Bunker Hill; Operation Thunderstruck (27,28 September)

Ja precies, ik snap het. Goeie feedback en zeker iets om de volgende keer op te letten. 
 
Hoi Leon.

ik snap jouw -nnetjes wel,maar als er bijv. niet wordt geroepen,maar via de coms wordt medegedeeld dat Charlie de bunker op gaat,dan opent de helft van bijv. Foxtrot het vuur op Charlie omdat ze het niet mee hebben gekregen dat het Charlie is,omdat ze geen coms hebben.

Ik zelf heb ook een friendly gehit.

we hadden Tango op 12 uur,en in ene zie ik achter ons,iemand sluipen door de greppel met een m249,dus ik dacht,hij besluipt ons om vervolgens met die m249 op onze squad te sproeien,dus ik open het vuur en hit hem............en toen bleek hij ook rood te zijn.
maar ik vond hem zo verdacht sluipen,en die greppel hadden we vlak daarvoor verloren.

Maar zonder coms zal er altijd over en weer geschreeuwd worden.

het zou het beste gaan bij een squad met alleen maar coms en dan en rustig leeg kanaal.
En dan ter bevestigingen van squad leden een handgebaar terug krijgen.

zo heb je een stille goed communicerende squad
 
Handgebaren waren inderdaad meer op zn plaats.
Maar zo ver zijn we (nog) niet binnen ACN, laat staan met first timers etc. X.
 
How How How! We hebben handgebaren in het ACN handboek staan mr Leon! ;) Moeten we toch ook maar opnemen in de regels, dat men dat uit het hoofd kent ;) 
 
Staat wel meer in het handboek, maar of we het ook effectief gebruiken is weer wat anders...
Is niet erg, maar daarom gaf ik aan.. Zo ver zijn we nog niet

Maaaaaar met onze inzet, drive en visie komen we er wel ^_^
 
haha ja dat is helemaal waar. We doen daar op dit moment weinig mee. Iets dat we hopelijk gaan aanpakken in de toekomst ^_^ 
 
IK heb zaterdagavond met @Peter ook al over dat handboek gesproken en volgens Peter staan daar inderdaad heel veel goede dingen in die ons spel zou kunnen verbeteren.
...........Helaas is het handboek alleen voor ACN Leden in te kijken en niet voor Aspiranten of bezoekers en aangezien ACN juist zo'n fijne club is die iedereen toelaat en begeleidt op Skirms zullen we die handgebaren helaas nog moeten missen.
 
@Frank-Peter Heel veel van deze handgebaren zijn gelijk aan de training die je kan volgen via Airsoft Heaven.
Ik heb deze training gevolgd (Tactical Training Day - Niveau 1) en behaald en we hebben dit ook tijdens Thunderstruck toegepast.
Zo hadden we in de middag rond een uur of 15:30 een push achter de basis van de SFRT (hadden de bunker al geplunderd). In deze push hebben Jan en ik de 'Contact Drill' en 'Spring / Overgenomen' training gebruikt waardoor we onder vuur 3 tot 4 SFRT leden, die ingegraven waren, 'gekilled' en terrein veroverd. Dit omdat ze overrompeld waren door de aantallen, maar ook vanwege duidelijke communicatie en dekkingsvuur waardoor de leden van de SFRT niks konden doen.
Zoals eerder gevraagd in deze thread, 'Waarom zoveel 'intell' schreeuwen?', lees bovenstaand.
Daarbij hebben we op de S bunkers verschillende keren contact met handgebaren waarbij we een ambush van de SFRT om zeep hebben geholpen.
Ik zou dan ook zeker aanraden om deze trainingen te doen, want je krijgt niet alleen communicatie, maar ook tips en tricks m.b.t. schiethoudingen en leert om te gaan in situaties waarin je onder vuur ligt.

Mijn evaluatie aangaande Thunderstruck
Ik vond het lekker gaan in de squad Echo 1 (Jan, ikzelf, Tim (zwager Jan), Rick en Roelof Willem. We hebben zelf voornamelijk op de rechter flink (S bunkers) gezetten en hebben tesamen met Squad Charlie en Alpha de bunker leeg geroofd.
Daarbij was onderling goede communicatie en werd er optimaal gebruik gemaakt van de verschillende rollen en de communicatie van de radio.
Verbeter punten:- Minder lang op 1 positie blijven wanneer er ruimte gewonnen kan worden:Geldt eigenlijk voor heel Echo squad en heb er mijzelf ook schuldig aan gemaakt.
- Verspreiden, VERSPREIDEN, VERSPREIDEN!!!Ik merkte tijdens het spel dat bij de parachute, 4 leden van Echo squad een thee kransje aan het houden waren. Deze personen lagen in een gebied van 4 meter hutje mutje op elkaar, dit kan natuurlijk beter verspreid worden voor optimale dekkingsvuur.
- Switchen van spawnpoint Hoji-min? (Parachute):We hadden op een gegeven moment in het spel bij de parachute een wisseling van spawn. Wij de Black Cobra's hadden de spawn en in eens vanuit het niets komt er een push en werden we van rechts geflanked (Peter Veld weet meer, Echo 2 Squad Leader).Ik schreeuwde mijn longen uit 'Contact Drill' + 'RAD' (dit verschillende malen), maar kreeg geen gehoor van mede squadies of ondersteuning. Hierdoor was ik de 'designated person' om de rechter flank te bewaken waar 6, 7, 8 man langs kwamen zonder enkel probleem, maar werd zelf vanuit mijn linker flank geraakt waardoor er dus een vrije run was naar de spawn point. Gelukkig was dit maar 10 minuten.
Een hele lap tekst, meer geworden dan ik zelf had gedacht.
TL;DRHet was gewoon KEI VET!!!
 
@Frank-Peter en @Arnold Berg, ships! Idd ook nog twee dingen die op de lijst stonden... Aspiranten toegang geven tot of een aspiranten versie maken van. 
@Danny HOPPAAA! Mooie wall of text aan feedback :) Muchas gracias! 
 
Vanaf vandaag officieel ACN lid, dus kan ik het handboek inzien en bestuderen. Dat ga ik dan ook zeker doen!
Nu alleen nog hopen dat er een 2nd SL badge komt.............(hint, hint.)
 
T was een mooie dag :)
Onze missie was in het begin en ook aan het begin van de tweede helft vrij statisch. Positie innemen en plat op de buik.....De mieren vonden het fantastisch. Ik iets minder de volgende ochtend... Gelukkig wederom geen teken!
De communicatie onderling in E3 was prima, werden regelmatig geattendeerd op beweging, afstanden en hoeveelheden. Ook het verplaatsen, wat we weinig deden, ging prima.
De SFRT had het zwaar en konden wel 2 mooie rushes maken maar uiteindelijk aan ons de overwinning!
Al om al een uitstekende dag.
 
Geef dit een volgende keer aan bij je SL trouwens, we hebben bij eerdere operaties, squads laten rouleren op posities zodat je idd niet een hele ochtend aan het verdedigen bent en niets te doen hebt. 
Je kunt beargumenteren dat het part of the game is, maar de andere kant van dit verhaal is, dat 30 euro betalen om over je AEG te kijken naar wat bomen ook niet heel tof is natuurlijk. We willen hier best rekening mee houden. 
Ik had met de ECHO 1 boyz jullie bijvoorbeeld kunnen aflossen zodat jullie konden jagen :) 
 
Even terugkomen op de min van Danny, het was niet de bedoeling om terrein te winnen, we hadden genoeg terrein en moesten dat verdedigen. Als je te veel terrein daar pakt vallen er gaten in de linie en prikken ze er zo doorheen. Doordat wij die linie goed hielden kreeg sfrt geen kans om door te breken.
 
@Sander, dit klopt helemaal.
De missie was inderdaad om de linie te houden, maar dit was meer een kant tekening aan het idee dat het voor de tegenpartij erg makkelijk wordt om 4 leden meteen uit te schakelen en hierdoor een gat in de linie te slaan :)
 
Super cool filmpje Jan. Die eerste rush ging ook zo lekker. Mijn linie die ligt te knallen terwijl jouw team die kuil cleared. Dat noem ik pas teamwork