Hallo allemaal!

Mike Ten Cate

Active Member
27 mei 2018
37
21
Trophies
4
Hey iedereen,

Na lang gewacht te hebben ben ik vandaag eindelijk 18 geworden en mag ik de airsoft sport ook gaan spelen in Nederland. Heb het al 1x gedaan in Belgie en vind het hardstikke leuk!

Ik ben Mike Ten Cate woon in het noorden Leeuwarden. Ik zit nu in me examenjaar voor basislasser en wil het leger in bij de pantsergenie en zit in me keuring fases! ( Heb al een Positief op mijn psygologische keuring ).

Ik heb al wat Airsoft spullen gekocht en die liggen al thuis. Alleen nu de replica nog! Ik hou ervan om alles direct goed te kopen daarom geef ik er liever wat meer geld aan uit dus ik ga voor een mooie TRIDENT Mk2 SPR - Krytac ..

Ik heb direct al een vraag over het vervoer naar airsoft velden. Ik zelf woon helemaal in het noorden waar niet echt ''Leuke'' Outdoor velden zitten. Daarom moet ik ver reizen. Zelf zou ik graag naar balls & arrows willen omdat het er daar wel mooi uit zien ( Video's gekeken). Raden jullie het persoonlijk aan om met het openbaar vervoer te gaan reizen met alle airsoft spullen? Ik beschik over een rijbewijs maar een auto kopen is te duur voor mij. Soms kan ik de auto meenemen maar niet altijd.

Ik hoop jullie een keer tegen te komen bij het airsoften

- Mike Ten Cate
 
  • Leuk
Waarderingen: Glenn_Holtus
He man ik ben ook net nieeuw en zt ook vast aan het virus al,woon zelf in Amsterdam
In Wormerveer wat niet zo ver voor jou is kun je bijna alles kopen geloof ik wat je nodig heb als je papieren zoals NABV heb natuurlijk
 
  • Leuk
Waarderingen: Mike Ten Cate
Welkom,

Daarle (Bunker hill), of gasselte (outpost 13) is dichterbij dan balls and arrows denk ik.

M.b.t. Vervoer heb ik slecht nieuws voor je. Volgens de openbaar vervoer regels mag je geen w@pens mee in het ov mee nemen. Daarnaast zijn ook niet alle locaties met ov te bereiken. Je kan dan beter kijken om te carpoolen.

Leuk dat je bij de genie wilt. Leuke club, elk jaar de geniedag waarbij het teamspeler doen is.
Leer maar vast het mineur lied:

"Wij zijn de mineurs van het Nederlandse leger.
En onze naam is overal bekend...

Sode ju !

Wij dragen 'n jas met goudgehelmde knopen.
De pikhouweel is ons niet onbekend...

Sode ju !

En iedereen die mag het weten,
Wij krijgen vanavond uienrats te eten,
En moeder de wasvrouw staat aan de deur,
Dat is de roem van elk mineur,
Dat is de roem van elk mineur.

Sode ju !"

Die ga je namelijk nog wel vaak genoeg zingen :D

Groet een voormalige pantser genie ass. Distributeur.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mike Ten Cate
Sode Ju! Dat is een oud lied.:). Nog van voor het Wilhelmus.
Het meest handig is om even naar een team of airsofterste kijken in de omgeving waar je woont. Met een beetje mazel kan je meerijden. Zou moeten lukken.
 
M.b.t. Vervoer heb ik slecht nieuws voor je. Volgens de openbaar vervoer regels mag je geen w@pens mee in het ov mee nemen. Daarnaast zijn ook niet alle locaties met ov te bereiken. Je kan dan beter kijken om te carpoolen

Ik reageer hier even op, want reis zelf soms met ov naar skirm. Dit mag wel volgens de NABV (direct contact mee gehad hierover.) Belangrijk is dat medepassagiers niet weten of kunnen weten waar je mee aan het reizen bent en dat er sloten zitten op je replica tassen/koffers. Verder uiteraard magazijnen in ander vak, geen accu of gas erin en BBS in ander vak. Ook werd het afgeraden om te reizen met ov bij toegenomen terreurdreiging. Verder gelden de 'normale' reisregels van de NABV uiteraard ook gewoon.

Dat de meeste locaties echter heel slecht te bereiken zijn met ov, is weer wat anders.
 
@JWieleman

De NABV heeft niks te zeggen over het OV.
Dit is het zelfde dat als ik zou zeggen: je mag van de overheid gewoon in full camo lopen. Dus ook aankomen/weggaan op events. Maar dit mag niet van de NABV.
In het OV gelden de regels van het OV en niet wat de NABV zegt.
Dus volgens de regels mag het niet. Maar als het niet opvalt kun je het doen. Dat is het zelfde als sneller rijden dan toegestaan, zolang je niet gepakt wordt kom je er goed mee weg.
 
@JWieleman

De NABV heeft niks te zeggen over het OV.
Dit is het zelfde dat als ik zou zeggen: je mag van de overheid gewoon in full camo lopen. Dus ook aankomen/weggaan op events. Maar dit mag niet van de NABV.
In het OV gelden de regels van het OV en niet wat de NABV zegt.
Dus volgens de regels mag het niet. Maar als het niet opvalt kun je het doen. Dat is het zelfde als sneller rijden dan toegestaan, zolang je niet gepakt wordt kom je er goed mee weg.

Ik snap je punt wel hoor over het OV zelf. Echter toen ik er de NABV uitgebreid erover gesproken heb, zei de medewerker dat hij zelf ook weleens reisde met OV en meerdere kenden en het toegestaan was onder de voorwaarden hierboven.

Edit: hier even link waarin ns medewerker verklaart dat het mag: https://community.ns.nl/in-de-trein-11/airsoft-apparaat-mee-in-de-trein-10042
 
Ik snap je punt wel hoor over het OV zelf. Echter toen ik er de NABV uitgebreid erover gesproken heb, zei de medewerker dat hij zelf ook weleens reisde met OV en meerdere kenden en het toegestaan was onder de voorwaarden hierboven.

Edit: hier even link waarin ns medewerker verklaart dat het mag: https://community.ns.nl/in-de-trein-11/airsoft-apparaat-mee-in-de-trein-10042

oke die kende ik nog niet. Maar dat is bericht vanuit NS zelf dus bij deze mag het iig ook van de NS ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: JWieleman
Welkom Mike!

En succes met je keuring in A'dam :)

Wat zouden we moeten zonder de Golfjes!:D