Groen

DeGroeneKip

New Member
29 jul 2024
2
0
Hallo allemaal, ik ben een 33-jarige man uit Heerhugowaard en ik ben sinds kort lid van de NABV met als idee om met enige regelmaat te airsoften. Op dit moment nog bezig met gear bij elkaar aan het sprokkelen, ik ben nog op zoek naar een gbb pistool en een 'main' wapen, niet perse een voorkeur, maar van wat ik lees kan ik het beste voor een elektrische carbine variant gaan. Mochten jullie tips hebben hoor ik het graag!
 
Goede middag.

Leuk man dat je hebt aangesloten bij de hobby. GBB als side arm is hardstikke leuk maar wat betreft het constant herladen en gas bijvullen van de replica is het niet aan te raden. als ik je advies mag geven kies een replica met (quick change spring system) dit betekent dat je makkelijk de veer kan veranderen omdat de meeste replica uit de doos te hoge joule waarde schieten. Plus hierdoor hoef je zelf niet de hele replica uit elkaar te halen wat ik zeker niet aanraad voor beginners. Succes en wie weet komen we elkaar op het veld tegen.
 
Hallo en welkom in de sport. Een aanrader leer je eigen alvast aan om het een replica te noemen het is geen echt wapen. Dit om verwarring te voorkomen in de toekomst. En je kan mij altijd berichten voor vragen en je woont in de buurt dus ik kan je ook nog helpen als dat moet ;)
 
Alright thanks voor de tips! Misschien maar eerst goede basisreplica's hebben en op een later moment voor een gbb replica gaan.
 
Welkom op het forum.
Ik zou als "main" inderdaad voor een AEG gaan (electrisch).
Ik zie de meerwaarde van een HPA nog steeds niet, maar dat is persoonlijk.
Wat betreft de merken die er te koop zijn, daar heb ik laatst een topic over geopend, daar kun je al wat info uithalen.
Als je 2dehands naar gear op zoek gaat, heb soms even geduld. Soms vragen ze 150 voor een vestje, en soms 25....
 
Welkom Kip,
Leuk dat je het forum gevonden hebt. Mocht je meer info willen of op zoek zijn naar een leuke airsoftclub, medespelers of airsoft kennis uit Heerhugowaard en omgeving? Kijk eens bij Noord Holland Airsoft. Ik denk dat we de grootste airsoftclub in Nederland zijn met meer dan 110 leden uit NH.
Have fun binnen onze sport!