Even voorstellen!

qlymax

Well-Known Member
16 okt 2017
127
55
Trophies
11
Hallo allemaal,

Ik zal mezelf eens even voorstellen. Mijn naam is Melvin, 24 jaar oud en woonachtig in Rotterdam. Ik woon hier samen met mijn vriendin en 2 katten! Ik ben werkzaam bij een software bedrijf in Delft (tussen Rotterdam en Den Haag). Ik vervul hier de rol van Interaction Designer. Voor diegene die niet weten wat dat is: Ik bedenk hoe alle systemen eruit komen te zien, met in het achterhoofd natuurlijk altijd de (toekomstige) gebruikers van het systeem. In mijn vrije tijd speel ik diverse games op mijn PS4 en (sinds kort) Nintendo Switch.

Airsoft
In de afgelopen 12 maanden heb ik 3 keer ge-airsoft. Vanaf de aller eerste keer was ik meteen verliefd op de sport en probeer nu met iedereen die ik kan vinden eens te gaan airsoften. Helaas ben ik nog niet zo goed in het overhalen van andere mensen. Er is maar 1 oplossing. Als het overhalen niet lukt, dan moet je maar op zoek naar mensen die het wel al leuk vinden! Zie hier, mijn aanmelding.

Ik ben op dit moment nog geen lid van NABV en heb ook nog 0,0 verstand van alles. Ik weet wat een replica is en hoe ik er mee moet schieten. Dus alle tips een suggesties zijn welkom! Misschien handig om met de makkelijkste vraag te beginnen:
Wat zijn de beste stappen om mee te beginnen (buiten het aanmelden bij NABV) ?

Als jullie vragen hebben, dan hoor ik het ook graag!

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: markiemark en Jan
Welkom.

Klein ding: ipv w@pen spreken we hier over airsoft apparaat (AA) of meestal replica.

Beginnen is voor iedereen anders. De meest belangrihke dingen zijn bescherming, bescherming en bescherming. Je ogen, je tanden en je enkels/voeten.

Een goedgekeurde bril of goggle, en bitje of masker en goede stevige schoenen.

Daarna is het een kwestie van budget en wensen.

• Leuk
Waarderingen: Jan, qlymax en Camilo
Welkom.

Klein ding: ipv w@pen spreken we hier over airsoft apparaat (AA) of meestal replica.

Beginnen is voor iedereen anders. De meest belangrihke dingen zijn bescherming, bescherming en bescherming. Je ogen, je tanden en je enkels/voeten.

Een goedgekeurde bril of goggle, en bitje of masker en goede stevige schoenen.

Daarna is het een kwestie van budget en wensen.

Goed om te weten. Zal het vanaf nu een airsoft apparaat of replica noemen. :)

• Leuk
Waarderingen: Jan
Welkom op het forum!
Awsome dat je twee katten hebt, heb zelf ook een huisgenootje met snorharen (een poes) ;)

• Leuk
Waarderingen: qlymax
Ik kwam via dit forum op gunfire.nl terecht. Wat ik zo kan vinden is dit een prima website. Qua techniek ben ik echt een enorme leek op het gebied van airsoft. Als ik hier op het forum lees, dan schrikt me dat wel een beetje af... Klinkt allemaal erg technisch. Dus als ik zo vrij mag zijn, heb ik een paar vragen: Wat zijn de dingen waarop ik moet letten als ik online een replica ga bestellen? Moet ik gas of elektrisch nemen? Wat zijn de voor- en nadelen hiervan? Hoe gaat het met de import van een replica? Doet de douane moeilijk? Zelf ben ik redelijk lang, waar moet ik op letten als ik een replica koop?

Help mij!

Laatst bewerkt:
Hoi Mike, Welkom. Wij kopen geen Wa..en. wel replica's of AA. De reden hiervoor is dat we we geen verwaring willen met de buitenwereld over onze hobby. Wij willen niemand beschadigen enkel plezier beleven. Je schrijft dat je vrij lang bent. Dat is op zich geen belemering voor de de aanschaf van een replica. Tenzij je gebruik gaat maken van een sniperreplica. Hierbij is de lengte van de onderarm wel belangrijk. Bij de meeste repilca's is de stock of kolf te verstellen. Als beginnend e airsofter zou ik starten met een electrische AA. Zijn over het algemeen iets gebruiksvriendelijker. In de meeste replica's kan een 7.4lipo. Deze kosten rond de 15 a 20 euro. Hier moet je wel een lipolader bij kopen. 12 euro bij gunfire. Voor bestellingen in het buitenland mail je de winkel een copy van je NABV Pas. Vraag direct om een gratis downgrade van de veer. Deze mag niet boven de 360 fps uitkomen..je kan prima tercht bij de Poolse of Europese winkels. Ga niet buiten de eu kopen. Kost je vaak veel geld extra aan invoer rechtrn en postservice. Ik hoop je een beetje op weg te hebben geholpen. Het is een forum dus als er meer vragen zijn dan horen we het graag. Veel plezier!

• Leuk
Waarderingen: Jan en qlymax
Hoi Mike, Welkom. Wij kopen geen Wa..en. wel replica's of AA. De reden hiervoor is dat we we geen verwaring willen met de buitenwereld over onze hobby. Wij willen niemand beschadigen enkel plezier beleven. Je schrijft dat je vrij lang bent. Dat is op zich geen belemering voor de de aanschaf van een replica. Tenzij je gebruik gaat maken van een sniperreplica. Hierbij is de lengte van de onderarm wel belangrijk. Bij de meeste repilca's is de stock of kolf te verstellen. Als beginnend e airsofter zou ik starten met een electrische AA. Zijn over het algemeen iets gebruiksvriendelijker. In de meeste replica's kan een 7.4lipo. Deze kosten rond de 15 a 20 euro. Hier moet je wel een lipolader bij kopen. 12 euro bij gunfire. Voor bestellingen in het buitenland mail je de winkel een copy van je NABV Pas. Vraag direct om een gratis downgrade van de veer. Deze mag niet boven de 360 fps uitkomen..je kan prima tercht bij de Poolse of Europese winkels. Ga niet buiten de eu kopen. Kost je vaak veel geld extra aan invoer rechtrn en postservice. Ik hoop je een beetje op weg te hebben geholpen. Het is een forum dus als er meer vragen zijn dan horen we het graag. Veel plezier!
Sorry, in mijn laatste zin schreef ik het helaas (weer) fout. Moet nog even wennen. Bedankt voor je info. Dit is zeker al info maar ik een goed begin mee kan maken.