Even Voorstellen

Bally1337

Member
23 okt 2017
6
9
Trophies
2
Hallo,

Mijn naam is Frank ben 29 jaar oud en woon in Hoogezand (Groningen).
Ben al een aantal jaar zeer geïnteresseerd in de sport maar omdat ik niet zeker wist of ik mijn VOG zou kunnen krijgen ( 2 pakjes Vlinders) nooit aangemeld bij de NABV.
Nu is mijn vog al onderweg dus kan ik eindelijk beginnen!

Zit nog steeds te twijfelen over mijn begin replica Sniper of AEG

Als Sniper zit ik te denken aan de Novritsch ssg24
En AEG de Nuprol delta recon .
Tips over wel en niet doen zijn altijd welkom .

Groet Frank

• Leuk
Waarderingen: Jan
Welkom op het forum.

Als eerste raden we de meeste af om te beginnen met sniper gezien daar een hoop bij komt kijken, naast de replica en loadout zit hier een hoop meer tactiek bij kijken en andere dingen waar veel mensen niet van houden en is het meestal beter te beginnen met een AEG dan een Bolt action sniper rifle (BASR).

Dan over je 2 replica keuze:
- Over de SSG24 zijn nogal wat meningen, maar over het algemeen is de mening dat het een prima apparaat is voor iemand die niet graag aan een replica wil sleutelen en daar graag wat meer centjes voor wil neer leggen en dan weet, dat voor minder geld hij zelf een BASR kan upgraden die voor minder op zijn minst net zo goed als de SSG24 presteert.

- De nuprol delta is een mooi dingetje maar zal niet gemaakt zijn door Nuprol zelf en het is dus belangrijk eigenlijk om de OEM te weten, ik kwam er zelf zo met een snelle zoekactie niet achter, dus laat ik even in het midden, maar weet dat nuprol een hoop ACM (all china made) rebrand en niet het meest hoog waardige spul is. Ik zou je aanraden om ook eens naar G&G, ICS en Specna Arms te kijken.

• Leuk
Waarderingen: Jan en Bally1337
Bedankt voor je snelle reactie !

Ik speel graag tactisch en gericht en voor hoever je iets over je zelf kunt zeggen lukt dit ook aardig.
Het is meer mijn afweging tussen deze 2 soorten kwa ervaring opdoen ,plezier hebben en verschillende soorten games te doen.

De Aeg lijkt me dan het meest voor de hand liggend aangezien je hier op veel verschillende velden mee uit de voeten kan.
Maar de sniper vind ik het fijn dat je grotendeels alle aeg's outranged ,plus dat je lekker sneaky kan spelen maar ook support voor je team als er ergens gepushed moet worden.

Ben bij de keuze voor een replica van een sniper wel opzoek naar iets wat stevig en solid aan voelt , iets wat je bij de Vsr-10 niet hebt na wat ik gelezen en gezien heb. Daarom de keuze voor de ssg24 , makkelijk zonder je replica direct uit elkaar te halen en alles te vervangen.
Uiteindelijk ga je toch wel wat meer je replica leren kennen en upgraden naar betere onderdelen .

Zal met de aeg nog wat research doen , zag idd al van G&G een paar goede opties.

Btw. nog tips kwa kleding ( Kleur/Camo) ?

Mensen die zeggen dat een VSR-10 niet solide is zijn niet helemaal lekker, maar dat kan je ook lezen op andere forums zoals het airsoftsniperforum. De SSG-24 valt alleen niet zo makkelijk wat aan te upgraden als een VSR-10, dus heel veel nog verbeteren gaat het niet worden.

• Leuk
Waarderingen: Bally1337 en BoomSmurf
Welkom op het forum! Wat betreft beginnen met BASR versus AEG is alles al gezegd. Over je vraag van camo; kies wat je zelf het meest tof vind! ;-)

• Leuk
Waarderingen: Bally1337
Welkom. Over de replicas is al veel gezegt. Ik heb zelf een Specna B02 met een flathop er in en ben er door andere AEGs gisteren niet uitgeschoten qua range. De snipers schoten me er wel uit, maar een kleine rush of een smoke en het verschil had ik overbrugd.

Qua camo kan ik alleen maar beamen dat je moet dragen wat je mooi en tacticool vind.

• Leuk
Welkom Frank ik ben zelf ook nieuw en gisteren voor het eerst met mijn eigen AEG replica gespeeld ik kan het je aanraden om dit ook te doen want er zijn nog zoveel dingen waar je je in het begin mee bezig houd dat je niet eens de tijd hebt voor alles ...

• Leuk
Welkom op het forum, over de sniper kan ik je niet helpen maar ik adviseer je wel even verder te kijken voor de AEG. Als een merk dat Greengas produceert opeens met een replica komt vraag ik me altijd af wat je dan krijgt. Je kan beter als eerste replica even
kijken naar de bekende starters merken ( G&G, Specna Arms, etc )

• Leuk
Mijn tip:
Geen sniper als eerste replica (en ook geen dmr). Pak een leuk, niet al te lang aeg-tje zodat je overal kunt spelen (ook cqb) en leer hoe airsoft werkt, niet alleen qua schieten maar ook over hoe het spel zich gedurende een dag ontvouwt.
Nog een reden om geen sniper als eerste replica te nemen: de verplichte side-arm.

Je zei dat je keek naar de ssg24. Voor dat budget heb je een top aeg en genoeg geld over voor wat leuke extra's.

• Leuk
Waarderingen: Bally1337 en Somentus
Welkom!

Ik keek in de eerste instantie ook naar een sniper en heel veel naar de ssg24.. een sniper staat nog steeds op mijn lijst maar voor nu even niet.

Ik ben begonnen met een AEG van specna arms. Voelt lekker aan en ben er tevreden over. En sinds vandaag ook maar een sidearm erbij gehaald. De Walther PPQ.
Voorlopig maar lekker met deze leuke replicas knallen en leren over de internals en wie weet in de toekomst ook maar een sniper erbij om het te ervaren.

Mocht je toch besluiten om een sniper aan te schaffen als je eerste replica, koop dan een wat simpelere. Misschien is het toch niet helemaal je ding dan heb je in ieder geval niet extreem veel geld "weggegooid".

• Leuk
Ben na heel wat meer research tot de conclusie gekomen om voor een aeg replica te gaan .
Inmiddels is mijn nabv pas in de maak en zal deze aankomende week bij mij in de bus liggen .
Ben nu bij g&g geëindigd maar vraag ik me af of de replica's van rond de €350 ( cm16 gc16 range) een goede basis hebben .

Bedankt voor alle behulpzame reacties !