Een nieuwe Airsofter!

Joris

Well-Known Member
26 jun 2017
872
633
Trophies
24
Hi allemaal,

Mijn naam is Joris, 24 jaar oud, woonachtig tussen Nijmegen & Utrecht en sinds kort heb ik de knoop doorgehakt: ik wil het Airsoften gaan oppakken!

De afgelopen 3 jaar een aantal keren per jaar naar België afgereisd om met een groep vrienden deze mooie sport te beoefenen. Echter, nu het legaal is in Nederland wil ik er volledig voor gaan met eigen gear en uiteraard een NABV-pas. Mijn vrienden hebben geen behoefte in deze commitment, dus ik zal 'alleen' beginnen.

De afgelopen dagen heb ik van alles op de NABV-website, Airsoft Club Nederland en Airsofters.nl bekeken, gelezen en vooral de video's bekeken die eigenlijk deze passie voor mij alleen maar bevestigde.

Ik zou graag vóórdat ik daadwerkelijk investeer in gear nog één keer met iemand mee willen naar een Skirm en hoop dat iemand mij op sleeptouw zou willen nemen en mij de fijne kneepjes van de sport zou willen leren/laten zien.

Hoop van jullie te horen!
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Welkom Joris! Tof dat je ook besloten hebt om bij de vetste sport te gaan :)
Je zult hier absoluut mensen vinden waarbij je zonder gedoe aan kan hangen en een gezellig dagje kan knallen.
Er zijn er hier genoeg die ook zo begonnen zijn. Dat is het leuke van de sport, je kunt gewoon als solo speler instappen, en binnen de kortste keren heb je een hoop nieuwe teammates :)

Veel plezier en wellicht tot op het veld!
 
Welkom op het forum! Mijn vrouw en ik wonen in Wageningen, dus je kan altijd een keer mee! We hebben spul zat, dus dan hoef je ook geen huurset te halen bij een organisatie.
Daarna ben je zo enthousiast dat je gelijk al je spul haalt en nooit meer zal stoppen met airsoft :p
 
  • Leuk
Waarderingen: Joris en Jan
Haha, bedankt voor jullie reactie @Strelok & @ChaoSState! Ik zie bijvoorbeeld 2 juli een Skirm in Valburg, Kingsforest. Hoe gaat zoiets in z'n werk? Gewoon aanmelden en gaan of eerst iemand vinden die óók gaat en daarmee als introducé gaan? Ik zie dat woord namelijk regelmatig langskomen, dus weet niet of het gepast is om solo op zulke Events te verschijnen?

@ChaoSState
Ik ga maar al te graag in op je aanbod! Laat maar weten wat, waar, wanneer en hoe! :)
 
Welkom!

Te gek dat er nu al een aanbod ligt om mee te gaan :) Ik ga zelf in augustus pas weer vanwege vakantie en drukke agenda in juli.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joris
Welkom!

Te gek dat er nu al een aanbod ligt om mee te gaan :) Ik ga zelf in augustus pas weer vanwege vakantie en drukke agenda in juli.

Ja! Heel blij mee. Jij nog bedankt voor alle video's die me ook enorm geholpen hebben :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Welkom op het forum! Inderdaad wat hierboven werd gezegd, je kan zo meetaggen met de rest ^^
Was zelf ook de 1e keer alleen gekomen, maar werd meteen op sleeptouw genomen door @Stey & @Strelok. En daarna natuurlijk de rest van de russen, altijd gezellig :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Joris en Pietjepuk123
Welkom op het forum, aansluiten gaat meestal heel makkelijk, zo nodig even een topic aanmaken in het skirm subforum, dan weet iedereen meteen waar je heen gaat en dat je nieuw bent. Je moet je aanmelden bij een orga als introducé, dit gebeurd meestal door een NABV lid, maar kan ook gewoon door de orga zelf worden gedaan. Kom je er niet helemaal uit stuur een mail naar de organisatie, die helpen je wel of vraag het op het forum, meestal weten wij het ook wel. Bij critical-hit als orga zit je meteen goed, zijn heel relaxt en weten meestal er een goede dag van te maken.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Joris
Bedankt allemaal. Gaat vast helemaal goed komen! Morgen naar Com-bat in Geldermalsen om alles te halen op m'n replica na. Daar wacht ik uiteraard nog even de NABV-pas voor af ;-)

Ik ga voor een hele toffe multicam. Voel me als een jochie die weet dat 'ie morgenmiddag de snoepwinkel inloopt :)
Mochten jullie nog tips/aanbevelingen hebben; let me know!

En, gaat er iemand zondag 2 juli naar de Skirm?
 
Welkom Joris op het forum als je wil kan je met mij meerijden ik kom vanuit Eindhoven dus een klein stukje om is niet erg voor mij. Mischien tot de 2 juli op kingsforest
 
  • Leuk
Waarderingen: Joris
Bedankt allemaal. Gaat vast helemaal goed komen! Morgen naar Com-bat in Geldermalsen om alles te halen op m'n replica na. Daar wacht ik uiteraard nog even de NABV-pas voor af ;-)

Ik ga voor een hele toffe multicam. Voel me als een jochie die weet dat 'ie morgenmiddag de snoepwinkel inloopt :)
Mochten jullie nog tips/aanbevelingen hebben; let me know!

En, gaat er iemand zondag 2 juli naar de Skirm?

Allereerst welkom @JorisvZ en weet welke verslavende wereld je binnen loopt :), maar volgens mij weet je dat al :p.
Replica ga je bij Com-bat ook echt niet meekrijgen sterker nog die krijg je nie eens in je handen (hoe lullig dat ook is). Iets met wetgeving etc.

MC (multicamo) is een camo die in NL wel ziet maar minder werkt dan de DPM (nederlandse camo) of andere camo's. De kleuren in Europa zijn donkerder dan de MC camo. Deze is vooral bedoeld voor de grote open vlaktes in Amerika. Maar he wie ben ik om te zeggen dat je dat niet moet doen. Als jij die helemaal te gek vind, gewoon doen :).

2 Juli ben ik zeker niet in Valburg. Is beetje afhankelijk hoe mijn planning eruit ziet, maar zoals het nu staat ben ik te vinden in Gasselte. Na afgelopen weekend al Bunker Hill (Daarle) bezocht te hebben.

Ook jou hoop ik net als vele ander forumgangers hier nog vaak op een veld tegen te komen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joris
Ik ga pas over een maand op z'n vroegst weer naar een open skirm toe. Maar dat post ik dan wel in de skirm sectie hier op het forum ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Joris
Hé allemaal, bedankt weer voor de enthousiasmerende reacties!

Allereerst welkom @JorisvZ en weet welke verslavende wereld je binnen loopt :), maar volgens mij weet je dat al :p.
Replica ga je bij Com-bat ook echt niet meekrijgen sterker nog die krijg je nie eens in je handen (hoe lullig dat ook is). Iets met wetgeving etc.

MC (multicamo) is een camo die in NL wel ziet maar minder werkt dan de DPM (nederlandse camo) of andere camo's. De kleuren in Europa zijn donkerder dan de MC camo. Deze is vooral bedoeld voor de grote open vlaktes in Amerika. Maar he wie ben ik om te zeggen dat je dat niet moet doen. Als jij die helemaal te gek vind, gewoon doen :).

2 Juli ben ik zeker niet in Valburg. Is beetje afhankelijk hoe mijn planning eruit ziet, maar zoals het nu staat ben ik te vinden in Gasselte. Na afgelopen weekend al Bunker Hill (Daarle) bezocht te hebben.

Ook jou hoop ik net als vele ander forumgangers hier nog vaak op een veld tegen te komen.

Yes thanks! Daar kwam ik gaandeweg mijn zoektocht ook achter. Ik ga eens kijken wat ik precies wil morgen :) :)

Welkom Joris op het forum als je wil kan je met mij meerijden ik kom vanuit Eindhoven dus een klein stukje om is niet erg voor mij. Mischien tot de 2 juli op kingsforest

Bedankt voor je aanbod! Ik heb daarna nog een afspraak in Arnhem staan dus kom deze keer met m'n eigen auto. Een volgende keer lijkt 't me een goede; ook een veel gezelligere rit natuurlijk ;-)

Ik ga pas over een maand op z'n vroegst weer naar een open skirm toe. Maar dat post ik dan wel in de skirm sectie hier op het forum ;)

Haha, ik ga je in de gaten houden!
 
Welkom!

Prima keus om naar Com-Bat te gaan, reserveer wel voldoende tijd.... als ik ff snel iets nodig heb ben ik er altijd zo'n 1,5uur aan kwijt :p

Zoals @Wijnand ook aangeeft is MC niet de best werkende camo, maar als je het gaaf vind ga er gewoon voor! Helemaal met een assault zal je toch veel in beweging zijn en dus toch wel gezien worden en dan heb je eigenlijk ook het 2de deel van airsoft te pakken, want naast het schieten is het ook gewoon een grote modeshow :D

Zelf heb ik gekozen voor ATACS-FG die zie je ook niet heel vaak op het veld en mocht je toch een keer sneaky willen zijn werkt hij ook nog eens prima!

Maar nog veel belangrijker dan de camo die je kiest, zoek als eerste een goede bril uit (en schoenen) dat is wel serieus erg belangrijk!

Veel plezier bij Com-Bat! Doe ze maar de groeten van Mr. Boudewijn, dan weet je zeker dat je eerst een half uur durend verhaal te horen krijgt als Maikel er is :p

Groet,
Peter
 
Als je mc wilt gaan moet je mc gaan. Ik vindt mc ook cool dus ben gewoon mc gegaan in combinatie met coyote brown. Ziet er gewoon cool uit, het maakt echt niet zoveel uit.
 
Misschien werkt multicam tropic beter hier in de zomer. De meeste velden zijn erg groen en gewone multicam steekt dan een beetje af.
In de winter werkt het wel een stuk beter omdat alles een stuk minder groen is.
En het is niet verkeerd om meerdere sets te hebben ;)
 
Oeps... Nog helemaal niet welkom geheten!! Dus welkom @JorisvZ het meeste is al wel gezegd. Net als @Peter Boudewijn loop ik ook in ATACS-FG. Maar je ziet ook genoeg mensen die nog helemaal geen gear hebben en gewoon een groen/grijs/zwart shirtje aan hebben en nog sneaky kunnen zijn.

Iig veel plezier en doe wat je zelf gaaf vind!!

Groet Sven
 
Welkom, en zoals al gezegt: airsoft draait om wat je leuk vind. Dus als je in sky blue met fiery sunset zou gaan lopen is dat alleen maar leuk.

Heb zelf sinds kort een fluor pink pistool omdat een paar dames de replica te eng vonden. Nu maak ik headshots met een roze sidearm. Het gaat (bijna overal) om de fun die je hebt.

Enjoy
 
  • Leuk
Waarderingen: Peter Boudewijn