Airsoft noob

Bozzie

Well-Known Member
12 jul 2018
71
32
Trophies
5
Hallo allemaal,

Ik heb de laatste tijd veel gelezen over airsoft en heb besloten om me hier aan te melden aangezien ik een dezer dagen een replica ga halen (waarschijnlijk de ares amoeba am-008) , heb hier veel overgelezen en komt op mij over als een prima allround midden segment replica. Iemand ervaring mee? +/- punten?

Ik ben Bozzie en 32 jaar. 0,0 ervaring met airsoft, dus een echte noob. Speel wel al 20-25jaar shooters op pc/ps/Xbox, dat ging mij altijd bovengemiddeld goed af dus ik hoop dat ik wat heb aan dat "talent".

Heb niemand in mijn kennissenkring die aan airsoft doet dus ik hoop hier wat contacten te krijgen en/of via een skirm.

Nog wat vragen waar ik niet echt antwoord op kon vinden...
- mag je meerdere replica's tegelijk bij je dragen tijdens een potje airsoft? Bijv. 2 geweren of m4 en shotgun en pistool. Of is dit niet praktisch?
- 1.5 joule met 11,1 lipo accu en 6mm BB's legaal voor airsoft? Wat ik begreep wel, maar ik ben tenslotte een noob.
- Kleding heb ik ook nog niet maar wel al veel over gelezen, tips en advies altijd welkom natuurlijk!

Ik ben woonachtig in regio nijmegen/arnhem maar dan aan de andere kant van de grens. Wel nederlander btw.

Groeten,
Bozzie
 
Welkom op het forum @Bozzie

Zelf heb ik de Ares Amoeba Am-013 en ben daar al een paar jaar heel tervreden over, hij is nog steeds helemaal standaard en schiet als een zonnetje. Als die qua bouw op de 008 lijkt heb je daar een prima eerste replica aan waar je zeker een tijdje mee vooruit kan. (hoewel je uiteindelijk wel wil upgraden, maar dat is vermoedelijk bij elke replica).

Je mag zoveel guns meenemen het veld in als je zelf wil, maar de meesten houden het bij 1 lange en 1 korte replica gewoon uit praktisch oogpunt.

Veel plezier in deze mooie sport! ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Bozzie
Welkom!
1.5 joule is teveel voor 'normale' AEG. Die mag in NL 1.2 joule max schieten. Verder als je in Duitsland woont, moet je replica aan net andere eisen voldoen (zo mag je geen full-auto functie hebben en moet je F-markering hebben).

Heb zelf andere versie van AM en is top ding. Mijne is dan wel al aan gesleuteld, maar met andere bucking schiet hij al heerlijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bozzie
Welkom op het forum! Let je op wat jwieleman zegt? Omdat je in Duitsland woont moet je je aan hun regels omtrent airsoft houden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bozzie
Heb net eentje gehaald. Is volgens Duitse regels, ook gekocht in DL. Heb bio BB's. 4000 (1kilo) voor €20,- is dat veel te duur? Heb er ook een lader bij gehaald voor lipo 11,1.
Morgen alleen nog ff bril en gezichtsbescherming scoren. Iemand suggesties? Zit zelf te twijfelen tussen een masker of bril met losse gezichtskap. Liever masker maar zit dit fijn als je aan t airsoften bent? Betwijfel dat namelijk. Ben wel erg zuinig op mn oog ik heb nog maar 1 goed werkend oog ;)
 
Welkom, Een heel masker kan erg warm zijn. Een losse bril of goggle met mond masker is minder benauwd. Maar bezuinig nooit op de bril. Kijk naar de goedgekeurde airsoft merken of een scherfwerende lagerbril. Het mooiste is als er dubbele glas in zit tegen fog.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bozzie
Ben bezig met mid cap mag vullen... wat een verschrikkelijk klusje zeg. Alle 140 er 1 voor 1 indrukken met de vingers.... hoe doen jullie dit? Speedloader is ook niet alles lees ik.
 
Heb het nog nooit met de hand gedaan, haha.
Nieuwe mag's zijn vaak wel wat stugger in het begin.

Als je dan een speedloader gebruikt, kun je beter rustig opbouwen qua aantal BB's. En dan steeds opbouwen.

Ik hoor positieve dingen over de speedloader Odin. Heb hem zelf nog niet, maar staat wel degelijk op mijn verlanglijstje.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bozzie
Heb ff op YouTube gekeken.... hahahaha. Ga morgen een speedloader halen.... lol:D
 
Ga zondag eerste x airsoften. In DL en daar mag je alleen mid of lo cap mags gebruiken.
Hoeveel mid mags (140) knal je er door op zo'n dag (5uur) ??
 
Dat is mooi om te weten martinolie4. Ik ben van plan om in de toekomst ook in nederland te gaan skirmen en ik ken niemand die airsoft om mij heen. Dus altijd fijn om in contact te komen met hobbygenoten in de buurt.:)
Ga jij/jullie weleens airsoften in Duitsland of ben ik de vreemde eend in de bijt hier op t forum? :p

Moet zeggen dat iedereen hier erg vriendelijk is. Zat vroeger op motor-forum.nl en daar was de sfeer toch net wat anders buiten de regionale topics. Zal denk ik ook wel meespelen dat deze communitie stuk kleiner is.

Heb echt zin in zondag! Altijd leuk Duitsers schieten:):p Hahaha. Ik zal wel flink neergepoft worden.... Ben nog noob:D
 
Het punt met in duitsland skirmen is dat er best wat andere regeltjes zijn dan hier. Als je meer dan een halve joule mondings energie hebt, en dus geen speelgoed, dan mag je replica alleen maar single fire kunnen schieten en deze moet voorzien zijn van een "f-mark" en graveure van de importeur.
 
en niet te vergeten:
in Duitsland mag je geen lampen en/of lasers op je replica hebben. zelfs bezit van die dingen is al verboden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan en campesteijn