Airsoft Innovations Tornado Grenade MOGELIJK TOEGESTAAN!!!

• Onderwerp starter Onderwerp starter Stey
  • Startdatum Startdatum
Hoop dat er binnenkort een keer een uitpraak komt wil graag die grenade launcher op mijn scar :)

de launcher mag al.
De 40mm grenades niet.
En ook als de Tornado's toegestaan worden is het nog maar de vraag of deze ook goedgekeurd worden.
Ik heb er 1 hard hoofd in.:rolleyes:

Dan is het wachten op de eerste die gepakt gaat worden en wat daar uit voortvloeit.

Precies, zolang er nog niemand voor ''gepakt'' is, is er nog niemand in beroep gegaan.

De NABV heeft ons met mondeling contact aangegeven, dat zij hen leden/ handelaren/ organisatoren welke NABV lid zijn zullen ondersteunen, wanneer men in beroep gaat i.v.m. een evt. PV vanuit de politie.

Pas wanneer dit proces is geweest, zal men de titel legaal of illegaal krijgen.

Verder verwacht ik niks spannends aangezien er nergens in de wetgeving staat dat het niet of wel mag.
De rechter zal ook volgens de wet gaan oordelen.

Eigenlijk is het jammer dat dit op zo'n manier moet. Ik vind het spijtig dat iemand zich hiervoor moet 'opofferen' om de molen op gang te krijgen. Zelfs als deze persoon het beroep (rechtzaak) zou winnen, dan zegt dat nog niet dat het vanaf dat moment toegestaan is.

Het levert slechts jurisprudentie op die invulling kan geven aan eventuele rechtzaken daarna. Een volgende persoon kan net zo goed een PV krijgen, de kans dat het beroep slaagt wordt wel groter.

De enige manier om dit strak te trekken is om een aanvulling te doen op onze uitzondering in de WWM, welke de Tornado en granaten zoals de Tornado (op basis van bepaalde uiterlijke eigenschappen) voor NABV leden toestaat.

Verder verwacht ik niks spannends aangezien er nergens in de wetgeving staat dat het niet of wel mag.

Dat is niet helemaal juist - er staat wel degelijk in de wet dat het niet mag. Voorwerpen die lijken op explosieven zoals handgranaten zijn niet toegestaan.

De discussie is nu juist: wanneer lijkt het niet meer genoeg op een handgranaat? Welke uiterlijke kenmerken moeten er dan zijn of juist ontbreken? Er is eerder aangegeven dat het ontbreken van de lepel mogelijk genoeg zou zijn maar ook dat is niet officieel onderlegd.

• Leuk
Waarderingen: Jan
de launcher mag al.
De 40mm grenades niet.
En ook als de Tornado's toegestaan worden is het nog maar de vraag of deze ook goedgekeurd worden.
Ik heb er 1 hard hoofd in.:rolleyes:
Wist ik maja alleen met de launcher lopen zonder functie heb ik ook geen zin in.
Als ik veel geld had was ik rechtzaak wel begonnen maja afwachten nu dus :(

• Leuk
Waarderingen: Vladimir
Er zijn al mensen gepakt tijdens vervoeren van een Tornado.
Dit is nog een lopende zaak en ik heb geen update hierover gezien.

• Leuk
Waarderingen: Foodie88
Op Facebook is er een groep "Voor NABV leden Door NABV leden" , daar lees ik mee en zie ik weleens wat voorbij komen. Zo zag ik ook dat er iemand aan gaf "er zijn mensen aangehouden" en vervolgens kwamen de beschuldigden ook even hun verhaal doen.

Wist ik maja alleen met de launcher lopen zonder functie heb ik ook geen zin in.
Als ik veel geld had was ik rechtzaak wel begonnen maja afwachten nu dus :(

Advocaat is meest dure.
Bestuursrechter kost ca 180,-
Dus dan moet je zelf alles goed kunnen uitzoeken en onderbouwen zonder advocaat of genoeg geld hebben.

Ik vind het sowieso niks , zo'n plastic geval waar balletjes uit worden gepuft ... :rolleyes:

Ik vind het sowieso niks , zo'n plastic geval waar balletjes uit worden gepuft ... :rolleyes:
Klopt je moet ook gewoon de metalen hebben die zijn veel robuuster.
In 1x meerdere kills kunnen maken als men bij elkaar staat en schrik effect, is toch altijd beter dan 1x schieten met pistool. Vooral bij geen pang spelen.

Bij CQB is het toch rete makkelijk. Regelmatig kom ik in een situatie waar een tornado een beetje snelheid in het spel zou brengen, maar waar men nu compleet vast zit omdat iedereen direct afgebukst wordt wanneer ze om de hoek lopen.

Het gaat ook niet om het raken. Vaak is het binnen 5 m of iedereen in de kamer is gehit.

Bij CQB is het toch rete makkelijk. Regelmatig kom ik in een situatie waar een tornado een beetje snelheid in het spel zou brengen, maar waar men nu compleet vast zit omdat iedereen direct afgebukst wordt wanneer ze om de hoek lopen.
Nou is een Tornado één van de oplossingen hiervoor. Lemming rushes en opofferen van pointman's werkt natuurlijk ook gewoon muhahahaha! ;) Alleen goed timen dat jij als laatste over blijft!

• Leuk
Waarderingen: Vladimir en Sadiek