Goeden middag!

om wat replicas vast te houden kun je best even bij graziani in harderwijk langs.. maar ze doen het er bij. ze zijn van oorsprong een winkel voornamelijk ge-ent op jacht en dat merk je doordat ze niet echt iets van de airsoft apparaten af weten.. maar kijken en vasthouden kan er sowieso..!
Thanks voor je advies.

Ik zit er over na te denken deze replica te kopen,
Specna Arms SA-B04 carbine replica

Is dit een beetje een goeie?
 
Jup wat Sander zei, zeker met de huidige korting zijn het hele leuke replica's om mee te beginnen. Gooi er naar een paar skirms een flat hop in en je hebt een hele capabele replica.
 
Dat is zeker goed om mee te beginnen. Voor 10 euro stop je er een flat hop in van modify en je schiet meteen 20 meter verder. Heb ik ook gedaan bij de mijne.
 
  • Leuk
Waarderingen: Edwin
Nou ik heb er een gekocht!!

Het is een APS ASR 104 geworden!
Ik was enorm enthousiast, wel een enorm gekloot om die batterij er in te krijgen.
Die gaat er bij mij aan de voorkant in, i.p.v. in de kolf wat er frustrerend is want het pas allemaal net (niet/toch wel).

Super blij mee, alleen snap het magazijn techniek niet helemaal. Maar 29 okt ben ik samen met m'n bij de introductie dag!
Zie er nu al naar uit!
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan en Robin2k7
Nou ik heb er nu al problemen mee, volgens mij werk het magazijn niet goed.
De balletjes lopen er niet door heen, soms (9 van de 10 keer) schiet hij geen balletjes.
Ook wordt de batterij erg warm en de handgreep ook (waar de motor zich volgens mij bevind).
Is dat normaal? of heb ik zo'n luxe ding met handverwarming?

Uiteindelijk loopt ie vast met een volle batterij en werkt patroonkamer niet meer.

Iemand enig idee wat er mee aan de hand kan zijn?
Hij is nog geen 4 uur uit de doos.
 
Gebruik je het standaardmagazijn dat er is bijgeleverd of heb je een magazijn bijgekocht? Niet ieder magazijn past namelijk lekker in iedere replica, wat feedgevolgen met zich mee kan brengen.

Zitten er voldoende BB's in je magazijn? Vaak blijven de laatste paar BB's in je magazijn zitten, omdat de veerdruk van de veer in je magazijn niet sterk genoeg is. Als je een midcap van 120 BB's vult, zul je zien dat er doorgaans maar 100 tot 115 BB's verschoten kunnen worden.

Welke BB's gebruik je? BB's van mindere kwaliteit (zoals degene die doorgaans bij nieuwe replica's geleverd worden) zijn slecht afgewerkt. Ze feeden daarom ook vaak niet lekker, en geven een inconsistent schotbeeld.

Gebruik je een high cap magazijn? Vergeet dan vooral niet om je wieltje op te draaien aan de onderkant van je magazijn. Draai net zolang totdat je spanning voelt bij het aandraaien. Je moet dit wieltje opnieuw aandraaien, zodra je geen BB's meer uit je airsoftapparaat ziet verschijnen. Hetzelfde geldt voor flashmag, alleen moet je hiervoor aan een touwtje trekken.

Ja, de batterij wordt over het algemeen warm. In je pistolgrip zit je motor, en ook die kan een beetje warm worden. Dry firen (het schieten met je airsoftapparaat zonder BB's) is doorgaans slecht, en daardoor kan de boel wat warmer worden dan noodzakelijk. Probeer dat dan ook te voorkomen.

Vastlopen doen de meeste airsoftapparaten met een V2 gearbox, doordat je te snel de trekker achter elkaar overhaalt op semi-auto. Probeer je trekker volledig in te drukken en helemaal los te laten, zodat de gearbox zijn volledig cycle kan afmaken. Doe je dit niet, dan krijg je een vastloper die op te lossen is door te switchen naar full-auto, een paar schoten te lossen, en weer te switchen naar semi-auto. Dit wordt ook wel de single auto glitch genoemd. Enkel op te lossen met een fatsoenlijke mosfet of meer geduld met je trigger pulls ;)

Hopelijk heb je wat aan de tips en trucs!
 
  • Leuk
Waarderingen: Edwin
Gebruik je het standaardmagazijn dat er is bijgeleverd of heb je een magazijn bijgekocht? Niet ieder magazijn past namelijk lekker in iedere replica, wat feedgevolgen met zich mee kan brengen.

Zitten er voldoende BB's in je magazijn? Vaak blijven de laatste paar BB's in je magazijn zitten, omdat de veerdruk van de veer in je magazijn niet sterk genoeg is. Als je een midcap van 120 BB's vult, zul je zien dat er doorgaans maar 100 tot 115 BB's verschoten kunnen worden.

Welke BB's gebruik je? BB's van mindere kwaliteit (zoals degene die doorgaans bij nieuwe replica's geleverd worden) zijn slecht afgewerkt. Ze feeden daarom ook vaak niet lekker, en geven een inconsistent schotbeeld.

Gebruik je een high cap magazijn? Vergeet dan vooral niet om je wieltje op te draaien aan de onderkant van je magazijn. Draai net zolang totdat je spanning voelt bij het aandraaien. Je moet dit wieltje opnieuw aandraaien, zodra je geen BB's meer uit je airsoftapparaat ziet verschijnen. Hetzelfde geldt voor flashmag, alleen moet je hiervoor aan een touwtje trekken.

Ja, de batterij wordt over het algemeen warm. In je pistolgrip zit je motor, en ook die kan een beetje warm worden. Dry firen (het schieten met je airsoftapparaat zonder BB's) is doorgaans slecht, en daardoor kan de boel wat warmer worden dan noodzakelijk. Probeer dat dan ook te voorkomen.

Vastlopen doen de meeste airsoftapparaten met een V2 gearbox, doordat je te snel de trekker achter elkaar overhaalt op semi-auto. Probeer je trekker volledig in te drukken en helemaal los te laten, zodat de gearbox zijn volledig cycle kan afmaken. Doe je dit niet, dan krijg je een vastloper die op te lossen is door te switchen naar full-auto, een paar schoten te lossen, en weer te switchen naar semi-auto. Dit wordt ook wel de single auto glitch genoemd. Enkel op te lossen met een fatsoenlijke mosfet of meer geduld met je trigger pulls ;)

Hopelijk heb je wat aan de tips en trucs!
Echt super vet! Enorm bedankt voor de tip! Heb direct weer wat geleerd, ik weet nu dat ik een high cap magazijn heb vanwege dat wieltje aan de onderkant.(vaag systeem maar moet werken)

Qua accu, het motortje werdt echt heet. Mijn zekering is doorgebrand en dat komt dan misschien omdat er dan te vaak droog geschoten is.

Als ik een keer full auto schiet loopt hij vast en dan doet ie niks meer. Ik vermoed dat er een balletje niet goed zit of dergelijk. Of doordat de accu het begeeft, was namelijk de eerste keer ook. Is schoot en hij stopt, toen heb ik de accu opgeladen en werkte hij weer. Nu is de zekering door gebrand en werkt ie niet meer.

De grote vraag voor nu is dus hoe kan het dat een gloed nieuwe apparaat van Airsoft2go en mee stopt?
 
Gewoon mee terug gaan.
Alhoewel ik je weinig kans op garantie kan geven. Zou je ze wel eens op een goede dag kunnen treffen en toch garantie kunnen krijgen.
 
Hoezo dat? Ik heb hem net vandaag binnen gekregen, dan moet er gegantie op zitten toch?
 
Natuurlijk heb je volgens Europese wetgeving gewoon recht op garantie, hetzij via vervanging, geld terug of reparatie.

Even een mailtje sturen naar Airsoft2Go met je probleemomschrijving kan al wonderen doen. Blijf netjes en probeer zoveel mogelijk details te omschrijven. Misschien scheelt het je een ritje naar Emmerich ;)
 
Mmm, oké. Ik wou ze vandaag even gaan bellen, is misschien makkelijker. En het scheelt dat emmerich niet heel ver hier vandaan is, maar toch scheelt het.

Wel echt super bedankt allemaal voor de adviezen en sneller reactie. Echt super fijn! Thanks!
 
  • Leuk
Waarderingen: Fl4m3s87
Jammer dat je problemen hebt met je replica @Edwin ! Het is wel een gaaf model geworden, very nice ^_^

Bedankt voor je eerste hulp @Fl4m3s87 ! :3
 
  • Leuk
Waarderingen: Edwin
Jammer dat je problemen hebt met je replica @Edwin ! Het is wel een gaaf model geworden, very nice ^_^

Bedankt voor je eerste hulp @Fl4m3s87 ! :3
Thanks Jan!

Ben er ook erg blij mee!
Gelukkig kan ik hem gewoon terug brengen voor garantie, dus vrijdag er heen. Zaterdag reparatie hopelijk en dan hopelijk de 29e terug voor de introductie dag.
 
Hoezo dat? Ik heb hem net vandaag binnen gekregen, dan moet er gegantie op zitten toch?

Omdat die winkel niet echt bekend staat om zijn goede service.
Maar zo te horen/lezen heb je geluk gehad dus dat is alleen maar mooi.
 
Ow niet echt ervaren. Maar ik heb goed nieuws, ik heb een geweldige vader die heeft een nieuwe zekering geregeld.
Ook zij hij dat ik het magazijn niet goed lade, dus helemaal top!

Wel heb ik dat als ik het magazijn in de replica doe en er weer uit dat er 3/4 balletjes uit vallen.
Is dat normaal? Hij schiet wel gewoon verder! Ben al lang blij dat hij het weer doet.

Ik vind het echt super nog nogmaals dat jullie zoveel advies geven!
Voelt enorm fijn en geeft een goed gevoel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zoals Rebel zegt, helemaal normaal. Komt omdat je magazijn niet tot helemaal in je loop komt met de veer.


Wanneer je dan het magazijn er uit haalt, vallen die BB's tussen de hop-up en de loop uit je replica.
 

Bijlagen

  • vallendebbs.jpg
    vallendebbs.jpg
    6,7 KB · Weergaven: 276