Fairplay

Ik vind ook dat er geen grijs gebied is. Een hit een hit is. Zondag nog precies tegelijk dat een enemy mij hitte en ik hem. We roepen het ook beide tegelijk en gaan lekker beide retour spawn. Beide vinden we het zonde dat we net niet sneller waren en tevreden dat de ander de hit neemt zonder discussies. En zeg je 'nice'
 
Oh en voor mij is ook een plate carrier onderweg ( vanuit china:) ) maar merk ik dat ik de bb's aanzienlijk minder ga voelen. Word toch echt zonder platen gespeeld ook al word het dan minder tacticool.
 
Ik heb de plate uit mijn vest gehaald nadat iemand zweerde dat hij me geraakt had , ik geloofde hem en melde dat , vond ie zo cool en nadat de platen in de pauze waren verwijderd kreeg ik een koffie van de betreffende persoon , ik zeg altijd je wint geen auto aan het eind van de dag , want zure gezichten de hele dag dat wil je niet , wel pang ik steeds minder , ik wacht meestal tot ze iets verder van me weg zijn , al kan dat niet altijd natuurlijk .

Robin
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan en THR33KlNGZ
maar er moet meer "begrip" komen voor niet gevoelde hits.
.
Dit inderdaad. Ik denk dat er idd zat zijn die hun hit bewust niet pakken op bepaalde momenten. Maar niet voelen is nog een veel voorkomender variant. Zo ben ik een aantal keer op mijn rugzak geraakt zonder dat ik het door had. Platecarrier hoor ik meestal wel maar de rugzak dempte de hits dat ik het echt niet door had.

En het roepen dat je hit bent mag voor een groot aantal ook een stuk harder. Heb de laatste tijd een paar keer een vestje gepakt om te checken of iemand nou werkelijk zijn hit niet pakte, bleek dat ie allang weg was maar zijn hit niet gecalled had. Dan lig ik dus uit de game voor niets X'D
 
En het roepen dat je hit bent mag voor een groot aantal ook een stuk harder. Heb de laatste tijd een paar keer een vestje gepakt om te checken of iemand nou werkelijk zijn hit niet pakte, bleek dat ie allang weg was maar zijn hit niet gecalled had. Dan lig ik dus uit de game voor niets X'D

Ja dit! En als je in cover zit (achter bosjes of in een gebouw) , wuif dan ff met een arm of een hit vestje. Is met name voor snipers relevant die zitten al snel ver genoeg dat ze je soms niet horen. Geeft een stuk beter gevoel aan de andere partij!
 
  • Leuk
Waarderingen: Robin2k7
Snipers zijn campers :p;)
Moeten ze maar dichterbij komen

Als sniper die stukken actiever speelt en ook meerent met de assault boys gaat dit niet op. ik hoor echt heel vaak de hits niet.
veel mensen kruipen terug en lopen weg zonder het duidelijk te noemen. erg vervelend.

verder kan ik prima accepteren als mensen hun hit niet voelen. over het algemeen hoor je snipers het meest klagen.
ik zie wel aan de lichaamstaal van iemand of ik gehit heb of niet. zodra iemand ineens terugdeinst weet je dat je waarschijnlijk geraakt hebt.
als het niet gecalled wordt krijg je er nog 1 op je af. krijg ik daar dezelfde reactie dan stap ik op je af (gelukkig nog nooit hoeven doen)
als ik spelers hoor schreeuwen naar mensen dat ze hun hit moeten pakken loop ik meestal op ze af en vertel ze gewoon op de persoon af te stappen op een vriendelijke manier. heeft veel meer zin dan als een stelletje heethoofden te schreeuwen.

zijn er onder de forum leden ook mensen die wil eens moeite hebben om de kalmte te bewaren? speel nu een half jaar maar het is mij nog nooit overkomen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Toothpick
Als sniper die stukken actiever speelt en ook meerent met de assault boys gaat dit niet op. ik hoor echt heel vaak de hits niet.
veel mensen kruipen terug en lopen weg zonder het duidelijk te noemen. erg vervelend.

verder kan ik prima accepteren als mensen hun hit niet voelen. over het algemeen hoor je snipers het meest klagen.
ik zie wel aan de lichaamstaal van iemand of ik gehit heb of niet. zodra iemand ineens terugdeinst weet je dat je waarschijnlijk geraakt hebt.
als het niet gecalled wordt krijg je er nog 1 op je af. krijg ik daar dezelfde reactie dan stap ik op je af (gelukkig nog nooit hoeven doen)
als ik spelers hoor schreeuwen naar mensen dat ze hun hit moeten pakken loop ik meestal op ze af en vertel ze gewoon op de persoon af te stappen op een vriendelijke manier. heeft veel meer zin dan als een stelletje heethoofden te schreeuwen.

zijn er onder de forum leden ook mensen die wil eens moeite hebben om de kalmte te bewaren? speel nu een half jaar maar het is mij nog nooit overkomen.

Heb het 1x meegemaakt bij Ghost Town en 1x bij Running The Target dat ik even het veld af moest.

Hits werden niet genomen, HPA spelers die op 20 cm afstand expres op blote huid schoten (Ghost Town) en ik werd dan beschuldigt van valsspelen. Weggelopen, afstand genomen, met de Marshall overlegd en na 10 minuten weer terug gegaan. Bij GT zijn er toen een paar van de tegenstanders weggestuurd, bij RTT zijn ze zelf weggegaan nadat we ze aangesproken hadden.

Maar dit is 2 keer geweest op een skirm of 40
 
Heb het 1x meegemaakt bij Ghost Town en 1x bij Running The Target dat ik even het veld af moest.

Hits werden niet genomen, HPA spelers die op 20 cm afstand expres op blote huid schoten (Ghost Town) en ik werd dan beschuldigt van valsspelen. Weggelopen, afstand genomen, met de Marshall overlegd en na 10 minuten weer terug gegaan. Bij GT zijn er toen een paar van de tegenstanders weggestuurd, bij RTT zijn ze zelf weggegaan nadat we ze aangesproken hadden.

Maar dit is 2 keer geweest op een skirm of 40

Ik neem aan dat je niet hebt staan schreeuwen. Even van het veld af gaan is een goede oplossing om even af te koelen.
 
Ik neem aan dat je niet hebt staan schreeuwen. Even van het veld af gaan is een goede oplossing om even af te koelen.

Heb 1x een rotschip tegen een zware pallet gegeven en toen liep ik weg. De Marshalls dachten dat er iets instortte. :rolleyes: Het signaal dat m'n suiker te laag werd en mijn lontje op.
 
Gisteravond nog meegedaan met een leuk en goed georganiseerd event bij unit 13.
In het begin was het vrij zwaar om richting de objectives te pushen. Teammates klaagden dat er vaak geen hits werden gecalled, zelf heb ik ook wel twijfel gevallen mee gemaakt waar ik toch echt wel dacht ik raakte, maar goed nieuw in de sport, dus kan ook aan mij liggen. Na diverse malen omroepen van de orga kwam het toch zo ver dat er spelers verwijderd werden. Zelfs zover dat er nieuwe teams gemaakt werden. Het spel ging vanzelf steeds soepeler lopen en de fun werd zeker meer. Makkelijker werd het er niet op, maar het gevoel dat je tegen godmode spelers zat was weg.

Ze spelen daar single shot zonder pangregel, (word wel gewaardeerd als je van erg dicht bij wel pangt).
Nu mijn vragen waar ik jullie mening graag over wil weten.

Ik pang iemand van nog geen meter afstand hij called niet, we halen beide de trekker over met de loop op borsthoogte en ik krijg als antwoord dat er geen bb uit mijn replica kwam (heb pas 3500bb's geschoten zonder failures)
Maar goed kan, ik call mijn hit en test mijn replica voor ik wegloop.

Een teammate van me word gehit. Ik loop langs een muur een hoekje in en weet dus waar de enemy vandaan gaat komen, als hij tenminste pusht. Ik wacht hem op en zodra ik hem zie schiet ik pas. Hij called hem. Hij kwam 'pie'end en prefiring de hoek om na zijn call word ik pas gehit door een bb van hem omdat hij de vinger nog op de trekker had. Dus hij maant me dat ik ook gehit ben. Ik call hem dan wel. Ook al was dit niet mijn plan als hij niets gezegd had.

De single fires van hem waren sneller als mijn replica op full auto kan. Nu heb ik daar persoonlijk geen problemen mee. Van mij uit zou ik me net zo goed amuseren als het spel full auto gespeeld werd. Maar het schets de situatie een beetje.

Hoe het beste te reageren in zulke situaties? In beide gevallen had ik het idee dat een discussie aangaan geen zin had.

Als eerste, super dat je zelf rustig blijft in zulke situatie's en gewoon je HIT pakt.

- pré-fire principe is een issue die je vaker tegen komt bij speedsofters, iig vooral bij de mensen die denken dat ze speedsoft spelen. Van mij uit is dit een non-realistic manier van spelen die meer irritatie opleverd dan je lief is. Van mij mag dit ook gewoon verboden worden bij CQB of semi terreinen

- Geen pangregel, mij lijkt dit een oplossing voor veel problemen, vooral bij CQB zorgt dit voor veel irritatie. Afschaffen dus, maar dan ook meteen pré fire verbieden.

- het niet nemen van hits vind ik een issue op zich, enerzijds dat mensen denken dat hun replica 1000m kan schieten en dat zij nooit missen...vooral niet op close range...duhh en dat terwijl er zoveel variabelen zijn waardoor jij net kan missen terwijl jij denkt te raken. Anderzijds kan het zijn dat iemand zijn hit niet voelt of gewoonweg zijn hit niet neemt. Oplossing, het roepen van "neem je hit" net zo hard bestraffen als het betrapt worden van het niet nemen van hits.
 
Hoe wil je in godsnaam een gebouw gaan clearen in een CQB locatie, waar iedereen super snel speelt, zonder soms een hoekje te moeten pre firen, zeker als je bijvoorbeeld net door iemand die in dat hoekje zat gekilled bent. Zonder prefiren winnen mensen die keihard campen dit soort situaties heel makkelijk/automatisch of soms weet je dat iemand aan de andere kant van een deuropening zit en dus schiet je in een 150 graden circumferentie door desbetreffende opening om zo de drop op iemand te hebben. Laten we allemaal lekker gaan golfen dan heb je honderden regels die zorgen dat iedereen zich netjes gedraagt en geen fouten maakt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan en JWieleman
Bij Gasselte een gebouw bestormen onder dekkingsvuur is tactisch. Doe je het binnen is het prefire.

Het probleem zit m bij CQB dat het vaak met blindfire gebeurd op hele korte afstanden. Dan wordt het gevaarlijk.

Zo heb ik wel eens iemand ontwapend toen deze prefirerend (nieuw werkwoord) met blindfire de hoek om kwam zetten. Pols gepakt, schouder gepakt en een arm op de rug gedraaid. Was een reflex en we schokken er beide van.

De problemen met fairplay zijn goed benoemd. Hits niets nemen, schreeuwen naar de tegenstander, niet aangegeven dat je gehit bent, blindfire, Dead men don't talk etc.

Het is vooral belangrijk om met een gezond verstand de baan op te gaan en niet boos te worden. En de pangregel is op een hoop lokaties waar ik speel optioneel maar mag gebruikt worden. En dat komt mij vaak goed uit aangezien iemand ongelukkig schieten niet mijn doel is.
 
Ik ben ook van mening dat allemaal extra regels het niet gezelliger erop word. Gezond verstand blijven gebruiken des te meer. En zolang het gros van ons dat blijft gebruiken en rustig blijft in twijfel situaties houden we het tenminste gezellig. Kom je steeds in eenzelfde situatie is inderdaad even hitvestje aan en rustig aanspreken misschien een hele goeie waar ik voorheen nog niet aan gedacht heb. Marshalls om advies vragen is ook verstandig. Dan zijn ze in ieder geval van de situatie op de hoogte.
 
Kan me slecht voorstellen dat prefire in het echt niet wordt toegepast.
Als je maatje voor de wordt geraakt en je weet in welke hoek de vijand zit, dan kom je echt wel schietend de hoek om.

Had vorige keer bij ghosttown, was ik achter een muurtje gaan staan, wilde ik de 1e die voorbij liep pangen en dan verder richting enemy respawn hal gaan.
Komt er iemand van het andere team voorbij lopen, die was deadman en liep langs me, hpor ik hem zachtjes praten en vervolgens komt er iemand schietend de hoek om en raakt me van minder dan 30 cm op mijn hand.
Hij moest een deur door en echt naar achteren kijken om me te zien en keek totaal niet naar voren of andere kant.

Dat vind ik nou lelijk, ben je afgeschoten, ga je opweg naar je respawn nog even zeggen waar iedereen zit. Ben dan een man en ren op en neer naar respawn en schiet me zelf af. Zeker op zoin kleine locatie als ghosttown (respawn regel was aantikken en weer meespelen en zat zoin 10 seconde van hun respawn af)
 
Tja, gewoon gezond verstand blijven gebruiken. Het blijft een spelletje en geen reality. Speel tegenwoordig mijn eigen spel en heb gelukkig weinig last meer van vreemde vogels aangezien ik als sniper in mijn ghillie zelden wordt gezien. Waar ik nog wel eens tegen aan loop zijn de mensen die hun hit niet nemen of voelen. Bij niet voelen zie je meestal geen reactie en gaat men door waar men mee bezig is (kun je zien door je scope). Schiet dan nog wel een keer indien mogelijk. Bij niet nemen krijg je bij het eerste schot voordeel van de twijfel. Bij tweede hit niet nemen wordt de derde een head shot of ass shot. Dan nemen ze hem praktisch altijd.

Pangen mag wat mij betreft worden afgeschaft bij CQB indoor. CQB is gewoon harder qua speelstijl en ben persoonlijk van mening dat als je hieraan mee doet dat je dat accepteert. Buiten pangen hoeft wat mij betreft niet maar op korte afstand vind ik het wel zo fatsoenlijk om elkaar niet bewust pijn te doen. Gentlemans game e.d.
 
Hoe wil je in godsnaam een gebouw gaan clearen in een CQB locatie, waar iedereen super snel speelt, zonder soms een hoekje te moeten pre firen, zeker als je bijvoorbeeld net door iemand die in dat hoekje zat gekilled bent. Zonder prefiren winnen mensen die keihard campen dit soort situaties heel makkelijk/automatisch of soms weet je dat iemand aan de andere kant van een deuropening zit en dus schiet je in een 150 graden circumferentie door desbetreffende opening om zo de drop op iemand te hebben. Laten we allemaal lekker gaan golfen dan heb je honderden regels die zorgen dat iedereen zich netjes gedraagt en geen fouten maakt.

Rebel, ik snap dat mensen het doen maar, de regels zeggen niet blind firen pre firen is ook blindfiren (want op het moment dat je de hoek om komt en begint te schieten voordat je wat ziet (je kan wel een kant opkijken maar als je eerder schiet las je ogen het kunnen zien is het gewoon Blindfire en nog gevaarlijk ook) zelfde geld sta ik daar letterlijk met mijn hoofd/gezicht oor etc. in je loop?
kom je zo de hoek om omdat je weet dat ik daar zit en zeg je direct pang met gezicht en replica naar mij toe zullen de meeste die ik ken hun hit pakken en klaar.
 
Rebel, ik snap dat mensen het doen maar, de regels zeggen niet blind firen pre firen is ook blindfiren (want op het moment dat je de hoek om komt en begint te schieten voordat je wat ziet (je kan wel een kant opkijken maar als je eerder schiet las je ogen het kunnen zien is het gewoon Blindfire en nog gevaarlijk ook)
Ik weet niet hoe jij prefired, maar als ik dat doe, zie ik gewoon waar ik op schiet. Namelijk, het lege muurtje voor mij, het muurtje net na de deur opening, 5 cm rechts daarvan, 10 cm rechts daarvan, 15 cm rechts daarvan, etc.

Dat slaat weer terug op "gewoon gezond verstand" gebruiken. Ik ga niet als een HPA'er (sorry, kon het niet laten ;) ;) ) met mega hoge rof knallend een prefire manoevre doen. Ik schiet op een rustige kadans terwijl ik de hoek draai, zodat ik weet dat ALS er iemand staat aan de andere kant, ik die de hoek in druk. Het laatste stukje naar binnen stappen verzorg ik dan een mooie pang :) Hij kan immers niet ergens anders staan dan in die hoek, waar ik hem in druk met mijn "prefire".
 
Rebel, ik snap dat mensen het doen maar, de regels zeggen niet blind firen pre firen is ook blindfiren (want op het moment dat je de hoek om komt en begint te schieten voordat je wat ziet (je kan wel een kant opkijken maar als je eerder schiet las je ogen het kunnen zien is het gewoon Blindfire en nog gevaarlijk ook) zelfde geld sta ik daar letterlijk met mijn hoofd/gezicht oor etc. in je loop?
kom je zo de hoek om omdat je weet dat ik daar zit en zeg je direct pang met gezicht en replica naar mij toe zullen de meeste die ik ken hun hit pakken en klaar.

Uhm blind fire is wat anders als pre firen, pre firen is dat ik mikkend en schietend een hoek om kom, dat is niet hetzelfde als blind firen. Ik zal ook niet een hoekje gaan blind firen vanaf een meter en een wijdere omtrek nemen. Daarbij heb ik vaak genoeg dat ik iemand als eerste pang om de hoek en hij dan alsnog uit reactie pang roept en boos wordt dat ik de hit niet neem en daar ben ik wel een beetje klaar mee. Ik hou me netjes aan de pang regel maar als het niet hoeft of anders kan worden opgelost doe ik dat.