Granaten

Claudio Loch

Active Member
29 jan 2017
36
9
Trophies
3
Ik vroeg mij af of het toegestaan is om granaten/rook granaten te gebruiken.

En zo ja wat dan de regels hier voor zijn en waar je die kan kopen.

Heeft iemand hier wat meer informatie over want ik vroeg me dit gewoon even af!

Alles met een pin en lepel is illegaal, dus alle blank firing/CO2. gas nades, bangers (vuurwerk) en de meeste tornado's op degene zonder lepel na dan. Voor de rest zijn alle M320 granaten illegaal (alle vormen), de launcher zelf niet. Rookgranaten van enola gaye zijn toegestaan. Zover ik weet wordt er maar een type verkocht in NL. Deze zijn meestal alleen op velden te koop, dit heeft te maken met de strategie van enola gaye zelf.

• Leuk
Waarderingen: Claudio Loch
Alles met een pin en lepel is illegaal, dus alle blank firing/CO2. gas nades, bangers (vuurwerk) en de meeste tornado's op degene zonder lepel na dan. Voor de rest zijn alle M320 granaten illegaal (alle vormen), de launcher zelf niet. Rookgranaten van enola gaye zijn toegestaan. Zover ik weet wordt er maar een type verkocht in NL. Deze zijn meestal alleen op velden te koop, dit heeft te maken met de strategie van enola gaye zelf.

Aah ok vandaar dat ik ze al niet op webshops kon vinden
Ik denk dat rook granaten de skirms wel veel kunnen maken of niet?

• Leuk
Waarderingen: Wijnand
Hey, ik heb toevallig 2 tornado impact granaten. Officieel zijn deze illegaal, maar ze zijn gedoogd omdat ze geen lepel hebben. Je kan ze niet meer nieuw kopen omdat ze uit de productie zijn. Dus de enige manier om ze te krijgen is 2de hands.

• Leuk
Aah ok vandaar dat ik ze al niet op webshops kon vinden
Ik denk dat rook granaten de skirms wel veel kunnen maken of niet?

in de shop van Com-bat zijn ze gewoon te vinden hoor.

Smokes maken een skirm zeker een stuk strategisch en daarmee ook leuker. Tenzij je in een bunker zit en je er niet eerder uit mag dan er contact is :P. Maar goed je wil ook niet in crossfire lopen dus is in de bunker blijven zitten wel de meest logisch keuze, nadeel is dat je stuk moeilijker ademt :P.
Dus ja maakt het stuk realistischer en leuker :)

• Leuk
het heeft met de enola gaye meer te maken met regelgeving van opslag en distributie met de post.

Vallen onder de wet van consumenten explosieven dus is een drama en heeeeeel veel bellen, mailen, wachten en dan naar de volgende instantie.

• Leuk
het heeft met de enola gaye meer te maken met regelgeving van opslag en distributie met de post.

Vallen onder de wet van consumenten explosieven dus is een drama en heeeeeel veel bellen, mailen, wachten en dan naar de volgende instantie.
`
Ah ja dat kan ook, ik wist het niet zeker en dacht dat het hun eigen verkoopstrategie was, welke mij dom leek, dit klinkt een stuk logischer.

• Leuk
Ik heb toevalig laatst airsoft inovations ge emailt over de tornado zonder lepel. En deze worden zo als iemand al zij niet meer gemaakt. Maar ze zijn bezig met een aagepaste variant van versie 2 speciaal voor nederland.

• Leuk
ASG is ook bezig:
19082-000.jpg

• Leuk
...... Voor de rest zijn alle M320 granaten illegaal (alle vormen), de launcher zelf niet. .......
Helaas bijna helemaal goed. Zolang ze op echte explozieven lijken is het niet toegrstaan voor alle granaten/mijnen/40mm patronen.

Mbt de 40mm, de TAG grenade shell is legaal. Deze lijkt niet op echt expolsief. De granaten die er bij horen dan weer niet.
Dan denk je wat heb je er aan? Via een 3D ontwerp kun je alsnog 40mm schieten. Ik ben nog bezig met ontwerp en testen.

• Leuk
Helaas bijna helemaal goed. Zolang ze op echte explozieven lijken is het niet toegrstaan voor alle granaten/mijnen/40mm patronen.

Mbt de 40mm, de TAG grenade shell is legaal. Deze lijkt niet op echt expolsief. De granaten die er bij horen dan weer niet.
Dan denk je wat heb je er aan? Via een 3D ontwerp kun je alsnog 40mm schieten. Ik ben nog bezig met ontwerp en testen.

Dus in principe klopt het alsnog omdat je het hele product krijgt, daarbij is het niet echt duidelijk wat je bedoelt. Ik zou het voor anderen maar houden op koop geen granaten voor je grenade launcher want 99% is niet legaal.

• Leuk
Nope. Doordat je de alleen de shell gebruikt. Daar de lanceerbuis afdraait en een 3d stukje dat de bb's vast houd bij doet is alles legaal. Ik had eerder ergens hier op het forum volgens mij een foto van gepost.

• Leuk
Gebruiken snap ik, de hele aankoop is dan nog wel illegaal omdat je alsnog de hele granaat binnen krijgt. Iig mooi dat er oplossingen zijn maar ik wacht wel tot er een werkelijke uitspraak is ipv al deze mazen in de wet.

• Leuk
Gebruiken snap ik, de hele aankoop is dan nog wel illegaal omdat je alsnog de hele granaat binnen krijgt. Iig mooi dat er oplossingen zijn maar ik wacht wel tot er een werkelijke uitspraak is ipv al deze mazen in de wet.

8facb9417b4d22f481b6d2ac5cf51eea.jpg

dit lijkt in verre niet op granaat. en draai je de zwarte koker er af dan ook niet ;)

als je dan stuk PVC buis gebruikt(vast lijmen/kitten) om te zorgen dat de "puk"die de BB's heeft niet naar voren kan schuiven met deze shell zonder zwarte koker. dan krijg je dit (hier pvc buis nog los):
21oogv6.jpg

8facb9417b4d22f481b6d2ac5cf51eea.jpg

dit lijkt in verre niet op granaat. en draai je de zwarte koker er af dan ook niet ;)

Dat is, net als met handgranaat achtige dingen, aan de rechter om te bepalen, niet aan jou/ons. Ik denk dat, afhankelijk van welke hoek je het ding bekijkt er nog genoeg mensen zijn die hier een granaat in kunnen zien.

over die TAG lanceerbuis:

In de Nederlandse wapenwet staat bij cat II het volgende:
7°.voorwerpen bestemd voor het treffen van personen of zaken door vuur of door middel van ontploffing, met uitzondering van explosieven voor civiel gebruik indien met betrekking tot deze explosieven erkenning is verleend overeenkomstig de Wet explosieven voor civiel gebruik.

Nu is het dus dat je voor de TAG buis ontploffende granaten kunt krijgen. Daardoor is die buis (in mijn ogen) dus een voorwerp zoals omschreven in bovenstaande en dus evengoed verboden.