Fairplay

Feitelijk is het grote verschil dat je bij blindfire je uitgekozen doelwit niet ziet, waarbij je bij prefire ten alle tijden je doel, of dit nu een muur is of een tegenstander, wel ziet.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
ik iemand als eerste pang om de hoek en hij dan alsnog uit reactie pang roept en boos wordt dat ik de hit niet neem en daar ben ik wel een beetje klaar mee.
APPLAUS!!!! Super irritant idd! Kijk als je het echt foto finish style roept dan pak ik hem wel. Maar het moet niet zo zijn dat je "PANG" roept, een goede seconde of twee hebt en hem ziet schrikken en in zijn schrik moment "PANG" terug hoort roepen ja! :p
 
Ik vrees dat blindfire en prefire elkaar vaak overlappen in nauwe ruimtes. Vaak genoeg gezien dat er blindfire is waarbij er een soort van wordt gekeken maar de replica al schietend de hoek al om is voordat het gezicht zichtbaar is.

Gebruik zelf ook prefire, zeker als een soort van dekkingsvuur voor hoeken e.d. maar het is wel lastig voor sommige mensen
 
nou ik heb vaak gneoeg meegmaakt dat er iemand de hoek op vliegt en er dan al 7 in mij heeft zitten voordat je e.v.t. je hit kan nemen of elkaar ziet. (zo bedoelde ik het) niet zoals jan het omschrijft daar kan ik wel mee leven alleen heb ik zelf dat nog nooit meegemaakt
 
Afgelopen weekend was ik bij ghost town waar pang niet verplicht is, maar wel mag. Gentleman's game enzo. Zo had ik achter enemy lines gekomen en kwam ik doodleuk een hoek om en had ik mijn shotgun tegen de onderrug van een tegenstander aan. Die was toen wel blij dat ik pang zei in plaats van dat ik de trekker overhaalde ;)

Maar idd, indoor gaat het er heftig aan toe. Je houdt er sws bulten aan over. Verder gezond verstand gebruiken en lekker tolerant zijn tav andermans gedrag, tenzij iemand echt lomp zit te doen.

Zo kwam iemand de hoek om stuiteren met dual pistol en had me helemaal vol gepompt terwijl ik super rustig met m'n dead man's rag naar spawn aan het lopen was. "kan je volgende keer wel eerst even kijken?" "ja, sorry" klaar en weer verder.
 
Dat slaat weer terug op "gewoon gezond verstand" gebruiken. Ik ga niet als een HPA'er (sorry, kon het niet laten ;) ;) ) met mega hoge rof knallend een prefire manoevre doen. Ik schiet op een rustige kadans terwijl ik de hoek draai, zodat ik weet dat ALS er iemand staat aan de andere kant, ik die de hoek in druk. Het laatste stukje naar binnen stappen verzorg ik dan een mooie pang :) Hij kan immers niet ergens anders staan dan in die hoek, waa
Zo was die situatie ook ongeveer gegaan toen ik het topic starte. Al weet ik 100% zeker dat mijn bb hem raakte terwijl hij vrolijk nog een aantal keren de trekker overhaalde. Die raakten mij dan weer. En omdat hij me maande dat ik hit was nam ik hem anders was ik lekker blijven spelen. Ik doe niet zo moeilijk, en nu alleen nog maar minder moeilijk :). Ik ben gaande weg ook iets sneller en iets meer gaan vuren. Ik ga niet meer er van uit dat mijn ene bb gevoeld word;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Heb wel eens gehad dat ik met 4 man in een kamer stond, kwam er iemand van het andere team in volle sprint voorbij rennen door die kamer, riep 4 of 5 keer pang en was weer weg. Dit ging zo snel dat toen we omdraaide hij al weg was en we geen idee hadden wie er nou gepangt was en wat er nou precies gebeurd was.
Als iemand zo snel 4 man raak kan schieten in sprint, dan moet tie maar eens een ipsc wedstrijd mee gaan doen haha.

Heb altijd een beetje moeite met de pangregel tenzij ik vanuit mijn zijkant of achterkant gepangt wordt.
Van voren pangen terwijl ik met mijn replica jou kant op mik zou afgeschaft moeten worden. Ik pak hem wel maar ben er nooit blij mee
 
  • Leuk
Waarderingen: THR33KlNGZ