Luister - als de NABV (Nederlandse AIRSOFT BELANGEN vereniging) gewoon wat teksten publiceert met hoe zij het één of ander interpreteren lijkt me dit niet "in het belang van" de spelers of de sport.
De wet en de NABV zijn inderdaad twee verschillende dingen. Maar als de NABV nou gewoon geen uitspraken of speculatieve interpretaties uitbrengt, en puur en alleen in feiten communiceert, zou dat een logische beslissing zijn. Zo logisch wellicht, dat de meeste mensen nu eigenlijk al vanuit gaan dat dit het geval is!
Het gaat er dus nu niet om hoe één specifiek bericht wel of niet wordt geïnterpreteerd door de leden. Het gaat er om hoe de POSITIE van de NABV wordt geïnterpreteerd door de leden.
Mijns inziens is die interpretatie correct, en elke vorm van speculatieve "hardop denken" communicatie van de NABV uit past naar mijn mening niet bij de positie en rol die de vereniging heeft.
Het bericht en de stijl over de mogelijke (= speculatief) legaliteit (of beter: niet-illegaliteit) past dus totaal niet bij de positie van de NABV. Als het bericht zou zijn afgesloten met "MET DEZE REALISATIE GAAT DE NABV NU ONDERZOEKEN WAT MOGELIJK IS VOOR ONZE LEDEN" had het al veel duidelijker en netter geweest, in plaats van "zoek het dus zelf even lekker uit, en als je wordt gepakt, haha kut voor je".
Het bericht zou nog eerder een email kunnen zijn binnen de NABV. Zo van "hey we hebben hier een mogelijk loophole, laten we die eens onderzoeken".
Lang verhaal kort: Ontzettend kortzichtige, slechte communicatie vanuit de NABV gezien de positie die zij hebben in airsoft spelend Nederland. Volgende keer even twee keer nadenken voor zo'n bericht de deur uit wordt gedaan... Blij dat ik zelf niet tot aankoop was overgegaan :smiley:
Maar nu: wordt er vanuit de NABV nog wel verder gekeken naar in hoeverre de tornado nu wel of niet legaal is?