Even voorstellen

Moreno

Member
17 okt 2016
16
4
Trophies
4
Goedemiddag allemaal,

Moreno hier 25 jaar uit Haarlem.
Mijn eerste airsoft ervaring was twee weken geleden via H.E.L Shooter te woerden en ik ben hier zo enthousiast over geworden dat ik mij met een paar vrienden heb aangemeld bij het NABV.

Een collega van mij airsoft al een tijdje en zijn verhalen vond ik ook interessant dus ik dacht ik ga er ook mee beginnen.

VOG heb ik zojuist verstuurd naar het NABV dus ik zal nog even moeten wachten, iemand een idee hoelang dit meestal duurt voordat je je pas ontvangt?

Ik heb mijzelf al veel ingelezen/filmpjes bekeken over de verschillende replica's m.b.t. Gas / AEG pro's en con's.
Zelf denk ik voor een specna arms te gaan zoals veel beginners.

Tips zijn altijd welkom!
Vragen? stel ze!
 
Hi Moreno, en welkom hier op het forum en in de wereld van airsoft. HEL in Woeden wil ik ook nog eens naar toe, maar dat komt nog wel.
Heb zelf geen ervaring met Specna, maar hoor er een hoop goede dingen over.
Weet je al welke kant je op wilt, qua speelstijl en uitrusting?
 
Hi Moreno, en welkom hier op het forum en in de wereld van airsoft. HEL in Woeden wil ik ook nog eens naar toe, maar dat komt nog wel.
Heb zelf geen ervaring met Specna, maar hoor er een hoop goede dingen over.
Weet je al welke kant je op wilt, qua speelstijl en uitrusting?

Hi Boomsmurf Thanks!

Qua speelstijl ga ik gewoon alles een beetje proberen eerst. (meest leuke lijkt mij op dit moment CQB).
Uitrusting zit ik al een tijd over te sparren.. heb eerlijk waar nog geen idee wat ik wil.

Wou eerst alles in het Multicam Black alleen als ik mij nu bedenk om veel in het bos te gaan airsoften is dat niet echt een slimme keus!.
 
Elke dinsdag wordt de postbus van de NABV leeggehaald, dus dan zullen ze deze gaan verwerken.
 
Hoi Moreno, welkom hier.

Mooi dat je meteen zo enthousiast bent geworden.
Ik vind het verstandig dat je voor een AEG als begin replica kiest.

Waarschijnlijk heb je binnen 2 weken je pas wel binnen. NABV is hier naar mijn idee nu redelijk goed mee bezig.

Succes met het begin van je nieuwe verslaving en lege bankrekening :p
 
Hoi Moreno, welkom hier.

Mooi dat je meteen zo enthousiast bent geworden.
Ik vind het verstandig dat je voor een AEG als begin replica kiest.

Waarschijnlijk heb je binnen 2 weken je pas wel binnen. NABV is hier naar mijn idee nu redelijk goed mee bezig.

Succes met het begin van je nieuwe verslaving en lege bankrekening :p

Hi Twinfromhell!

Thanks voor de info!

Ja een verslaving is het zeker(nu al zonder uitrusting en replica)
Wat vind jij qua kleur uitrusting als je merendeels CQB wilt doen?
 
Je kan gewoon een donkere camo halen en die voor binnen en buiten gebruiken. Veel mensen bij CQB dragen gewone camo en niet echt iets speciaals.
 
Ik denk dat voor cqb een grijstint camo het beste werkt. Er zijn hier vast wel wat jongens die wat camo namen kunne roepen met een grijstint basis.
Maar gewone dagelijkse kleding kan ook prima als je het een beetje donker houd.

Je keuze voor replica, battle beld, plate carrier Enzo zullen een groter effect op je spelen hebben bij cqb dan je camo zal doen.

Mijn advies is: go Light, go fast.
 
ACU? :p Werkt helemaaaaaaaal niet buiten overigens.

Ik zou je in CQB niet zo druk maken over camo. Sluit me bij Twin aan, pak een lichte setup die niet in de weg zit, combineer dat met een korte replica of zelfs alleen een sidearm en je hebt de overhand. In CQB zie je heel veel mensen die in hun volle buitengear spelen en die gaan echt af tegenover mensen die lekker snel en gemakkelijk kunnen bewegen. Donkere kleding helpt wel een beetje, met name als je in CQB op plaatsen speelt met veel schaduw en/of donkere ruimtes.
 
Bedankt voor de tips allemaal.

Neem eerst wel gewoon een CQB uitrusting die niet zwaar is.
NABV pas wordt vrijdag naar mij opgestuurd en dan wordt het shoppen :D

Hoe zit het trouwens met open skrims? zijn er meer mensen die daar in hun eentje naartoe gaan?
 
Je kunt je gewoon voor de open skirms aanmelden. Airsofter zijn over het algemeen behoorlijk sociaal en helpen graag een ander / nieuwe spelers. Over het algemeen vind je wel iemand waar je mee aan de praat raakt en dan sluit je je bij hem aan in het team.

Of word bij een team ingedeeld en loopt gewoon met een groep mee. Hoe dan ook. Als jij er voor open staat, dan staan anderen dat vaak ook wel. Alleen over het veld zwerven is dus niet nodig.
 
  • Leuk
Waarderingen: Moreno
Welkom!

Wat was je scenario bij HELL? Welke opdracht kreeg je in welke setting? Nog nooit geweest daar maar hoor er meer enthousiaste verhalen over idd.

Zwart valt ontzettend op in een bos idd. Terwijl je in CQB meestal een donkere kleur wel goed kunt gebruiken om je nog beter in schaduwen te verstoppen. Al zijn de meeste groen tinten ook al snel zwart in een schemer setting.

Helemaal eens met @Eviltwin-NL over open events :)
 
Welkom!

Wat was je scenario bij HELL? Welke opdracht kreeg je in welke setting? Nog nooit geweest daar maar hoor er meer enthousiaste verhalen over idd.

Zwart valt ontzettend op in een bos idd. Terwijl je in CQB meestal een donkere kleur wel goed kunt gebruiken om je nog beter in schaduwen te verstoppen. Al zijn de meeste groen tinten ook al snel zwart in een schemer setting.

Helemaal eens met @Eviltwin-NL over open events :)

Thanks!

Ik wil niet te veel verklappen als er nog mensen zijn die het een keer willen gaan doen.
Scenario was dat er diverse aanslagen gepleegd waren en dat wij het gebouw moesten clearen die als basis werd gebruikt door 40Pax.(bleek uit eindelijk wel wat minder te zijn ;) ) waar een enemy commander zat en een vermiste infiltrant.

Room per room clearen en af en toe kleine Intel verzamelen om verder te komen in het gebouw(denk aan sluitels/codes).
Eind doel was om een bom onschadelijk te maken en onze vermiste infiltrant te vinden.

Zelf vond ik dat het super was opgezet.

Maar goed zoals ik zij ga ik niet alles spoilen omdat ik niet weet of zij verschillende scenario's doen ;)

We maakte trouwens gebruik van replica's op gas.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Snap ik moreno. Bedankt voor de korte toelichting!
 
Welkom Moreno, ik hoorde van een ander hier op het forum dat er binnenkort een vrij grote CQB opengaat in de buurt van schiphol, dus zal voor jouw ook redelijk dichtbij zijn.
 
Welkom Moreno, ik hoorde van een ander hier op het forum dat er binnenkort een vrij grote CQB opengaat in de buurt van schiphol, dus zal voor jouw ook redelijk dichtbij zijn.
Hi Maple,

Oh dat klinkt goed! Ik ga het in de gaten houden ben benieuwd.

M'n aanschaf lijstje is af, morgen alles bestellen :)
 
De replica's die ik heb besteld

KWC M1911 CO2 (kon het niet laten toen ik deze in de winkel zag) dus in een fysieke winkel aangeschaft
SPECNA ARMS: SA-A20 via gunfire besteld.

Helaas hebben ze het erg druk bij Gunfire mbt het downgraden van de replica's.
Dus moet nog even wachten!

Iemand bekend met deze SA-A20? wat vinden jullie ?
 
@Moreno Volgens mij zijn de Specna Arms op het SAEC systeem na intern allemaal gelijk (misschien wat verschil in barrel lengtes). Dus qua performance allemaal redelijk goed out-of-the-box. Die KWC 1911 ga je veel plezier aan beleven, zijn echt goed 1911's. Goede FPS (circa 330), accuraat en een knalharde kick.

Dit is de mijne:

img_20160909_231323-jpg.54
 
  • Leuk
Waarderingen: Moreno
Welkom op dit gezellige forum.
En wederom is alle belangrijke info al grotendeels aan je doorgegeven.

Foodie,waar is je rechter safety lever gebleven?
Wel vet gave grips.
Echt hout?