Even voorstellen!

welkom hier.
De meest voorkomende replica's te velde zijn vooral de M4's.
Daar heb je tegenwoordig wel een enorm aanbod in.
Dus kijk naar wat je persoonlijk aantrekt aan een replica.
Wil je een standaard M4 of eentje met uitgebreide risrails.
Je hebt ze kort voor close quarter combat of lang voor de buitenlocaties.
Of misschien zie je meer in een ander type replica?
Mp5,G36 of AK?

Kijk lekker rond op de websites van bijv.Taiwangun.com en Gunfire.pl
Daar kan je je geweldig mee orienteren.

• Leuk
Waarderingen: qlymax
Jaa joh! Heb zelf al aardig wat geld in deze sport geïnvesteerd, veel actiever dan voor een schermpje Battlefield spelen nietwaar ;)
Jij woont gelukkig wel een stuk dichterbij locaties dan ik. Vergeet niet om de airsoft locaties pagina op deze website in de gaten te houden.

Jaa joh! Heb zelf al aardig wat geld in deze sport geïnvesteerd, veel actiever dan voor een schermpje Battlefield spelen nietwaar ;)
Jij woont gelukkig wel een stuk dichterbij locaties dan ik. Vergeet niet om de airsoft locaties pagina op deze website in de gaten te houden.
Zal ik zeker doen!

Wat heb jij allemaal voor spullen? Qua replica(‘s) en bescherming?

Voor mijn kleren gebruik ik van het merk Invader Gear:
-Revenger TDU broek
-Revenger TDU combat shirt
-MOD carrier combo

Allemaal in Marpat camouflage. Doordat het allemaal van hetzelfde merk past het heel goed bij elkaar.
Voor bescherming heb ik V-TAC Echo Goggles (ansi z87.1 certificaat) en een gele nuprol bril (EN166). Deze foggen echter wel heel erg tijdens het spelen. Daarom heb ik op aliexpress een set goggles besteld met ingebouwde fans. Deze heeft alleen geen certificaat helaas, wel is het wel een airsoft merk (FMA).

Mijn helm heb ik ook bij aliexpress gehaald en heb er een marpat helm cover (ook van invader gear) erover heen gedaan, aan deze helm heb ik ook mijn mesh masker hangen. Daardoor is het een stuk comfortabeler dan een elastiek over je achterhoofd.

Ik heb 3 replica's, een VFC HK416 CQB, KWC M1911 & Luger P08.
De HK416 is wel vrij duur, maar je krijgt dan wel echt een hele mooi afwerking. Ik had hem tweedehands van http://airsoft-marktplaats.nl. Jammer genoeg kwam ik bij een skirm erachter dat hij niet meer zo hard schoot. Deze ga ik binnenkort wel flink upgraden. Mijn 1911 heb ik ook tweedehands, dit was gelukkig echt wel een koopje, ik kocht hem voor 100 euro + plus 3 extra magazijnen (deze zijn 30 euro per stuk ongeveer) en een holster.
PO8 heb ik gewoon van gunfire.
Verder heb ik een holo en high profile reddot van theta optics, ben niet echt blij met de holo omdat hij heel erg reflecteer wanneer ik buiten in de zon speel. Indoor gaat wel prima. Bij mijn reddot heb ik ook nog een 3x flip-up magnifier

Wat overige spulletjes:
-Hydration pack (aliexpress)
-Sight protector (aliexpress)
-Angled foregrip
-MOLLE riem (aliexpress)
-Patches
-Wapenkoffer
-Foam suppressor
-Extra midcap magazijnen van specna arms (grijs)
-One point sling marpat 101 inc
-Sling mount

5npL5NE.jpg

WfAReu6.jpg
BZSytmV.jpg

T3vz4H5.jpg

yTzfhn0.jpg

sZ5jy0V.jpg

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Welkom!

Katten zijn te gek <3

Volgens mij was deze nog niet beantwoord:
Wat zijn de dingen waarop ik moet letten als ik online een replica ga bestellen? Moet ik gas of elektrisch nemen? Wat zijn de voor- en nadelen hiervan? Hoe gaat het met de import van een replica? Doet de douane moeilijk? Zelf ben ik redelijk lang, waar moet ik op letten als ik een replica koop?

Elektrisch is eenvoudiger in gebruik dan gas in die zin dat het geen problemen geeft met kou. Afhankelijk van het gas dat je neemt, heb je minder of geen schotkracht met koude temperaturen.
Gas systemen hebben over het algemeen een terugslag en realtisch functionerende onderdelen. Je moet ze doorladen bijvoorbeeld.

Import is via Polen geen probleem. Vraag ze een kopie van je NABV pas op de doos te doen (in een enveloppe) zodat een douane organisatie die kan vinden.

Ik zou qua lengte van de replica eerder kijken naar wat je verwachting is qua skirmen. Binnen of buiten? Binnen? Ga dan voor een M4 formaat of kleiner. Buiten? Everything goes. Je zou idd nog een keer kunnen kijken bij een introducé dag hoe de verschillende formaten aanvoelen.

• Leuk
Welkom!

Katten zijn te gek <3

Volgens mij was deze nog niet beantwoord:

Elektrisch is eenvoudiger in gebruik dan gas in die zin dat het geen problemen geeft met kou. Afhankelijk van het gas dat je neemt, heb je minder of geen schotkracht met koude temperaturen.
Gas systemen hebben over het algemeen een terugslag en realtisch functionerende onderdelen. Je moet ze doorladen bijvoorbeeld.

Import is via Polen geen probleem. Vraag ze een kopie van je NABV pas op de doos te doen (in een enveloppe) zodat een douane organisatie die kan vinden.

Ik zou qua lengte van de replica eerder kijken naar wat je verwachting is qua skirmen. Binnen of buiten? Binnen? Ga dan voor een M4 formaat of kleiner. Buiten? Everything goes. Je zou idd nog een keer kunnen kijken bij een introducé dag hoe de verschillende formaten aanvoelen.
Hoe vaak vinden die introducé dagen plaats? De komende introducé dag was redelijk kortdag, maar ik wil graag eens mee!

Over de lengte: ik ben niet zo heel lang, een kleine 206 cm, en met een Specna B02 kan ik heerlijk spelen. Dus dat zou geen belemering moeten zijn. Ik heb een probleem met een replica zonder uitschuifbare stock, want dat is dan voor mij vaak te kort.

• Leuk
Over de lengte: ik ben niet zo heel lang, een kleine 206 cm, en met een Specna B02 kan ik heerlijk spelen. Dus dat zou geen belemering moeten zijn. Ik heb een probleem met een replica zonder uitschuifbare stock, want dat is dan voor mij vaak te kort.
Dat had ik sowieso wel bij mijn eisen staan: uitschuifbare kolf.

Het lijkt het lange mensen forum wel. Ik ben ook 2 meter en speel vaak met een wat langere replica. Soort gelijk als de SA BO2, daarnaast een G3 dit werkt prima. Aan de andere kant moet je hierop niet blind staren. In de CQB is een korte replica zoals een PDW wel erg gemakkelijk. Je zou bijvoorbeeld ook kunnen kijken naar een Lange G36 met inklapbare stock.

Misschien zijn lange mensen wel de uitverkorene om airsoft te spelen ?!

Wij hebben inderdaad het voordeel dat we onszelf gemakkelijk kunnen verstoppen achter ongeveer alles. Wij gaan ook snel in iedere omgeving op.

• Leuk
Een skirm mee doen waar ook acn- en forumleden zijn kan altijd hè ;)

Welkom trouwens

• Leuk