Degelijke backup primary

TVDE

Well-Known Member
30 okt 2016
51
21
Trophies
6
Beste airsofters,

Na 2 zeer frustrerende skirms te hebben mee gemaakt door een slecht presterende G&G F2000, ben ik op zoek naar een backup voor m'n primary assault rifle.

Ik heb geen heel ruim budget, 150 t/m max 250 euro.
Het apparaat moet liever geen M4 zijn (geen M4 haat hoor, maar wil liever iets "meer uniek" qua model).
Het apparaat moet wel M4/STANAG mags accepteren, aangezien ik voor m'n F2000 al een zwik G&G M4 midcaps en STANAG mag pouches heb.

Zelf dacht ik aan de volgende apparaten:
- APS (UAR) Urban Asssault Rifle
- JG 608-8 (beefed-up G36c met stanag mags)
- Umarex Beretta ARX 160 (Sportsline, Elite zou kunnen als ik heel erg m'n best doe)
- BOYI/Dboys SC-01 (SCAR-L)

Uit de F2000 kan ik nog wat upgrades salvagen, een SHS aluminium piston, SHS 13:1 gears, Lonex A2 long en 455 mm Madbull python II 6.03 barrel, dus qua upgraden zou de SC01 (SCAR-L) punten krijgen omdat die de enige is met long type motor.

Hebben jullie nog tips en/of ervaringen? Of kennen jullie nog een ander gaaf model dat M4 mags lust?
 
Never thought I'd say this but... waarom dan niet gewoon een M4 afstammer? Zo'n honeybadger ofzo? ook redelijk kort, slikt M4 mags...
 
  • Leuk
Waarderingen: Camilo en ChaoSState
Zelf al jarenlang in het bezit van een JG 608-6. (met M4 mags) en bevalt echt super. Enkel de trigger vervangen ivm arcing maar verder een top apparaat.

Ik snap alleen je opmerking over je motor voor de Scar niet. Je wilt een back up hebben voor naast je primary F2000. Waarom zou je dan de onderdelen uit je primaire replica halen. Dan word je backup een primary. En dan zou ik minimaal voor +€200 een specna arms gaan of een G&G combat machine (ja, ook van G&G en maar deze staan om hun degelijkheid bekend)
 
Ga idd voor je reserve voor een specna of g g . Flat hop er in en verder niets. Heb je altijd een degelijke vervanger of een intro AA.
 
Ik heb nog een zwarte UAR te koop hier op de site, alle fouten(lemons) er uit gehaald die er vanuit de fabriek in zaten plus een handje vol degelijke upgrades.
 
Ik zat me trouwens te bedenken. Je wilt iets met stanag magazijnen. Maar dat iets M4 magazijnen pikt, betekent niet dat hij de jouwe pikt. Elk merk heeft eigen magazijnen met eigen toleranties. Waardoor het altijd een gok blijft.

Wil je zeker weten of ze jouw magazijnen pikken. Dan moet je dus met jouw magazijnen naar skirms gaan en proberen welke (stock) replica ze pikt. En op basis daarvan een replica kiezen.

Het nadeel van de eerder genoemde G36, is trouwens dat de G36 er lastig te monteren / demonteren is.
 
Ik denk dat ik of een Specna Arms zou halen of inderdaad de APS van Ties zou overnemen. Specna is makkelijk up te graden en pakt M4 magazijnen daarnaast zijn er genoeg modellen die genoeg van de standaard M4 style afwijken om niet een uit duizenden te zijn en de APS van Ties is gewoon compleet en hoef je dus naast het standaard onderhoud niet meer naar om te kijken. De SCAR kan ook wel en is wel een tof ding maar de 455mm barrel gaat em niet worden of met een gigantische silencer en de andere upgrades die je noemt er zo maar even in droppen is niet het slimste.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan en Ties
Wat Eviltwin zegt is idd ook een goeie. Als toevoeging, als een magazijn te los er in zit is dat makkelijker op te lossen dan wanneer hij niet past of te strak is.
 
Ik snap alleen je opmerking over je motor voor de Scar niet. Je wilt een back up hebben voor naast je primary F2000. Waarom zou je dan de onderdelen uit je primaire replica halen. Dan word je backup een primary. En dan zou ik minimaal voor +€200 een specna arms gaan of een G&G combat machine (ja, ook van G&G en maar deze staan om hun degelijkheid bekend)

Ik snap je opmerking, laat ik het iets anders verwoorden, ik ben bang dat het met de F2000 niet meer goed gaat komen, sinds het begin hebt ik al narigheid met dat ding gehad, tot voor kort werkte het allemaal weer "redelijk", nu echter weer helemaal niet, apparaat al drie keer helemaal uit elkaar gehad en heb er eigenlijk een beetje genoeg van, dus eigenlijk is de zoektocht voor een "vervangende" primary, tot ik weer "zin" krijg om m'n F2000 te (laten) fixen.

L85, L86, l22(allen sa80 serie) nemen ook m4 magazijnen.
Zie mijn profielfoto voor afb.

Ik vind de SA80/L85's echt geweldig, bullpup, stanag's, echter kon ik geen merk vinden dat een L85 maakt binnen m'n budget, heb er achteraf spijt van dat ik toentertijd de F2000 verkozen heb boven een 2ehands ICS L85A2 :-(
 
  • Leuk
Waarderingen: Twinfromhell
Is het geen optie om de f2000 na te kijken met een forumlid? Ik kom uit Nijmegen en heb wel ervaring met teching/tuning. Wellicht komen we er samen uit? Lijkt mij een beter plan dan een goedkope AEG kopen en "goede" prestaties verwachten.

Aanstaande zondag ben ik op de open skirm in Arnhem. Ik help je graag

Ik snap je opmerking, laat ik het iets anders verwoorden, ik ben bang dat het met de F2000 niet meer goed gaat komen, sinds het begin hebt ik al narigheid met dat ding gehad, tot voor kort werkte het allemaal weer "redelijk", nu echter weer helemaal niet, apparaat al drie keer helemaal uit elkaar gehad en heb er eigenlijk een beetje genoeg van, dus eigenlijk is de zoektocht voor een "vervangende" primary, tot ik weer "zin" krijg om m'n F2000 te (laten) fixen.



Ik vind de SA80/L85's echt geweldig, bullpup, stanag's, echter kon ik geen merk vinden dat een L85 maakt binnen m'n budget, heb er achteraf spijt van dat ik toentertijd de F2000 verkozen heb boven een 2ehands ICS L85A2 :-(
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Is het geen optie om de f2000 na te kijken met een forumlid? Ik kom uit Nijmegen en heb wel ervaring met teching/tuning. Wellicht komen we er samen uit? Lijkt mij een beter plan dan een goedkope AEG kopen en "goede" prestaties verwachten.

Aanstaande zondag ben ik op de open skirm in Arnhem. Ik help je graag

Je weet dat de F2000 GB een redelijk niet standaard design is he? Dus geen V2/V3/V6/V7 en dus wss even snel openmaken er niet bij zit, daarnaast is er op het internet best veel te vinden over de kwalen waar de G&G F2000 allemaal mee zit en waarom hij dus niet heel betrouwbaar is.

Plus een degelijke low-mid sectie replica zoals een specna arms met een flat hop presteert echt meer dan genoeg om met de meeste mensen mee te komen.
 
Dat het geen standaard design is maakt niet zo veel uit? Het principe is hetzelfde alleen zitten de schroeven op een andere plek :).

Mijn aanbod staat, ik hoor het wel en anders succes met het uitzoeken van een andere replica!

Je weet dat de F2000 GB een redelijk niet standaard design is he? Dus geen V2/V3/V6/V7 en dus wss even snel openmaken er niet bij zit, daarnaast is er op het internet best veel te vinden over de kwalen waar de G&G F2000 allemaal mee zit en waarom hij dus niet heel betrouwbaar is.

Plus een degelijke low-mid sectie replica zoals een specna arms met een flat hop presteert echt meer dan genoeg om met de meeste mensen mee te komen.
 
Dat het geen standaard design is maakt niet zo veel uit? Het principe is hetzelfde alleen zitten de schroeven op een andere plek :).

Mijn aanbod staat, ik hoor het wel en anders succes met het uitzoeken van een andere replica!

Ja en de gehele werking is anders, maar ik hou je niet tegen om een uitdaging uit de weg te gaan. Was alleen om dat duidelijk te maken zodat dit niet tijdens het openmaken duidelijk wordt.
 
  • Leuk
Waarderingen: SmerigeHarry
Ik vind de SA80/L85's echt geweldig, bullpup, stanag's, echter kon ik geen merk vinden dat een L85 maakt binnen m'n budget, heb er achteraf spijt van dat ik toentertijd de F2000 verkozen heb boven een 2ehands ICS L85A2 :-(

Ik ga mijn ics l86lsw er uit doen maar dat is iets te groot voor back-up ben ik bang.
Als dmr project helaas niet mogelijk tot slagen.
 
Ik ga mijn ics l86lsw er uit doen maar dat is iets te groot voor back-up ben ik bang.
Als dmr project helaas niet mogelijk tot slagen.

Aw man, die L86 LSW lijkt me echt zo gaaf, ik hou me ten zéérste aanbevolen mocht je hem van de hand willen doen! :O
Waarom is het je niet gelukt om er een DMR van te maken?
 
Omdat de LSW voor light support weapon staat, die beschikken doorgaans niet over een single fire modus.
Misschien dat het door een mosfet zou kunnen. Maar weet ik niet zeker omdat er waarschijnlijk ook geen cut off leaver in zit.
 
Mijn vrouw heeft dezelfde F2000 van G&G met problemen. De meeste trubbels heb ik er uit weten te krijgen maar 1 probleem is blijven bestaan. Het automatisch vuren als hij op single shot staat. Dat verhelpen kostte ons de single fire optie. Ik ga nu kijken naar de mogelijkheid om een mosfet met sensoren i.p.v.micro switches te monteren. Wat wel opviel bij het demonteren van de gearbox was dat alles droog stond. Geen smering kostte ons daardoor de O-ring van d piston. Geen hoogvlieger i.d.d.deze F2000. :(

Als back-up raad ik je de G36 van J.G.aan.
Heb er zelf ook eentje en ben er zeer over te spreken.
Goede bouwkwaliteit,sterke internals. :)
 
Omdat de LSW voor light support weapon staat, die beschikken doorgaans niet over een single fire modus.
Misschien dat het door een mosfet zou kunnen. Maar weet ik niet zeker omdat er waarschijnlijk ook geen cut off leaver in zit.

Voor zover ik op internet kan vinden heeft de ICS L86 LSW wel een semi-auto/full-auto switch (echter, wel met wat problemen lees ik online op verschillende fora)

Mijn vrouw heeft dezelfde F2000 van G&G met problemen. De meeste trubbels heb ik er uit weten te krijgen maar 1 probleem is blijven bestaan. Het automatisch vuren als hij op single shot staat. Dat verhelpen kostte ons de single fire optie. Ik ga nu kijken naar de mogelijkheid om een mosfet met sensoren i.p.v.micro switches te monteren. Wat wel opviel bij het demonteren van de gearbox was dat alles droog stond. Geen smering kostte ons daardoor de O-ring van d piston. Geen hoogvlieger i.d.d.deze F2000. :(

Als back-up raad ik je de G36 van J.G.aan.
Heb er zelf ook eentje en ben er zeer over te spreken.
Goede bouwkwaliteit,sterke internals. :)

Lotte was er inderdaad op Gasselte 18 februari, toen hoorde ik het al! :-(
Jammer van zo'n apparaat, ik dacht dat G&G meestal wel degelijk spul afleverde!
 
Lotte was er inderdaad op Gasselte 18 februari, toen hoorde ik het al! :-(
Jammer van zo'n apparaat, ik dacht dat G&G meestal wel degelijk spul afleverde!

Ja maar elk bedrijf heeft wel eens een speciale replica die niet zo goed werkt. Ik bedoel een M4 of AK kan je intern niet veel aan verpesten gezien deze al redelijk goed zijn uitgewerkt door Tokyo Marui zelf, hier zit het dan vooral in hoe goed de kwaliteit van de externals en interne componenten zijn. De F2000 is een zelf bedacht systeem van G&G en dat is dus een flop, zo zijn er nog wel meer te vinden als je googled, zoals bepaalde versie van de IWI Tavor.