vet uit. Maar is wel 125 dollar + verzend en import. Kan je (bijna) 3 eraz van kopen
nee, private organisatie heeft niks te zeggen over wetgeving (al willen ze dat wel).Ik denk dat ik beter een mailtje zou kunnen sturen naar de NABV zodat die hem goed kunnen keuren of niet.
Ik denk dat ik beter een mailtje zou kunnen sturen naar de NABV zodat die hem goed kunnen keuren of niet.
Webshop in Belgie heeft hem tekoop voor 134 euro en gunfire krijgt ze ook binnen (hebben ze laten weten op facebook). Het is inderdaad prijzig maar niet veel duurder dan de avatar. In tegenstelling tot andere granaten is dit geen impact granaat (wat niet altijd werkt). Deze gaat ten minste altijd af lijkt me door de timer. Ik heb er zelf geen natuurlijk maar als ik zo op papier kijk heeft deze grotere kans dat je daadwerkelijk iemand raakt (meer fps en meer bbs dan andere granaten). Eraz heb ik ook outdoor in werking gezien trouwens en is gewoon een ruft die afgaat, totaal niet effectief zover ik kon zien.
nee, private organisatie heeft niks te zeggen over wetgeving (al willen ze dat wel).
keurt de wetgever(kct) ze goed dan ga je ermee naar de organisator (die gaat over de skirms op zijn/haar terrein)
en de organisator keurt hem goed af of volgt advies nabv. in zo'n geval vraag je bij de nabv over hun oordeel.
Even back on-topic. Van de granaten in huidige productie zijn volgens de nabv de e-raz, avatar, en nova epsilon toegestaan.
Vorige skirm is mijn eraz helaas stuk gegaan (fabriek defect, netjes geld terug gekregen van winkel), maar ik kan nergens in een Nederlandse webshop vervanging vinden. Ook internationaal zie ik eraz bijna nergens meer.
Naal wat meer speurwerk merk ik op dat ook de nova epsilon en de avatar niet te koop lijken in Nederland, en slecht beschikbaar elders.
Wat is er aan de hand in de granaten wereld? Niet populair genoeg? Of juist te populair en kan de productie het niet bijhouden?
Baal hier wel een beetje van want het beschikbaar hebben van een impact grenade is toch echt wel een genot.
Kan de epsilon wel aanraden, ook bij krale weg en bevalt mij tot nog toe heel goed.
Had ik gelijk moeten kopen dan, nu lijken ze ze ook niet meer te hebben.